Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

E-conomic forældet :(

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Fra Gistrup
Tilmeldt 13. May 09
Indlæg ialt: 2189
Fra  Tex-tryk Broderi og tryk på tøj i Aalborg Skrevet kl. 01:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 02:24

Det er vist en overdrivelse at sige at e-conomic er forældet. Det har længe været muligt at sende faktura i OIOUBL-format med e-conomic.

Selv synes jeg der har været en del information omkring skiftet i format. Et skifte der reelt betød at ingen af de offentlige selskaber siden 1. maj sidste år har været forpligtet til at modtage faktura i OIOXML-formatet.

Hvad du gør? Rykker for manglende betaling som du ville have gjort ved enhver anden kunde.

/Henrik

Fra Risskov
Tilmeldt 12. Jan 08
Indlæg ialt: 238
Fra  iAdvice Skrevet kl. 08:06

Hej Thomas.

Jeg vil nu også mene at netop e-conomic var nogle af de bedste til netop skiftet til UBL formatet....
De var klar til skiftet, de er stadig gratis og nemt at bruge...

At staten eller mellemledet mellem e-conomic og staten så har fejlet BIG TIME, er jo svært at gøre meget ved desværre. :)

Du rykker dine kunder og sikrer dig at de har modtaget fakturaerne, = ring dem op og spørg. :)

Fra Gistrup
Tilmeldt 13. May 09
Fra  Tex-tryk Broderi og tryk på tøj i Aalborg Skrevet kl. 08:24

Johnny Hansen:

Hej Thomas.

Jeg vil nu også mene at netop e-conomic var nogle af de bedste til netop skiftet til UBL formatet....
De var klar til skiftet, de er stadig gratis og nemt at bruge...

At staten eller mellemledet mellem e-conomic og staten så har fejlet BIG TIME, er jo svært at gøre meget ved desværre. :)

Du rykker dine kunder og sikrer dig at de har modtaget fakturaerne, = ring dem op og spørg. :)

Jeg har temmelig store problemer da de oplysninger de skal bruge ikke er på det format de modtager fra mig og staten er jo klart nok så søde de fortæller sådan noget ! :( jeg rykker klart nok og får blot at vide at rykkeren skal sendes elektronisk og ikke over mail dvs det kan jeg ikke. De er da til at snakke med og jeg er begynt at bruge datascaning igen da jeg ikke har til lyst penge til at vente så lang tid på deres betaling. 

En af det er vejdirektoratet som har købt 7000 T-shirt som jeg skulle betale hos min leverandør inden de sendte dem fra kina dvs de sådan set blev betalt i ca den 15-11-11 og jeg her ikke set nogle penge endnu. Men det er staten så det er ok jeg behøver jo ikke frygte at de lukker hehe så de må gerne få kredit :) 

Fra Risskov
Tilmeldt 12. Jan 08
Indlæg ialt: 238
Fra  iAdvice Skrevet kl. 08:41
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Er helt med på at det er mega surt, men jeg syntes bare det er lidt unfair at give e-conomic skylden, når de nu var klar :)

Håber du snart modtager penge fra staten, Helle & Co. deler jo flittigt ud til alle, så mon ikke du også snart ser dine penge :)

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 09:08
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Thomas Reberholt:
Det kunne staten måske godt lige ha fortalt :(

Hvorfor skyder du efter e-conomic? 

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 09:17

Det er da snart længe siden vi skiftede til det nye format Smile

Fra Gistrup
Tilmeldt 13. May 09
Fra  Tex-tryk Broderi og tryk på tøj i Aalborg Skrevet kl. 09:28

Hvorfor kommer deres initialer så ik med på fakturaen med mindre jeg laver det som et produkt 

Jeg har sat den ind som kontakt og ref men de kan ikke se hverken den ene eller den anden og vil jo klart nok ikke betale før de finder ud af hvem der har bestilt.

Jeg har kontaktet support og fik at vide det er Staten der skal rette deres system til, måske jeg vil kunne få vejdirektoratet til at gøre det men jeg tror helt ærligt at forsvaret vil grine af mig og så finde en ny at handle med. Dette er temmelig store kunder her i huset og jeg vil rigtig gerne ude en god service til dem. 

Hvad vil i mene jeg skal gøre ? skifte over til at bruge datascanning igen ? 

Blive ved med at sende fakturaer som de ikke vil betale fordi deres system ikke arbejder sammen med mit ? 

Tvinge forsvarets regnskabstjeneste til at lave deres system om eller få adgang til det så E-conomic kan rette deres til ? NOT :( 

Fra Gistrup
Tilmeldt 13. May 09
Fra  Tex-tryk Broderi og tryk på tøj i Aalborg Skrevet kl. 09:34

Boysen:
Hvorfor skyder du efter e-conomic? 

Min samtale med min kunde ! 

MIG : Jeg kan se denne ikke er betalt ! kan du sige mig hvorfor ? 

KUNDE : 

Der var desværre ingen initialer på den elektroniske faktura,så derfor har vores økonomiafdeling i København ikke vidst hvem den tilhørte. 

Jeg blev sat på sagen i sidste uge og fandt fakturaen. 

Jeg har modtaget fakturaen i fredags og førstegodkendt den

og så skal den lige videre til andengodkendelse – derefter går den til

betaling.

MIG : Jamen ok :) men forstår bare ikke at de ikke skulle komme med jeg skrevet dem 2 steder ? vil du ikke sende den hvor man ikke kan se dem da jeg gerne vil have den som bevis over for dem som levere vores betalings løsning ! 

KUNDE : Jeg sender din mail videre til Økonomiafdelingen i København

KUNDES ØOKAF. : 

Hej Thomas.

Initialerne var placeret korrekt på jeres faktura, men læs ind-bureauet har ikke ”afløftet” oplysningerne og derfor gik fakturaen på fejl hos os, da vi modtog den. 

Du skal kontakte dit Læs ind-bureau, de må give dig en forklaring på, hvorfor de ikke har taget oplysningerne med over på den elektroniske faktura.

Fakturaen kommer med i næste betalingskørsel, som er på torsdag.

Der for går det ud over e-conomic da deres svar blot var at det er min kundes system der skulle rettes til, Jeg har ikke tid til at lege support for hverken min kunde eller e-conomic når det gælder pengesager men bliver når til at bruge en masse tid på at finde ud at hvad som er gået galt. Det er jo altså ikke 1000 kr det her handler om ! 

Fra Bredsten
Tilmeldt 3. Dec 09
Indlæg ialt: 989
Fra  FlexPOS Aps Skrevet kl. 09:39

Hmm med det svar fra e-conomic kunne nget tyde på at de udfylder de info som er speceficeret fra Staten. men at starten ikke selv har været helt klar(det er ikke første gang)

du bliver nok nød til at gøre som du gør, altså bruge anden metode. men syntes da det er fuldt ud berettigt at ringe og spørger til din faktura de må da kunde finde den ud fra faktura nr, og mun ikke de kan smide det på der mangler.

har tidligerer haft med staten at gøre og de er absolut de stiveste jeg nogensinde har arbejdet med, det er ikke unormalt at faktura kunne gå 1-2 mdr over betalings frist. grundet alle mulighe sø forklaringer.

men igen før du rent faktisk ved at det er e-conomic der ikke udfylder det de skal ville jeg ikke peje fingeren derhen da jeg er overbevist om at det lige så godt kan være starten der ikke selv er klar ! da det er sket før !

ps. forstå din fristration, men man skal aldrig være bange for kunder, og husk at dem du rykker ikke er dem der har bestilt, der er blot bokholderer de er sku ligeglade det er deres job !

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)