Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dokument deling på Mac...

Side 2 ud af 4 (33 indlæg)
Fra Aarhus
Tilmeldt 26. Jun 07
Indlæg ialt: 181
Skrevet kl. 03:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej lars

Dropbox garanteer ikke noget i deres betingelser, deres storage er i USA, og deres sikkerhed er blevet kritiseret mange gange. Samlet gør det at dropbox ikke kan benyttes til virksomheder... Dropbox ligger ikke langt fra det jeg søger...

Dbh Kristoffer

Fra Aarhus
Tilmeldt 26. Jun 07
Skrevet kl. 03:16

Hej Ole

Det er helt rigtigt forstået. Det skal gerne være muligt at arbejde offline og så synke ens filer når man kommer online.

Problemet sker jo, når der er ændret i samme fil flere steder. Filerne er office filer, men især word og excel.

Håber mine kommentar er til at forstå...;-)

Dbh Kristoffer

Fra Aarhus
Tilmeldt 26. Jun 07
Skrevet kl. 03:20

Hej WilliamS

Dropbox har jeg tidligere besvaret i forhold til visse punkter angående og dropbox til business. En anden ting er dropbox ikke sikre mod samtidige skrivninger og der ved overskrivninger...:)

Dbh Kristoffer

Fra Aarhus
Tilmeldt 26. Jun 07
Skrevet kl. 03:25

Hej erohde

Du må stoppe mig, virker air drop ikke kun på det lokale netværk? Eller ...

Dbh Kristoffer

Fra Gørlev
Tilmeldt 25. Sep 10
Indlæg ialt: 564
Fra  Rohdemedia Skrevet kl. 04:51

Det ved jeg faktisk ikke.. Men det kunne jeg godt forstille mig.. HVad med box.net så?

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 08:38

Måske kunne svn (subversion) være svaret for dig.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:26

Hej

Min første tanke var, som andre også har gjort her, at foreslå Dropbox, men i Business løsning med tilføjelse af funktionen, hvor de gemmer alle version af et dokument, men det har du tidligere afvist, og som jeg forstår det bl.a. på grund af at data, så vil blive placeret i USA.

Som jeg ser det, så skal du nok finde en løsning, hvor du vælger et egentligt "Document Management System" som du installere og kører i en privat sky eller på egne servere. Hvis du kan finde det rigtige system, så vil det give dig den frihed og muligheder for konfiguration af sikkerhed og placering af data, som du ønsker, under forudsæning af de mulige begrænsninger, der kan være i forhold til budget.

En Google søgning på "Document Management Software" eller på dansk "Dokument Håndtering" giver en række forslag til systemer, som jeg tror vil kunne opfylde dine behov.

Mvh.

Ole

Fra Aarhus C
Tilmeldt 9. Sep 10
Indlæg ialt: 684
Fra  1337 ApS Skrevet kl. 12:23

Kristoffer L. Jakobsen:

Hej lars

Dropbox garanteer ikke noget i deres betingelser, deres storage er i USA, og deres sikkerhed er blevet kritiseret mange gange. Samlet gør det at dropbox ikke kan benyttes til virksomheder... Dropbox ligger ikke langt fra det jeg søger...

Det er rigtigt at Dropbox' sikkerhed er blevet kritiseret flere gange, men det kan du være 100 % sikker på at samtlige løsninger du finder online også har - eller måske ikke, hvilket nok er endnu værre, for så er sikkerhedsbristerne ikke opdaget endnu.

Hvis du vil have en skudsikker løsning, må du igang med at se på noget LAN-hosting, der ikke kan tilgås fra internettet, og så ryger ideen lidt. Når du snakker versionsstyring og collaboration (dokumenthåndtering), så er det (så vidt jeg ved) ikke noget som fungerer fantastisk godt med "formatterede" formater som Office-filer, excel osv. Men der findes værktøjer som Subversion eller Git som er meget brugt til bl.a. udvikling og til at holde styr på når forskellige folk ændrer i de samme filer. Eventuelt kan en SVN/Git-løsning være noget du kan bruge, da filerne så ligger på hver brugers computer, men senere "pushes" op på en central server. Det kræver så at man selv laver et "pull" eller "update", så man får den nyeste version af filerne. Tror desværre ikke du får en fuldautomatiseret synkronisering af filer, der også har indbygget versionsstyring og mulighed for at lave merge af filer rettet af forskellige personer.

Mvh

Lars

Fra Aarhus
Tilmeldt 26. Jun 07
Skrevet kl. 15:55

Hej Ole

Dropbox er godt på grund af dens udbredelse og mange integreringer. Men da man ikke kan være sikker på hvor data gemmes i datacentre, kan det i følge datatilsynet ikke bruges. Ved godt at man som privat virksomhed ikke skal overholde datatilsynets retningslinjer. Den virksomhed som jeg søger for, vil dog meget gerne efterleve rådene fra datatilsynet.

Har bare prøvet at søge på Google, og markedet er meget svært at finde hoved eller hale i. Derfor jeg spørger herinde. ;-)

Mange tak for dine gode inputs!

Dbh Kristoffer

Fra Aarhus
Tilmeldt 26. Jun 07
Skrevet kl. 16:00

Hej Lars

Det er ikke kun den kritik, der har været rettet mod Dropbox som jeg tænker på. Det er også det at data ligger i USA. Derfor vil datatilsynet ikke rigtig godkende Dropbox.

Ja, jeg ved godt der er svært eller måske umuligt, at finde et system der både er automatisk og har versionsstyring. Tænker på om der er nogle, der har nogle gode erfaringer med en af de to forskellige typer af systemer. Hvis det sker automatisk, så er det bare vigtigt at der ikke "bare" overskrives, men at brugeren advares. Så det er 100% sikkert, at der ikke mistes data. Gav det lidt mere klarhed over mit ønske?

Dbh Kristoffer

Side 2 ud af 4 (33 indlæg)