Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opdatering af wordpress tema ?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Sep 11
Indlæg ialt: 150
Skrevet kl. 18:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har lige opdateret mit tema (graphene), nu kan jeg se at nogle af de indstilinger jeg har lavet i temaet er nulstillet er det normalt.  ?

Kan det undgås at temaet nulstiller den opsætning man selv har lavet, efter en opdate ?

Er det nødvendigt at opdater når der er nye opdateringer til ens tema ?   

håber i forstår mig :)

vh Hansen

Fra Odense
Tilmeldt 2. Sep 06
Indlæg ialt: 426
Fra  Sturmglas Skrevet kl. 18:49

Hej Hansen,

Desværre er det helt normalt... 

Man anbefaler at lave et "child theme" hvor man så laver de ændringer an ønsker mht. kode/css. På den måde ændrer man ikke i "hoveddelen" ved opdateringer af et tema.

Læs mere her:

http://codex.wordpress.org/Child_Themes 

Jeg tror ikke der er noget at gøre nu, men jeg kan tage fejl hvis der er nogen der er mere hardcore WP end jeg :)

Tilmeldt 25. Sep 11
Indlæg ialt: 150
Skrevet kl. 19:16

Steffen K:

Hej Hansen,

Desværre er det helt normalt... 

Man anbefaler at lave et "child theme" hvor man så laver de ændringer an ønsker mht. kode/css. På den måde ændrer man ikke i "hoveddelen" ved opdateringer af et tema.

Læs mere her:

http://codex.wordpress.org/Child_Themes 

Jeg tror ikke der er noget at gøre nu, men jeg kan tage fejl hvis der er nogen der er mere hardcore WP end jeg :)

Tak for dit svar. Jeg er bare ikke helt med på hvordan jeg gør :/ har prøvet at læse dit link igennem men giver ikke den helt store mening for mig.

det gør ikke noget der er nulstillet nogle ting på mit site nu, da jeg ikke har så meget indhold alligevel

men ville bare gerne være sikker på det ikke sker når jeg har lavet store ændringer på mit tema.

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 22:14

Jeg har ikke problemet på mine websites, men jeg bruger mest frameworket Genesis og deres templates. Når du bruger et framework er indstillinger og funktionalitet adskilt fra dit templates udseende. 

Jeg har selv ledt efter gratis templates, men efter et hurtigt kig i koden kunne jeg hurtigt se at jeg ikke vil spilde min tid på at arbejde med det. 

Som regel er opdateringer kraftigt anbefalet af hensyn til sikkerhed. Og StudioPress/Genesis som jeg har købt praler også af ikke at have de forhadte malware problemer som mange WordPress-installationer bliver ramt af. Om det sidste er rigtigt, ved jeg ikke, men jeg kan se at den med opdatering passer :-)

Sparetips på Sparefeber.dk

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)