Jeg er ved at opstarte min virksomhed igen indenfor massage & voksbehandlinger, men da jeg ligger i et meget lille lokalt område og gerne vil udbyde mig til virksomheder, plejehjem osv, kunne jeg godt tænke mig at høre om der er nogen der har erfaring for hvordan jeg beregner hvad et tilbud til en virksomhed skal koste hvis jeg tilbyder massage feks. fra kl. 08.00 til 15.30 1 x pr. uge ude på virksomheden/plejehjemmet. jeg driver min virksomhed hjemme fra min privat adresse til at starte med, og når den blomstrer er min tanke at få en lille forretning i Hundested hovedgade hvor jeg er bosiddende tæt på håber der er nogle der kan give nogle gode ideer. jeg er uddannet kosmetolog & Massør
Du ved hvor lang tid en standard behandling tager og hvad du normalt tager for det. Så regner du ud hvor mange du kan nå at give en behandling inden for tidsrummet (inkl. indregning af pauser) Så oplyser du virksomheden hvor mange der kan skrive sig op til en behandling, den dag du evt. kommer forbi.
Så ville jeg gøre følgende: Tilbyd virksomheden en fast rabat pr. behandling og tilbyd evt. at komme gratis ud på virksomheden, hvis den ligger inden for en radius af x km (fastsætter du selv)
Derudvover ville jeg tilbyde en rabatordning til de ansatte der er tilknyttet virksomheden, så at de kan kigge forbi og få en behandling hos dig (hvis den dag du kigger forbi ikke passer dem - eller dagen er helt booket op) og få behandlingen til virksomhedens rabatpris.
For at finde virksomheder der gerne vil gøre lidt ekstra for deres ansattes sundhed, kunne du evt. tage kontakt til firmaer der tilbyder "firma frugtordninger" og høre om de vil lægge din folder i frugtkassen?
Lav også gerne en folder om "tøseaften" for de ansatte. En kvindeaften med rabat på voksbehandling eller lignende. Hvor de får rabat på behandlinger hvis de bare de samler x antal kvinder.
Bare et par idéer. Håber det kunne give lidt inspiration.
For at finde virksomheder der gerne vil gøre lidt ekstra for deres ansattes sundhed, kunne du evt. tage kontakt til firmaer der tilbyder "firma frugtordninger" og høre om de vil lægge din folder i frugtkassen?
Lav også gerne en folder om "tøseaften" for de ansatte. En kvindeaften med rabat på voksbehandling eller lignende. Hvor de får rabat på behandlinger hvis de bare de samler x antal kvinder.
Gode råd Mathilde! Det fik du stjerne for herfra.
Jeg kan også anbefale at sondere markedet lidt og prøve at finde ud af hvad andre tager.
Selv prøver jeg at ramme ind et sted imellem hvad jeg tager for massage i klinikken og hvad andre udbydere af firmamassage tager. Dvs. jeg gør det lidt billigere end i klinikken. Men jeg har også en rigtigt rigtigt dygtig massør der kan tage firmamassagen for mig imens jeg tager mig at klienterne i klinikken.
I bund og grund handler det vel om hvad du er villig til at massere for. Min erfaring er at det kan være godt at lave en favorabel pris hvis du er i opstartsfase så du kan få en aftale i hus og derved få fast indtægt samt gode referencer.
Hvis jeg nu fortæller dig at jeg tilbyder massage til virksomheder for ca 20% under min pris i klinikken så har du lidt at gå ud fra her på min side om firmamassage.
Du er også velkommen til at sende mig en besked hvis du gerne vil høre lidt om mine erfaringer.
Jeg synes, at du skal tage udgangspunkt i dine egne udgifter - Herefter vurdere, hvilken løn du vil arbejde for og derefter give en pris til virksomheden.
Kan anbefale, at du tilbyder prisintevaller baseret på, hvor mange massager du giver til de enkelte virksomheder.
Personligt oplever vi at prisen for de fleste virksomheder er underordnet, når de først oplever effekten af en sundhedsordning (-:
Derfor er vores firmamassage også udarbejdet udfra tanken om, at give folk viden om, hvordan massage kan hjælpe dem. Somregel er dem som har det største behov, dem der ved mindst.
Det er i hvert fald vigtigt, at du forsøger at differentiere dig på andet end prisen.
Endvidere skal du, når du kalkulerer din timepris, tage udganspunkt, i at du formentlig kun laver direkte kundehåndtering (massage) 20 timer i ugen. Resten af tiden vil gå med transport, opsøgende arbejde, administrativt arbejde osv. Endvidere har du udgifter til udstyr, transport m.m.
Lad os sige du SKAL have en omsætning på 35000 + moms i måneden til løn og diverseomkostninger, så vil du nok skulle fakturere mellem 400 og 450 kroner per time du er i felten + moms.
Er du en dygtig massør, der kan tage ved, og giver kunderne "value for money", så skal de nok, i kraft af dette bestille servicen igen.
Hej Rasmus Tak for rådet og ja tak jeg vil meget gerne høre mere om dine erfaringer, da jeg jo meget gerne vil have det til at fungerer ordentligt denne gang, jeg har tidligere haft en skønhedsklinik i borgergade i københavn der hed skønhedspletten i ca. 10 år, nu er jeg flyttet ud på landet ss, hundested og der er ingen her lokalt der udfører mine behandlinger. jeg har kikket på din hjemmeside og hold da op det ser bare godt ud, det er også min drøm at kunne få en god forretning ud af min hobby/arbejde. Så hvis du har tid og lidt mod på det så vil jeg meget gerne sparre med dig vh Annette