Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Video Blog Opstart

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Haderslev
Tilmeldt 21. Oct 11
Indlæg ialt: 341
Skrevet kl. 20:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey Aminoer.

Jeg vil gerne starte noget video blog om, lidt ala Thorborg.tv

Kan det måske blive en succes hvis det bliver om musik? Kun musik og ikke andet.

Bare så jeg ikke spilder tid på at det ikke kan blive succes, så håbede jeg i kunne hjælpe med at svare på spørgsmålet.

Tusind tak på forhånd.

Fra Haderslev
Tilmeldt 21. Oct 11
Skrevet kl. 21:31

Ingen som kan svare?

Fra København
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 1741
Fra  Marketingsmeden I/S Skrevet kl. 21:39

Musik er meget bredt... Kan du gøre det mere præcist? :-)

Vil du snakke om musik? Er det udstyr? De nyeste sange? eller?

- Alexander Baandrup Larsen  

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:44

Musik er meget bredt. Prøv eksempelvis at blogge om en bestemt kunstner eller genre. - Find en niche :-)

Fra Haderslev
Tilmeldt 21. Oct 11
Skrevet kl. 21:51

Casper Jensen:
Find en niche :-)

Ærligtalt ved jeg ikke hvad niche er, så hvis du kunne skrive hvad det er må du meget gerne det.

Fx. kan det være om Whitney osv.

Kunne det ikke blive til noget?

Fra Charlottenlund
Tilmeldt 30. Dec 07
Indlæg ialt: 793
Fra  SurfMania Skrevet kl. 22:06

Hej René,

Det kunne da være super spændende, hvis du lavede en videoblog med nyheder, anmeldelser og analyser omkring musik.

Men husk, at passe på med at overskride rettigheder, dvs. du må ikke bringe videoklip eller musikklip uden tilladelse fra rettighedshaverne.

Hvad er en niche?

En niche er en mindre mængde af et marked. I musik kan man sige, at nicher kunne være rock, pop, electro mv. - altså forskellige stilarter.

Men hvis du bliver en af de første i Danmark, der laver en videoblog omkring musik generelt, og går seriøst til værks, så tror jeg godt, at den kunne blive populær.

Held og lykke med projektet!

Fra Haderslev
Tilmeldt 21. Oct 11
Skrevet kl. 22:13

Casper Lohse:

Hvad er en niche?

En niche er en mindre mængde af et marked. I musik kan man sige, at nicher kunne være rock, pop, electro mv. - altså forskellige stilarter.

Jeg takker.

Casper Lohse:
Men husk, at passe på med at overskride rettigheder, dvs. du må ikke bringe videoklip eller musikklip uden tilladelse fra rettighedshaverne.

Jeg vil ikke bryde copyright, så tror ikke det kommer med.

Casper Lohse:
Det kunne da være super spændende, hvis du lavede en videoblog med nyheder, anmeldelser og analyser omkring musik.

Jeg vil jo gerne lave noget med video, så kunne godt finde på det med anmeldelse af nye album osv.

Fra Brovst
Tilmeldt 20. Jan 09
Indlæg ialt: 425
Skrevet kl. 22:16

Først var jeg lidt skeptisk, men efter nogle minutter voksede denne ide til "det skal de sq nok få success med". Jeg er dog enig. Musik er MEGA. Start i det mindste med det som du/I ved mest om. Google nogle detaljer og twists, som "os normale" ikke ved. Lidt nørdede ting fanger godt, hvis der ligger god research bag.

Hovedparten af målgruppen er mellem 10 og 30, det kan der hvis ikke være tvivl om. Så ind på facebook med det.

Hvis jeg var jer, ville jeg øve mig først. Der skal kun nogle få dårlige videoer eller fakta, så dør det hele. I skal passe meget på.

Fra Charlottenlund
Tilmeldt 30. Dec 07
Indlæg ialt: 793
Fra  SurfMania Skrevet kl. 22:19

Forklaringen på, at der ikke rigtig er nogle videoblogs om musik i Danmark i dag er nok, at det er kedeligt at se en anmelde musikken fx uden at kunne høre den med det samme.

Så hvis jeg var dig, ville jeg undersøge mulighederne for, at få et samarbejde i stand med CDON eller lignende, så du kunne låne musikbidder til dine anmeldelser.

Foruden de førnævnte områder, kan du selvfølgelig også lave video-interviews. Disse danskere har fået god succes med deres i hvert fald: http://drozdailysteezin.dk/interviews/

Men lov mig, at du får det produceret ordentligt og både billedet og lyden er optimal. Ellers så taber du dit publikum på gulvet, inden du for alvor er startet.

Fra Haderslev
Tilmeldt 21. Oct 11
Skrevet kl. 22:25

Dennis Jensen:

Først var jeg lidt skeptisk, men efter nogle minutter voksede denne ide til "det skal de sq nok få success med". Jeg er dog enig. Musik er MEGA. Start i det mindste med det som du/I ved mest om. Google nogle detaljer og twists, som "os normale" ikke ved. Lidt nørdede ting fanger godt, hvis der ligger god research bag.

Hovedparten af målgruppen er mellem 10 og 30, det kan der hvis ikke være tvivl om. Så ind på facebook med det.

Hvis jeg var jer, ville jeg øve mig først. Der skal kun nogle få dårlige videoer eller fakta, så dør det hele. I skal passe meget på.

Jeg takker for oplysningen.

Jeg vil da prøve at filme et par gange og se om jeg kan gøre det godt.

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)