Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvorfor jeg overvejer at droppe Chrome

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)
Tilmeldt 6. Jan 12
Indlæg ialt: 311
Skrevet kl. 17:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Lige for at vende den om. Så kan du se koder og data på ALLE browsere. Spørgsmålet er bare at kigge det rette sted.

Hvorfor bruge chrome?

1- Den er opdateret med HTML5 og CSS3

2- Den gemmer dine data så selv den mindre it-nørd kan finde ud af det

3- Den indlæser det du skriver i din url-bar imens ud skriver, så når du trykker enter, er den hurtigere inde på siden

4- Du kan "sync" med dit google-account, så ALLE steder du logger på google-chrome er de ens, så du ikke mister et fan-blad eller en indstilling næste gang du installere.

5- Den gemmer data, så du nemt kan gå ind og se hvad sider du besøgte igår, hvis du har glemt det, eller måske for 3 uger siden.

6- Den opdatere sig selv heletiden, du bemærker det ikke, fordi den installere og så næste gang du går på ny side, er opdateringen allerede trådt i kræft.

--Overvejer du stadig at skifte? :)

Jeg er ikke jurist, advokat eller revisor!

Jeg modtager gerne karakter :)

Fra København
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 1741
Fra  Marketingsmeden I/S Skrevet kl. 17:05

Chrome er bedst! Men der var bare et stort minus :-(

- Alexander Baandrup Larsen

Fra Aarhus C
Tilmeldt 9. Sep 10
Indlæg ialt: 684
Fra  1337 ApS Skrevet kl. 17:08

Alexander Baandrup Larsen:

Chrome er bedst! Men der var bare et stort minus :-(

Som er et minus for alle browsere..

Fra København
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 1741
Fra  Marketingsmeden I/S Skrevet kl. 17:19

Lars Rasmussen:
Som er et minus for alle browsere..

Det skal jeg ikke gøre mig klog på :-) 

Fra Aarhus
Tilmeldt 7. Sep 11
Indlæg ialt: 192
Skrevet kl. 20:15

Alex Westergaard:

Lige for at vende den om. Så kan du se koder og data på ALLE browsere. Spørgsmålet er bare at kigge det rette sted.

Hvorfor bruge chrome?

1- Den er opdateret med HTML5 og CSS3

2- Den gemmer dine data så selv den mindre it-nørd kan finde ud af det

3- Den indlæser det du skriver i din url-bar imens ud skriver, så når du trykker enter, er den hurtigere inde på siden

4- Du kan "sync" med dit google-account, så ALLE steder du logger på google-chrome er de ens, så du ikke mister et fan-blad eller en indstilling næste gang du installere.

5- Den gemmer data, så du nemt kan gå ind og se hvad sider du besøgte igår, hvis du har glemt det, eller måske for 3 uger siden.

6- Den opdatere sig selv heletiden, du bemærker det ikke, fordi den installere og så næste gang du går på ny side, er opdateringen allerede trådt i kræft.

--Overvejer du stadig at skifte? :)

Jeg var skam godt klar over alle disse ting, derfor jeg bruger Chrome i forvejen (p.s. nr. 3 og 4 skal man selv gå ind og aktiverer).

Og som du siger i starten, ja, man kan se det på alle browserer. Problemet er at koder og data ikke er beskyttet!!!!! Sammenlignet med f.eks. Firefox, der kan man indstille en hovedadgangskode, sådan at man i det mindste skal kende den for at kunne se alle de andre!

Tilmeldt 6. Jan 12
Skrevet kl. 20:22

Lad mig vende den om. Hvad er det værd at beskytte ens browser, hvis resten af computeren står åbent?

Lad mig give dig nogle kort tekster over hvorfor man ALTID låser ens computer.

1- Er du på offentlig grund, og går fra din computer. En person går ind på din computer og laver noget ulovligt, får du skylden for at være uagtsom/beskyttet. (Alle handlinger er på dit ansvar)

2- Hvis en person får adgang til din administrator bruger, og sletter administrator-status, har du en ubrugelig computer. (Kan rettes op med formatering).

3- Hvis en person uden tilladelse røre din computer, uden du er der, og han sletter data. Går den tilbage til -1- (Hvis du giver ham lov til at låne din pc, uden at fremsige han intet må slette, går den også tilbage til -1-)

4- Hvis din computer bliver brugt på privat grund, og du ikke er der/acceptere det, er der minimal chance for erstatning, efter som du både går tilbage til -1- og -3-. (Chancen lægger i, at data kan være tab af værdi/valuta. Personlige data er 'dit' problem hvis ikke der er 'backup')

5- Alle ikke-backup data er under -1-, -3- og -4-.

Tilmeldt 6. Jan 12
Skrevet kl. 20:26

P.S. Hvorfor tror du jeg godt tør tillade mig, at lukke en computer på skolen, hvis personen går fra den, og jeg forlader lokalet som den sidste?

- Det er ikke på mit ansvar hvis han ikke har gemt sine data inden han forlod lokalet. +Det er uhensigt's-messigt af mig, bare at lade hans pc stå tilgængeligt for åben tyveri.

Fra Roskilde
Tilmeldt 14. Jun 11
Indlæg ialt: 76
Fra  Beskytter.dk Skrevet kl. 20:28

Hej Aminoer,

Jeg var i forvejen kendt med funktionen, hvor man går ind og kan se alle adgangskoder..

Jeg har dog også hørt om at stort set samtlige data og informationer bliver sendt direkte ind til google
- Altså din aktivitet bliver lagret inde hos Google!

Er der evt. nogle som kan bekræfte eller afkræfte det?
Jeg skulle mene at have læst det inden for de sidste 2 uger..

Mvh
Rasmus 

Tilmeldt 6. Jan 12
Skrevet kl. 20:31

Fra Aarhus
Tilmeldt 7. Sep 11
Indlæg ialt: 192
Skrevet kl. 23:43

Alex Westergaard:

Lad mig vende den om. Hvad er det værd at beskytte ens browser, hvis resten af computeren står åbent?

Lad mig give dig nogle kort tekster over hvorfor man ALTID låser ens computer.

...

Det er sandt at man altid skal låse sin computer af mange grunde, men den her snak handler om i forhold til hvilken browser man skal bruge/er bedst/mest sikker. Der er ingen grund til hele tiden at "vende den om" bare for at du kan komme med nogle fakta punkter.

Alex Westergaard:
Hvad er det værd at beskytte ens browser, hvis resten af computeren står åbent?

Det er sandt ja, men modsat stoler jeg nok på mine medmennesker omkring mig (eller stoler på deres manglende IT-evner) til at de ikke laver ulovlige ting (under -1-).

Og i forhold til slettede data, så har man altid den risiko i form af vira, men også i form af eksempelvis små børn som ikke ved hvordan man bruger en computer.

Så tilbage til emnet med Chrome og om man burde skifte til Firefox nu?

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)