Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dokument deling på Mac...

Side 3 ud af 4 (33 indlæg)
Fra Aarhus C
Tilmeldt 9. Sep 10
Indlæg ialt: 684
Fra  1337 ApS Skrevet kl. 16:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Altså med versionsstyring er jeg glad for Subversion, og prøver også at blive bekendt med Git. Begge er brugt rigtig meget i hele verden, til alt muligt (som ikke kun er programmering).

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:09

Lars Rasmussen:
Altså med versionsstyring er jeg glad for Subversion, og prøver også at blive bekendt med Git.

Problemet med disse systemer er, at de ikke kan bruges af trådstarter, fordi de ikke kan styre versionering af binære filer, såsom Microsoft Office filer, og det er netop den type dokumenter, som trådstarteren skal bruge det til.

Fra København
Tilmeldt 30. May 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Firmafon Skrevet kl. 16:09
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:22

Kristoffer L. Jakobsen:
Men da man ikke kan være sikker på hvor data gemmes i datacentre, kan det i følge datatilsynet ikke bruges. Ved godt at man som privat virksomhed ikke skal overholde datatilsynets retningslinjer. Den virksomhed som jeg søger for, vil dog meget gerne efterleve rådene fra datatilsynet.

Du bør med hensyn til Datatilsynet være opmærksom på, at den afgørelse de har truffet i relation til Dropbox, var relateret til opbevaring af personfølsomme data, og hvordan de skal behandles af offentlige myndigheder. Beslutningen udelukkede ikke brugen af Dropbox, men gik mere på at ansøgeren skulle have afklaret en forhold, bl.a. om placering af data, før Datatilsynet ville godkende Dropbox til opbevaring af personfølsomme data. 

Men hvis det generelt er jeres ønske, at efterleve rådene fra Datatilsynet, så er vi tilbage til mit tidligere forslag, hvor du finder et "Document Management System", som I installere på egne servere, eller at I finder en hosted løsning hos en leverandør, som kan oplyse og garantere placering af data.

"Egne servere" kunne i denne forbindelse f.eks. være Amazon Web Services, som det bl.a. er muligt at vælge et datastore i Irland, således at data bliver indenfor EU. Problemet med sådan en løsning er i relation til Datatilsynet er, at du ved at dine data er i et bestemt datacenter, men du har ikke mulighed for at pege på de bestemte fysiske enheder, hvor data er opbevaret. Så det valg er igen afhængig af hvor strikts I vil følge Datatilsynets vejledninger.

Mvh.

Ole

Fra Aarhus
Tilmeldt 26. Jun 07
Indlæg ialt: 181
Skrevet kl. 19:43

Hej,

Det er meget rigtigt Ole og dog. Det er rigtigt at SVN ikke er det optimale, og det er mest fordi det typisk er forholdsvis svært at bruge. Der er forskel på hvad en udvikler og hvad en ikke computerkyndig kan lære. Det er derfor også vigtigt med brugervenligheden. Kunne da være lækkert med et system, der kan merge binære word dokumenter. Det har jeg desværre bare ikke set nogle der kan.

Dbh Kristoffer

Fra Aalborg
Tilmeldt 22. Feb 12
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 19:49

Jeg var selv meget tilhænger af Dropbox. Indtil jeg begyndte på Universitetet hvor vi hurtigt blev introdukseret til Versionstyring, her lærte vi hvordan man satte en SVN server op og brugte det.

Det er en rigtig smart måde at håndtere evt. konfliker i filer! Kan klart anbefale det, og syntes du skal læse lidt om det på google :). 

KOMPLET HJEMMESIDE FOR 2000 KR! - MED INDHOLD!

Fra Aarhus
Tilmeldt 26. Jun 07
Skrevet kl. 19:50

Hej,

Box.com er helt sikkert et bud Niklas, og kan ikke huske om der er andre der har nævnt det før. Så undskylder jeg, at jeg ikke har tjekket det ordentligt før. Det har nogle rigtig gode funktioner som dropbox mangler til blandt andet samarbejde. Kan bare ikke lige finde ud af deres sikkerhed, det har jeg så skrevet til dem om.

Ole du har nogle rigtig gode pointer i din sidste besked. Dem vil jeg gå videre med til virksomheden, der skal bruge systemet. Hvor jeg vil prøve at få afklaret alle behov og ønsker, så jeg er sikker på at jeg finder den rigtige løsning. For der er godt nok mange muligheder, og rigtig stor prisforskel på disse også. Alt i alt nogle rigtig gode pointer.

Jeg vil gerne sige tak for alle inputs end til videre, der har alle været gode og givet stof til eftertanke! :D

Dbh Kristoffer

Fra Taastrup
Tilmeldt 12. Nov 06
Indlæg ialt: 422
Fra  arendtsen.dk Skrevet kl. 20:42

Hvis kravet er Microsoft Word og Excel hvorfor så ikke overvej Office 365? Altså den hostede udgave af Office pakken?

Nu har jeg ikke undersøgt det. Men hvis man ikke kan dele filer og versionsstyre internet i Word der så har Microsoft i hvert fald et problem. ;-)

Fra Aarhus
Tilmeldt 26. Jun 07
Skrevet kl. 01:02

Hej kyllesdk

Jeg er selv uddannet programmør og har brugt svn mange gange. Svn er rigtigt godt til tekst filer som normale kode filer er, men til binære filer som word mener jeg ikke det spiller maks... Det er bare min mening...

Dbh Kristoffer

Fra Aarhus
Tilmeldt 26. Jun 07
Skrevet kl. 01:03

Er der nogle der har erfaring safesync fra trend micro?

Dbh Kristoffer

Side 3 ud af 4 (33 indlæg)