Kære venner Jeg skrev hele sidste forår omkring mine forventninger til et nyt dyk i verdensøkonomien, og at krisen langtfra var slut, som de fleste eksperter og politikere, også dengang, forsøgte at overbevise verdensborgerne om. I sommeren 2011 fik vi så et nyt dyk, inden Fed og ECB med de politiske systemer i ryggen fik lavet en ny "faldskærm" (læs oversvømmede markedet med endnu flere "lette" penge). Og nu har krisen så også spredt sig til Kina og andre emerging markeder. Verdens ledere ser ud til desperat at forsøge at holde gang i dette cirkus ved at sende de selvsamme gamle cirkusheste ind på areanen. Ser man om bag sløret og alle spinhistorierne, ser man et kæmpemæssigt pyramidespil, som har vokset sig gigantisk i alle disse forsøg på, at løse problemerne med de selvsamme metoder som skabte dem. Man går næsten og holder vejret, med den selvsamme fornemmelse inden et kæmpestort tordenvejr. Husk at når alle andre handler i frygt, så skaber det nogle fantastiske muligheder. Er du forberedt optimalt til et marked, som vil være endnu mere i bevægelse og med endnu større udsving? Derfor ... Forbered dig på alle muligheder - skab de bedste Jens More
|
At forberede sig paa alle muligheder er en stor mundfuld.
Selv tror jeg paa at tiden er ved at vaere ovre, hvor mennesker (her taenkt som konsumenter) opfoerer sig som en flok tankeloese lemminger der loeber samme vej, men vil pile i alle retninger.
Hvad tror du?