Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Billeder til blog

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Feb 07
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 17:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Jeg har ofte fulgt med fra sidelinjen, og har fundet rigtig mange gode svar ved at læse og surfe rundt herinde. Dog er jeg i tvivl om dette lille emne, selvom jeg har læst og læst. Altså handler det om hvilke billeder man må bruge på sin blog (i dette tilfælde en fashion blog). Jeg synes, at det er en jungle at finde ud af hvilke billeder der er frit tilgængelige, hvilke billeder man skal linke tilbage til og sidst men ikke mindst, hvilke billeder man absolut ikke må røre med en ildtang. Primært drejer det sig om image-billeder de forskellige brands har i deres lookbooks, og en side som fx style.com. De bloggere og modeinteresserede jeg kender, linker til det på kryds og tværs, og bruger billederne selv uden tilladelse, men jeg er i tvivl om om dette er lovligt?

Skal man virkelig kontakte hvert enkelt brand hvis man vil bruge deres billeder? Jeg vil jo ikke på kant med loven :-)

Håber at e af Jer kan hjælpe mig ud af dette vivar!

På forhånd tak, og ha en dejlig aften.   

Mvh Kristina

Fra Valby
Tilmeldt 28. Oct 09
Indlæg ialt: 430
Skrevet kl. 17:12
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Som udgangspunkt vil jeg mene at det ikke er lovligt at bruge andre hjemmesiders billeder. Det kan godt være at mange ikke lægger det store i det, men det er da rigtigt nok at billeder lige som tekster ikke bare må bruges til højre og venstre. Nogle blogs/kommercielle sider henviser til at man godt må bruge billederne, men det er yderst sjældent, sådan som jeg ser på det.

Har du brug for en garvet oversætter? dansk-tysk eller tysk-dansk - send en mail og få en professionel oversættelse.

Tilmeldt 9. Feb 07
Skrevet kl. 17:26

Okay, så må det store arbejde igang med at kontakte alle leverandører og firmaer. Puha...

Men tusind tak for svaret :-)

Fra Valby
Tilmeldt 28. Oct 09
Indlæg ialt: 430
Skrevet kl. 17:29

Ja - alternativt kan selvfølgelig selv tage billeder, hvis det altså er en mulighed. Går dog ud fra at du ikke har det hele liggende derhjemme.

Har du brug for en garvet oversætter? dansk-tysk eller tysk-dansk - send en mail og få en professionel oversættelse.

Tilmeldt 9. Feb 07
Skrevet kl. 17:33

Nej, vil jo gerne have billeder med fra catwalks "all over the World", og det er svært at være alle steder på en gang :-)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)