Jeg går med tanken om at starte en flex-leasing virksomhed med fokus på specielbiler. Jeg har tidligere udlejet mine specielbiler i privat regi, men synes ikke denne løsning er holdbar i længden.
Derfor søger jeg hjælp til opstart af sådan en virksomhed, herunder papirarbejdet overfor SKAT (motorkontoret).
Jeg har i dag 32 specielbiler / veteranbiler alle uden afgifter, derfor ønsker jeg at betale afgiften i takt med indtægterne. Jeg har simpelthen ikke likviditet til at betale den fulde afgift på alle bilerne.
Min første tanke var også, "håber du har mange penge"... Du vil gerne starte et leasingselskab som jo faktisk er en lånegivervirksomhed altså en bank bare uden mulighed for indskud. Hvis du kommer igang og få en 50 biler kørende har du en rigtig god virksomhed. Hvad er renten på en en leasingkontrakt 4-6%?
Mvh. Jens
Tømrermester i Kalundborg og indehaver af jensstaehr.dk
Der er ikke bare meget arbejde i at komme igang med en leasingvirksomhed - der er rigtig meget arbejde i det.
SKAT er meget modvillige at arbejde med, så man skal have stor tålmodighed for at komme igang med sit projekt.
Du er velkommen til at sende mig en mail med dine tanker omkring dit koncept - så kan jeg sige dig, hvor besværligt det vil være at få godkendt hos SKAT.