Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import fra Kina samt kopivarer.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Kolding
Tilmeldt 15. Dec 11
Indlæg ialt: 89
Skrevet kl. 14:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa. Nu har jeg hele dagen i dag haft en debat kørende på www.hol.dk om Import fra Kina osv.

De er simpelthen nogle fjolser derinde.. Anyways.

Jeg går med en idé om at starte en webshop med min far. iPhone tilbehør.  Inden i skriver at der findes så mange andre, så ved jeg det godt, men jeg kan blive bedre end dem og så er den ikke længere Stick out tongue

Jeg har tænkt mig at importere fra Kina. Jeg har fundet nogen rigtig gode priser på iPhone tilbehør.

Jeg er dog kommet i tvivl om et par ting.

En af de iPhone bumpers jeg har fået hjem står der bagpå pakken:

http://i43.tinypic.com/e9hguu.jpg

Går ikke udfra det er ægte Apple Bumpers. De ligner 100% Apples.

På siden hvor jeg bestiller fra reklamerer de IKKE NOGEN STEDER med at det er Originale Apple Bumpers. Produkt overskriften hedder:

Stylish Protective Bumper Frame Case for iPhone 4 - White

Det er KUN de hvide bumpers der står Apple bagpå. Resten er helt neutrale. Må jeg importere varer der står apple bagpå og skrive på min webshop at det IKKE er originale Apple Bumpers, eller er det HELT ulovligt?

De andre bumpers står der INTET bagpå med Apple. De er vel lovlige at importere og sælge i DK?

Hvad er reglerne helt præcis?

Skal jeg have importørlicens?

God dag. Mvh Mikkel Thomhav :-)

Fra Kolding
Tilmeldt 15. Dec 11
Skrevet kl. 14:24

Rettelse: 

Produkt overskriften på Bumpers er:

Stylist Protective Bumper Frame Case for iPhone 4 - White

Tilmeldt 9. Feb 12
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 14:50

Hej

Tilmeldt 9. Feb 12
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 15:06

Lige en ting mere:

Det er ulovligt at bryde disse patenter, men du kan bare google og se hvor mange onlineshops der bryder disse regler og patenter.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:08

Det eneste originale apple er det som er i den kasse du køber, når du køber en ny iphone fra butikken. Alt andet er "kopi".

Der er utroligt mange covers, opladere, bagglas m.m.

Når man snakker apple produkter med æblelogoet, så er de eneste ting som er ægte, det er dem der medfølger i kassen når du køber en sprit ny iphone.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:09

Det eneste originale apple er det som er i den kasse du køber, når du køber en ny iphone fra butikken. Alt andet er "kopi".

Der er utroligt mange covers, opladere, bagglas m.m.

Når man snakker apple produkter med æblelogoet, så er de eneste ting som er ægte, det er dem der medfølger i kassen når du køber en sprit ny iphone.

Produkter uden et mærkevare er bare tilbehør og kan vel ikke kaldes kopi.

Fra Kolding
Tilmeldt 15. Dec 11
Skrevet kl. 15:09
Hejsa. Det lyder spændende!
Kan jeg kontakte dig på SMS/Skype?
Hvad foretrækker du? Mvh Mikkel
Fra Kolding
Tilmeldt 15. Dec 11
Skrevet kl. 15:12
Jannik: det samme tænkte jeg :-)
Tilmeldt 9. Feb 11
Indlæg ialt: 307
Skrevet kl. 15:16

Nu kender jeg til eksempler på hvor leverandøre har været ude i detailkæder og skifte flere 1000 bagkort på Iphone covers. Og det eneste der stod var at de passede til Iphone.

Så du kan være temmelig sikker på at Apple er rigtig beskyttende over for deres varemærke, så hvis du kommer på deres radar, så får du nok ørerne i maskinen - for jeg kan forstille mig at de har beskyttet designet af deres Iphone, og så derfor også coveret. Kun hvis coveret er radikalt anderledes end det originale, kan du slippe afsted med det - en farver er ikke nok.

Prøv at lave en højhælet sko med en gul sål og se hvad der sker :D

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:16

Jeg tror "desværre" ikke man må sælge uoriginale produkter med Apples logo på, derimod er jeg ret sikker på at du godt må sælge produkter til iPhone m.m. hvor der ikke er noget mærkevare på.

Mærkevarer kan være: Apple, D&G, Gucci m.m. :-)

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)