Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Alt for mange webshop bruger ikke google analytic's

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Glostrup
Tilmeldt 17. Apr 11
Indlæg ialt: 269
Skrevet kl. 01:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Niche område, stor efterspørgsel på en vare/ydelse eller meget lav konkurrence.  Det er ikke hverdag for mange webshop ejer, men derimod ben hård konkurrence.

Dog alligevel bliver jeg ved med at se en masse webshop's uden at have implementeret et tracking software ala google analytic til at spore udvikling på sin shop. Jeg startede selv med min webshop for næsten et år siden og havde i de første 3 måneder ikke implementeret google analytic i min shop ja jeg var jo ny i branchen og ærlig talt så var jeg jo lige startet som webshop ejer og havde en masse ting jeg skulle lære. (Still learning)

Hold da op et værktøj google analytic var, jeg havde rimelig mange AHA oplevelser når jeg kiggede mine data igennem hver evig eneste aften for nu havde jeg jo visuelt billed af hvad der var godt og dårligt i min shop og deraf en masse forbedringsmuligheder. Jeg begyndte stille og roligt at stige i trafik, salg og omsætning.

Jeg læste en masse tips og tricks på nettet for at blive bedre med at tolke de data jeg har i min google analytic så jeg kunne forstå mine besøgende bedre og lave nye tiltag og forbedringer af min shop.

Så mit spørgsmål til jer, hvordan kan nogle webshops 2012 overhovedet overleve uden at have google analytic eller anden tracking sofware installeret?

Da jeg selv mener at have set lyset og vigtigheden af analytics ville jeg jo gerne satse hårdt på det og fik kontakt med Jacob Kildebogaard som er eksperten himself hvad angår google analytic. Der er nok mange af jer der alleredde kender ham, han er nemlig meget aktivAmino og er også amino ekspertblogger.

Nogle hurtige links til Jacob Kildebogaard

Amino profil: http://www.amino.dk/members/webanalytiker/default.aspx

http://www.webanalytiker.dk/om-webanalytiker/om-jacob-kildebogaard/

http://www.jacob-kildebogaard.dk/

Ja det må være nok reklame.

Når men det jeg ville frem til var at når man tror at man har styr på analytic og man for fat i en rigtig ekspert, så tror man hurtigt om igen. Jeg havde en stigning på næsten 90% mere salg om måneden ved hjælp af analytic og siden jeg fik hjælp fra Jacob Kildebogaard ligger jeg lige over 200% mere salg om måneden..

Er denne tråd en reklame for Jacob Kildebogaard?

Eller har jeg ret i at alt for mange overser potentialet i at bruge google analytic optimalt?

Du troede måske også ligesom mig at du havde styr på Google analytic? tro om igen

Jeg vil sætte pris på, hvis i kunne fortælle lidt om jeres erfaringer med google analytic's.

Fra Glostrup
Tilmeldt 17. Apr 11
Indlæg ialt: 269
Skrevet kl. 14:59

Er der ingen der vil dele ud afderes erfaringer med google analytic?

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 15:18

HEj

Jeg bruger ikke rigtig Analytics. Koden er da sat ind på sitet, men jeg har endnu ikke lært at bruge det ordentligt. ER inde og kigge på lidt statistik indimellem, men det er så også det.....

Nu virker analytics vel ikke alene - det er vel ændringerne der kommer i kølvandet på at du læser statistikken fra analytics, der gør at dit salg øges? I så fald er sådan noget som konverteringsoptimering som også debatteres meget vel lige så vigtigt, og det kræver jo enten at du selv formår at tilpasse dit site, eller at du har råd til at få en til at gøre det...

Flotte tal du "reklamerer" med. Endnu flottere ville det være hvis det blev lidt mere konkret med et domæne, og de rettelser du har lavet :)

Hilsen Morten

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)