Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jura bag Trustpilot

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 14:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad for nogle regler gemmer Trustpilot sig bag? og hvad skal man være opmærksom på hvis man ønsker at lancere en lignende service uden at blive ruineret af advokatomkostninger?

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 14:32

jeg lytter lige med her :-)

Er det ikke noget med at en venlig investor har lånt Trustpilot en god slat penge :)? Det må være med henblik p at finansiere en masse advokater hehe

Fra København
Tilmeldt 30. May 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Firmafon Skrevet kl. 14:34
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Mikkel

Jeg kender folkene bag trustpilot, og for at sige det mildt så ryger der mange penge til advokater, hvor mange præcis har jeg ikke tal på, men mere end et par fuldtidsstillinger om måneden.

Trustpilot har fået et tocifret milionbeløb i investering samt omsætter for rigtig meget, det er den slags penge der skal til for at få skuden til at fungerer i det space.

Fra København
Tilmeldt 31. Jan 10
Indlæg ialt: 535
Fra  Edison Law Advokater Skrevet kl. 16:24

Hvis vi taler ren jura er e-handelslovens § 16 det primære forsvar mod sagsanlæg.

Men der er meget mere strategi i det.

Hvis man skal køre sådan et site seriøst, kan man ikke fjerne 1-stjerne-ratings bare fordi en virksomhed stævner eller truer med det. Her er man nødt til at have nogle folk, der har dømmekraften til at vurdere, hvornår der skal kæmpes og hvornår der skal gives efter.

Advokat & partner
Edison Law Advokater

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 20:37
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Min tanke var lidt at lave den med modsat fortegn, sådan at freelancere og servicevirksomheder havde et sted at hænge konkurs-ryttere o.l. svindlere ud ... en af fordelene ved den typer mennesker er jo typisk at de ikke har råd til advokater og dermed kun lægger sag an hvis de virkelig har en sag :)

Fra København
Tilmeldt 30. May 06
Fra  Firmafon Skrevet kl. 07:37

Jeg tror de sager Trustpilot ser flest af er injuria sager.

Tilmeldt 30. May 11
Indlæg ialt: 196
Fra  JSK MEDIA Skrevet kl. 08:15

Er problemet ikke også at man ikke kan fra vælge sig Trustpilot service Men at man er "tvangsindlagt"?

Samt at de har gjort sig selv til overdommer når der kommer en tvist omkring hvor vidt at en anmeldelse er sand eller falsk?

Problemet er vel også at hvis man modtager en dårlig anmeldelse på baggrund af at man eksempelvis ikke havde flere kolde sodavand i sin restaurant den dag kunden var på besøg fordi at ham/hende der står for at fylde dem op ikke havde gjort sit arbejde ordenligt. Så sørger man for at løse problemet så der nu ALTID er kolde sodavand. Men den dårlige anmeldelse står der jo stadigvæk selv om man har løst problemet. Det vil sige nye evt. ny kunder vælger måske stadigvæk denne restaurant fra for der står jo at de ikke har nogle kolde sodavand.

Simon

Spar op til 70% på din flytning igennem os - Flytbilligst.dk

Fra Helsingør
Tilmeldt 23. Nov 06
Fra  Hvorfor kan man ikke slette sin virksomhed fra Indeks? Skrevet kl. 08:28

Mikkel Mikjær Christensen:

Min tanke var lidt at lave den med modsat fortegn, sådan at freelancere og servicevirksomheder havde et sted at hænge konkurs-ryttere o.l. svindlere ud ... en af fordelene ved den typer mennesker er jo typisk at de ikke har råd til advokater og dermed kun lægger sag an hvis de virkelig har en sag :)

Ha ha - fed ide. Jeg tror bare du skal bruge flere penge på advokater end trustpilot.

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 09:17

Peter Lauge:

Mikkel Mikjær Christensen:

Ha ha - fed ide. Jeg tror bare du skal bruge flere penge på advokater end trustpilot.

Ideen lyder sjov, men selv om vi har haft mange dårlige betaler, og også direkte svindlere, ville jeg aldrig som firma skrive på sådan en side.
Når man ser den måde mange virksomheder på trustpilot svarer på dårlige anmeldelser, ved at halge kunden ned, synes jeg det giver meget dårlige indtryk af virksomheden end af kunden..
Og tror det ville være tilfældet med din side, kunder som læste med kunne være bange for at blive hængt ud på nettet, hvis de feks kom til at betale en regning to dage for sent.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)