Jeg sidder og prøver på at finde et godt system til dokument deling mellem en række mac computere. Jeg har rigtig svært ved at finde et, der opfylder kravene. Der er ingen ultimative krav, men det er store ønsker. Høre også gerne hvad I bruger?
Ønskerne er:
Brugere 1-20
Kunne tilgå filer offline
Skal sikre mod der nemt sker overskrivning af filer, hvis to personer skriver på den samme fil
Har du overvejet noget så simpelt som en NAS server? Eller for at gøre det helt nemt, Apples egen time capsule? Her har du jo udover muligheden for at folk kan hente filerne ned, også mulighed for autosync med de synlige enheder så alle efter synk også har filer lokalt på computeren:)
The best way to predict the future is to create it. Se min profil her: Thomas Astrup
Det har jeg overvejet, da dem der bruge systemet ikke sidder sammen, er de to muligheder ikke mulige. De vil heller ikke sikre mod overskrivning, hvis flere har en fil åben....
Jeg prøver at forstå, hvad det er du reelt ønsker, fordi du fremsætter, hvad jeg opfatter som nogle modstridende ønsker.
Kristoffer L. Jakobsen:
dem der bruge systemet ikke sidder sammen
Kristoffer L. Jakobsen:
Kunne tilgå filer offline
Skal sikre mod der nemt sker overskrivning af filer, hvis to personer skriver på den samme fil
Som jeg forstår det, så du ønsker et system, hvor brugerene kan arbejde off-line, men som samtidig skal kunne håndtere at løse konflikter imellem versioner, hvis flere brugere har arbejdet på det samme dokument.
IClouds betingelser og garantier gør at det i realiteten ikke kan bruges til firma brug. Sådan var det ihvertfald sidst jeg tjekkede. Helt klart et bud, men desværre.:)