Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvorfor jeg overvejer at droppe Chrome

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)
Fra Aarhus
Tilmeldt 7. Sep 11
Indlæg ialt: 192
Skrevet kl. 02:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Personligt bruger jeg Google Chrome til at browse, kunne forstille mig at der er mange andre her som også bruger den. Hvorfor ikke, den er hurtig, dejlig minimalisktisk og så er den ikke Internet Explorer.

Dog har jeg i flere uger nu overvejet at droppe Google Chrome til fordel for Firefox. Ikke på grund af at jeg har brug for en forandring eller fordi jeg synes at Firefox er hurtigere. Næh, det er nu mere på grund af en ting jeg opdagede for nogle uger siden og jeg tænke i alle gerne ville vide det.

Hvis du bruger Chrome til at gemme adgangskoder til dine wordpress sider, fb og lignende, så gå op under indstillinger>personlige ting>administrer gemte adgangskoder...>Klik på en adgangskode (de små sorte prikker)> tryk vis..

Dette er utrolig farligt hvis man glemmer at låse sin computer eller lignende bare 5 minutter der hjemme, på ens skole/arbejdsplads eller lignende. Dels fordi nogen bare kan tilgå ens oplysninger med det samme, men også senere hen bare ved at noterer brugernavn og kode på et stykke papir. Det er især farligt hvis man bruger den samme adgangskode til mange steder. 

Fra Århus C
Tilmeldt 17. May 11
Indlæg ialt: 390
Fra  RejseGear Skrevet kl. 02:13

That's some sick shit!

Jeg sælger også lidt kufferter og rejseudstyr hos RejseGear.dk

Fra København
Tilmeldt 7. Oct 07
Indlæg ialt: 680
Fra  Safegear ApS SorteSokker.dk Skrevet kl. 08:18

Damn...

Jeg bruger Lastpass.com til chrome af den samme årsag... Tjek det ud..

Dbh. Yngvi

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 08:19
den funktion findes også i firefox :-)
Fra Vejle
Tilmeldt 10. May 11
Indlæg ialt: 282
Fra  Geekweb Skrevet kl. 10:14

som Michael siger kan du gøre præcis det samme i firefox.

men kig på lastpass.com som Yngvi skriver, jeg bruger det selv og det er skønt! :D
desuden har jeg selv været stor firefox fan, især pga. alle de gode udviklingsværktøjer man kunne få som plugins.. men efter firefox 4 er det kun gået ned af bakke med den browser, den er så ustabil at jeg næsten hellere foretrækker IE.
bl.a. derfor jeg skiftede til chrome.
men hvis du alligevel vælger at skifte, så istedet for ustabil og sløv firefox, så prøv ice weasel, det kører på firefox engine, og ligner firefox, men det er meget hurtigere og mere stabilt :D 

Geekweb.dk - Udvikler din hjemmeside

Fra Aarhus
Tilmeldt 7. Sep 11
Skrevet kl. 16:18

Michael_N:
den funktion findes også i firefox :-)

Problemet er ikke at funktionen findes, jeg elsker funktionen, gør det hele meget nemmere. Findes både i Firefox, Safari, Explorer og garanteret også i Opera og andre.

Problemet er at adgangskoderne på ingen måde er beskyttet hvis man forlader sin computer i et par minutter. Sammenlignet med Firefox, der kan man i det mindste sætte en hovedadgangskode/nøgle til, hvilket i det mindste giver en smule beskyttelse.

Fra København
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 1741
Fra  Marketingsmeden I/S Skrevet kl. 16:26

Lyder ikke godt :O

Men kan ikke finde "Personlige ting" nogen der kan hjælpe?

- Alexander Baandrup Larsen

Fra København
Tilmeldt 15. Jun 11
Fra  Marketingsmeden I/S Skrevet kl. 16:29

Har fundet det nu... Hvad sker der for Google! Jeg tør da ikke forlade min computer mere :( Har aldrig haft den låst :/

Fra Aarhus
Tilmeldt 7. Sep 11
Skrevet kl. 16:46

Alexander Baandrup Larsen:

Har fundet det nu... Hvad sker der for Google! Jeg tør da ikke forlade min computer mere :( Har aldrig haft den låst :/

Præcis, men det er jo kun farligt hvis der er andre folk som også ved det.

Men som det bliver nævnt, LastPass kan være en mulighed da der er hovednøgle ligesom Firefox.

Fra København
Tilmeldt 15. Jun 11
Fra  Marketingsmeden I/S Skrevet kl. 16:50

Kumuluzz:

Præcis, men det er jo kun farligt hvis der er andre folk som også ved det.

Men som det bliver nævnt, LastPass kan være en mulighed da der er hovednøgle ligesom Firefox.

Det vil jeg lige tage et kig på :-)

Godt indlæg Star Star Star Star Star

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)