Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Facebook annoncer - betaling per klik

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Oct 11
Indlæg ialt: 180
Skrevet kl. 14:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej derude

jeg overvejer lidt at lave en facebook annonce, for lige at om det måske kunne være en god måde at markedsføre sig i fremtiden.

Jeg starte med et lille samlet beløb på omkring 200 kr. Men når der så står, at man skal vælge hvor meget man er villig til at betale per klik, hvad skal man så vælge og hvilken indflydelse har det jo højere pris man vælger?

Hvad betyder den pris man vælger per klik for annoncen?

Mvh.

Oliver
OP Road 

Spar penge på dine badmintonbolde på www.billige-fjerbolde.dk

Fra København
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 1741
Fra  Marketingsmeden I/S Skrevet kl. 14:46

Hvis den er for lav bliver din annonce næsten ikke vist

hvis den er for høj får du mange kliks, men til en høj pris

- Alexander Baandrup Larsen

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:47

Hej Oliver

200 er et meget lille budget, især da reel værdi af din kampagne måske først kan ses om 1 uge eller 2, eller endda senere.

Hvis FB efterspørger f.eks. 3 kr. pr. klik kan du tilbyde 1,5 kr. som max og stadig få vist din reklame (hvis udbuddet tillader det). Ofte kan du faktisk komme ned på under halvdelen af dit max bud.

Jeg er først lige begyndt på FB for at undersøge om det er profitabelt (så derfor er mit ord bestemt ikke lov).

I starten skal du dog være forberedt på et minus før du begynder at "break even". Det er at teste ens kampagner og konvertering og derefter tweake.

Hvad er din konverteringsprocent og hvilken målgruppe? Er det stadig en realistisk konvertering der kan ske via Facebook som reklameplatform og indtjening i forhold til udgift er noget du skal udregne.  Her skal du være klar over at konverteringen i gennemsnit er meget mindre i forhold til normale kanaler.

Tilmeldt 24. Oct 11
Skrevet kl. 14:53

Tak alexander og philip:

Det eneste jeg tænker med facebook er, at konveteringen for facebook anoncer jo er forholdsvis lav? Det jo ikke er noget de selv har søgt på, f.eks. via google adwords.

Så jeg er lidt i tvivl om, om jeg overhovedet gider bruge tid, energi og penge på facebook, eller om jeg skulle satse på adwords.

har i nogle erfaringer med de 2 forskellige markedsføringsmåder ?

Mvh.

Oliver

Fra København
Tilmeldt 15. Jun 11
Fra  Marketingsmeden I/S Skrevet kl. 14:56

Hvis du kender din målgruppe rigtig godt er facebook super! 

Tilmeldt 24. Oct 11
Skrevet kl. 15:01

Alexander Baandrup Larsen:
Hvis du kender din målgruppe rigtig godt er facebook super! 

Ja det har du ret i, selvfølgelig fordi man kan tilpasse annoncen til lige præcis ens målgruppe.

Jeg personligt har aldrig købt noget via en facebook annonce. Tror stadig er konverteringsprocenten er betydeligt højere på adwords ? eller er jeg helt galt på den :D 

Oliver
OP Road 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:21

Konverteringen er meget højere via Google helt klart. Det er prisen også, men det er et spørgsmål om niche og optimering blandet mange mange ting (der er jo skrevet bøger om det).

Det kan jo ikke skade udover et par 100 kr. der kan trækkes fra Smile

Fra København
Tilmeldt 15. Jun 11
Fra  Marketingsmeden I/S Skrevet kl. 15:22

Har endnu ikke benyttet mig af AdWords, men har hørt meget godt om det :-) Men hvem siger du ikke kan gøre begge ting?

Tilmeldt 24. Oct 11
Skrevet kl. 15:29

Tak for svarene igen begge to.

Ja du har jo ret philip, det er jo kun et par hundrede kroner, og det kan jo trækkes fra, så man kan vel lige så godt give det et forsøg, og så har man jo uanset hvad fået lavet en smule markedsføring.

Nu har jeg 2 google adWords kuponer ca. af en samlet værdi af 1000 kr. og så kan jeg vel godt investere lidt i noget facebook markedsføring.

tak igen :)

Oliver
OP Road 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)