skrive en forretningsplan
Nu skrev du godt nok (nødvendigvis), men lige nøjagtig dét punkt der er jeg uenig i. Hvis du ingen plan har, så vil det være det samme som at løbe et konkurrence-løb uden en målstreg. En forretningsplan på den ene eller den anden måde er nødvendig.
Nogle spørgsmål jeg ville stille mig selv, og svare på selv er eksempelvis følgende:
- Hvad vil du opnå? Vil 1.000 kroner i måneden gøre underværker, eller vil du kunne leve af det?
- Hvordan vil du starte?
- Hvordan vil du nå målet?
- Hvad er dine delmål?
- Hvor lang tid har du om dagen?
- Hvor meget ved du om det?
- Hvor meget skal du lære om det?
- Hvor kan du lære om det?
Omkring det at "lære om det", så er der flere ting du skal lære. Jeg vil anbefale dig, som Alexander skrev, at gå ind og downloade light-versionen af SEO-lex, for lige at snuse til universet.
Du spørger om man kan læse sig til det på nettet, og ja - det kan du bestemt, men jeg tror du vil spare masser af tid, og sågar penge, hvis du købte en e-bog, hvor langt det meste information du skal bruge HER OG NU, står i.
Branchen er ikke nem
Hvis du vælger at forsøge dig med affiliate og SEO, hvilket jeg da vil råde dig til at gøre, så lad vær med at sætte forventningerne for høje, for det kan tage alt motivation fra dig! Da jeg først læste bogen "The Rich Jerk", satte jeg forventningerne højt, og jeg blev særdeles skuffet. Du kan med den rette hjælp her på Amino.dk, komme noget bedre fra start af end jeg og mange andre gjorde, hvilket jo er fantastisk :)
Det kræver hårdt arbejde ligesom så meget andet. Der er en masse fordele ved at arbejde online, men det er ikke ensbetydende med at konkurrencen er mindre, eller at det ikke er hårdt at komme i gang. Forventer du at du kan hvile på laurbærene, og tjene en masse penge, så er du fejlinformeret :)
Dog skal det igen siges, at jo mere du lær', jo hurtigere kan du tjene penge. Jeg vil råde dig til (udover at downloade light-versionen af SEO-lex), at kigge i det her forum: http://www.amino.dk/forums/14500.aspx. Læs igennem, få noget insiderviden, skriv ned hvis du ser noget du finder interessant.
Som et sidste råd, vil jeg også anbefale dig at læse Halfdan Timm's seneste blogindlæg, hvor han har skrevet hele 4.000 ord, om at komme i gang med affiliate marketing - det kan være GULD værd for dig!
Link: http://halfdantimm.dk/tjekliste-til-din-affiliateside-adsenseside
Jeg ville nok, hvis jeg var dig, bruge den næste uges tid eller 2, på at studere, lære og nedskrive diverse ting omkring det at tjene penge online - for derefter at gå i gang, med ordentlig information i bagagen!
Held og lykke med det 
Med Venlig Hilsen
Morten