Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

E-conomic forældet :(

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Fra Gistrup
Tilmeldt 13. May 09
Indlæg ialt: 2189
Fra  Tex-tryk Broderi og tryk på tøj i Aalborg Skrevet kl. 09:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Jamen jeg har snakket med e-conomic og de sagde at det var ikke alle systemer der er sat ens og jeg skulle bede dem om at udlever oplysninger omkring hvad der er gået galt ! godt nok er eks forsvaret en stor kunde for mig men jeg tror ikke at de ser mig som en stor leverandør "endnu" :) 

Fra Hellerup
Tilmeldt 1. Dec 08
Indlæg ialt: 141
Skrevet kl. 09:49

Hej Thomas -

Selvom du har en masse bøvl med at få dine penge, vil jeg blot komme med et fif til at undgå "mellemmanden".

Jeg plejer at bruge virk.dk ved salg af ydelser til det offentlige, der taster du dine oplysninger ind via dette link

http://www.virk.dk/myndigheder/stat/Digitaliseringsstyrelsen/NemHandel_Fakturablanket

så skal du blot huske at tage faktura og indsætte denne i dit økonomi-system, så denne også figurerer der.

Jeg hørte fra min kunde ca. 10 dage senere mht de havde modtaget faktura og den var sat til betaling ved forfaldsdato - denne have jeg så rykket frem, da jeg vidste det offentlige´s tidshorisont med betaling.

Dbh.

Søren

Interieur i high-end - se mere på www.weltevree.nl/eng

Fra Gistrup
Tilmeldt 13. May 09
Fra  Tex-tryk Broderi og tryk på tøj i Aalborg Skrevet kl. 09:55

Jo den er jeg med på men jeg lavede et skift til e-conomic for at slippe for dette, men det er måske desværre denne løsning det må ende med. 

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 10:47

Hej Thomas,

"Hvad vil i mene jeg skal gøre ? skifte over til at bruge datascanning igen ? "

Jeg er enig med dig i at dette IKKE må gøres til et problem for dine kunder. Statens system har været under indføring i nogen tid med et overgangssystem kørende og nu er der så slukket for det og nogen er ikke klar.

Jeg ville anvende datascaning igen og så finde en løsning på dit problem med e-conomic - eller helt droppe det der "smarte" bras.  Wink

Du risikere at gøre rekvirenten "pist" af alle de spørgsmål og man finder en anden leverandør der kan det med fakturaproceduren. 

Mener at man skal have mange fakturaer før det er væsentligt at køre direkte og uden datascan. Hvor mange faktura har du til stat?

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Fra Gistrup
Tilmeldt 13. May 09
Fra  Tex-tryk Broderi og tryk på tøj i Aalborg Skrevet kl. 11:24

Jeg har ca en par stykker om dagen ! ikke at det er mange men når man har 50-60 andre som også skal laves faktura til og pakkes er det ikke så nemt lige at finde tiden til. 

Det er som sagt ikke en stort problem bare mega træls min bank er nogle glade mennesker og det er ikke et problem at have de penge ude at flyve syntes blot det er mere sjov i at have dem på min konto

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 12:41

Hej Thomas,

Thomas Reberholt:
at have dem på min konto

Klart nok og 2 stk./dag bliver dog et pænt antal - men jeg så lige at du fik et tip om Virk.dk - den ser jo også anvendelig ud - kan du bruge den?

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Fra København
Tilmeldt 27. Jan 10
Indlæg ialt: 129
Skrevet kl. 12:49
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej,

Jeg vil ikke diskutere om e-conomic er ”forældet”, men hellere ud fra e-conomics side kommentere lidt på, hvordan vi formidler denne løsning til brugerne af systemet. Især tager jeg udgangspunkt fra min erfaring i forhold til at supportere i dette.

Lidt bonusinfo at starte med:

-          Vores brugere sender hver uge flere tusinde EAN-fakturaer i OIOUBL

-          Hos e-conomic er vi skiftet til OIOUBL for flere måneder siden, altså inden for de tidsrammer der var udstedt af IT- og Telestyrelsen. Det har faktisk vist sig at være et problem at vi skiftede ”så hurtigt” – da der var flere af dem vores brugere sendte fakturaer til, endnu ikke havde gjort det fornødne for at de kunne modtage disse fakturaer Big Smile

Generelt set så er der et stort problem ved det hurtige skift, nemlig at vores brugere ikke får penge for de fakturaer, de sender af sted til deres kunder, og med rette forventer penge for. De fleste jeg har snakket med som f.eks. har sendt EAN-faktura til det offentlige, har typisk krævet betalingsbetingelse der hedder løbende måned plus x antal dage.

Hvornår finder man så ud af de ikke har modtaget eller godtaget fakturaen? Jo, det finder man først ud af, når betalingsfristen er overskredet, og der rykkes for betaling. Dette betyder så, at man bliver nødt til at sende en faktura igen med en ny betalingsbetingelse (igen løbende måned + x antal dage). Det betyder for den i nogle tilfælde lille virksomhed, har rigtig mange penge ude i lang tid taget virksomheden i betragtning.

EAN-fakturaer er generelt en rigtig god ting, men det har desværre skabt lidt problemer, da projektet fra det offentliges side, (desværre) ikke har taget højde for alt.

Man har generelt lavet et format, som alle kan bruge – det er super. Desværre har man så ikke lavet en fast standard for, hvad man udfylder i de enkelte felter. Det betyder i praksis, at når vores brugere sender en faktura til kunde1, kunde2 og kunde3. Risikerer man at disse 3 kunder beder om at få f.eks. en medarbejderreference i 3 forskellige felter, da der ikke er sat en standard for, hvor man sætter sådan en reference ind.

Derfor anbefaler jeg personligt folk, at de ret hurtigt følger op på deres faktura, første gang de sender en EAN-faktura til en kunde.

Hvis modtageren så har specielle krav til, hvor og hvad de gerne vil have af specifik information i nogle specielle felter, så siger jeg til folk: tag alle referencefelterne i e-conomic og udfyld alle felterne med steffen1, steffen2, steffen3 etc., og bed kunden om at vende tilbage med, hvilken ”steffenX” de gerne vil have udfyldt deres reference i.

Helt generelt om EAN-fakturaer, så er det jo en masse koder, man sender videre, som modtageren så sætter en server op til at ”omkode”, så modtageren kan forstå den. I vores e-copedia har vi et eksempel på hvordan det ser ud.

Her vil i kunne se hvordan koden ser ud. Det er de felter man f.eks. bruger til at ligge information i, og modtageren bestemmer hvad han skal gøre med de forskellige information.

Se her hvordan et sådan flow i forhold til afsendelse og modtagelse ser ud:

Begge billeder er taget fra vores e-copedia omhandlende EAN fakturering.

Giver dette mening og måske forslag til hvordan vi kan arbejde videre med at få dette løst? Så kan vi  kigge nærmere på det.

mvh

Fra København
Tilmeldt 27. Jan 10
Indlæg ialt: 129
Skrevet kl. 10:50

Hej,

Nogen opdatering i denne?

mvh

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)