Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skat i I/S firma

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Feb 12
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 16:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

Jeg har et spørgsmål vedr. skat i I/S firma. Vi er to interessenter, som sammen har et I/S firma. De sidste 2 år har firmaet givet underskud, hvilket har betydet, at vi har lagt ud fra vores egen lomme og derved har fået penge tilbage fra skat, når vi har indberettet et underskud.

Ultimo 2011 var der et mindre overskud, men penge, som vi IKKE har tænkt os at udbetale i løn, men blot lade stå i firmaet. Når årsopgørelsen for 2011 kommer, antager jeg, at dette overskud skal indberettes til skat. Når vi hæfter personligt i firmaet, vil vi så skulle betale alm. indkomstskat af dette beløb eller hvordan skal det indberettes til skat, når vi ikke trækker løn ud?

Det er mit første indlæg herinde, såfremt noget er uklart vil jeg prøve at uddybe :)

På forhånd tak

Vh

Louise

Fra København
Tilmeldt 3. Nov 11
Indlæg ialt: 237
Fra  Oikos Development I/S Skrevet kl. 16:51

Jeg følger lige med, er også interesseret i svaret

Jakob Danelund | programmør / stud. psych
IT med indsigt - http://psykit.dk

Fra København
Tilmeldt 10. Oct 09
Indlæg ialt: 433
Skrevet kl. 17:06

Du indberetter din andel af overskuddet, og det beskattes som alm lønindkomst.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:11

Hej.

Jeres udtræk har intet med beskatningen at gøre.

Det er resultatet. der beskattes.

MvH

Peter

Tilmeldt 16. Feb 12
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 13:44

Tak for jeres svar,

Lige for at klare et par ting op:

Vi ønsker blot at bruge overskuddet i firmaet, og har ingen intentioner om at bruge noget af det privat. Kan det passe, at der findes en virksomhedsordning og derved betale en lavere procent til skat end normal lønindkomst, og således pengene stå i firmaet? 

Vh Louise

Tilmeldt 28. Jul 08
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 14:32

Hej Louise

Hvis I ikke har indtægter (løn og lign) ved siden af I/s virksomheden ,så kan det ikke betale sig at opspare overskuddet i virksomheden.

Men det er korrekt at du kan nøjes med at betale 25 % i skat hvis du ikke hæver overskuddet ud af virksomheden...

God weekend

Søren

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)