Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import fra Kina samt kopivarer.

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 9. Feb 11
Indlæg ialt: 307
Skrevet kl. 15:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Jannik Nordahl:

Jeg tror "desværre" ikke man må sælge uoriginale produkter med Apples logo på, derimod er jeg ret sikker på at du godt må sælge produkter til iPhone m.m. hvor der ikke er noget mærkevare på.

Mærkevarer kan være: Apple, D&G, Gucci m.m. :-)

Du kan regne med at Apple har beskyttet designet af Iphone, og derfor også coveret (fundamentale udseende). At de så ikke gør noget ved coveret er så en anden side af sagen.

De mister ikke penge ved at folk sælger noget de ikke selv sælger, men tilgengæld passer til deres produkter. Faktisk er det måske endda med til at sælge mere. Du kunne se 3310 i gamle dagen, hvor mange der ville have sådan en, kun fordi du kunne skifte cover.

Men hvis du bruger deres navn/logo, så kommer de flyvende. For der kan du skade deres brand.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:33

Mikkel Thomhav:
Skal jeg have importørlicens?

Jeg ved ikke hvad du mener med licens, men du skal være registreret som importør med CVR-nummer, for at du må importerer varer med henblik på videresalg fra lande udenfor EU.

Fra København
Tilmeldt 7. Oct 07
Indlæg ialt: 680
Fra  Safegear ApS SorteSokker.dk Skrevet kl. 16:06

Jeg kan garantere dig for at det er bund-ulovligt. Du må IKKE benytte dig af Apples varemærke på et produkt uden deres særskilte accept. Du ved selv at dette ikke er et originalt produkt, så hvis jeg var dig, vill jeg skynde mig at få reproduceret nogle bumpers uden apple inc bagpå, du kan komme alvorligt i klemme.

En anden ting er, at du ikke må importere kopivarer med henblik på videresalg. I Danmark. Jeg synes - hvis du er i tvivl - at du skal hive fat i Kristian Holte (find ham evt. på hans blog om IT jura, www.it-jura.dk). Han har også styr på sådanne ting som import og er en knivskarp ekspertblogger her på Amino.

Good luck!

Dbh. Yngvi

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)