Mest har jeg lyst til at skrige eller sparke til noget men jeg vælger at skrive her i håb om at nogen kan hjælpe. Paypal har fastfrosset min konto og spærret alle mine penge i 180 dage. Siden 2005 har jeg drevet selvstændig virksomhed og har for mange år siden oprettet en paypal konto mest til at betale småting på nettet med. I 2010 omdannede jeg til aps og valgte at starte på en frisk med nyt cvr.nummer. I 2011 begyndte jeg at sælge min ebog online og det website-system, jeg har brugt, har ikke dankortmodul, så jeg begyndte at bruge paypal. Alt kørte fint og jeg har "en del" penge på kontoen og ikke en eneste klage fra kunder eller "udestående" med paypal. For ca. 14 dage siden skrev paypal til mig, at de gerne ville have at jeg opdaterede min profil - hvilket jeg gjorde og pludselig blev kontoen spærret med henvisning til at mit gamle se.nr. var udgået. Siden har jeg løbende været i dialog med Paypal og har leveret alle tænkelige dokumenter der viser at jeg er samme person bare med nyt cvr.nummer men her til formiddag fik jeg så Paypals endelige afgørelse: de mener at det er forbundet med usikkerhed for mine kunder og ikke nok med at de lukker kontoen permanent fremover, nej det fastfryser fandme også alle mine penge i 180 dage. Det er ganske enkelt en økonomisk katastrofe for mig og jeg aner ikke mine levende råd. De virker til at være fuldstændig kolde overfor min dokumentation af, at alt er 100% normalt og velkørende. Jeg kan ved en kort søgning på nettet se, at jeg ikke er den eneste, der har fået dén behandling, men hvad hulen gør jeg nu? |
Der er nok ikke så meget at gøre andet end at finde en anden til at håndere betalinger på din side. Jeg ville helt klart prøve at ringe til paypal og prøve at få personen i telefonen til at forstå din meget uheldige situation. Måske kan du få dem til hæve fastsrysningen af de 180 dage - læs evt. denne artikel fra en der har været i samme situation som dig:
Jeg har ikke selv prøvet at få lukket min PayPal konto, men som indehaver af den (og en AdSense konto) ved jeg at de begge er i deres gode ret til at lukke min konto hvis de ikke ønsker mig som kunde. Og dette uden jeg kan gøre noget som helst ved det. Synes jeg det er fair at de bare kan lukke ens konto, nej - men det er nu engang det jeg sagde ja til da jeg skrev mig op.
Med den slags terms er det en rigtig god ide at sprede sine penge ud til forskellige steder og at have en anden indtjenings model klar hvis ens kontoer nu skulle blive lukket.
På længere sigt er min plan udelukkende at leve af min online forretning og jeg satster derfor på mange forskellige modeller at få indtjening fra - så hvis en mulighed af den ene eller anden grund forsvinder, ja så har jeg de andre at bygge videre på.
Jeg har derfor både penge hos AdSense, hos mange forskellige Affiliate nætværk, lidt på PayPal og snarest også på kontoer hos stock media sites.
Som jeg ser det, hellere være ekstra forsigtig når det gælder firmaer der ikke befinder inde for landets grænser.
Min erfaring er at hvis man taler pænt til supoortmedarbejdere og forklarer at man virkelig har brug for deres hjælp, vil de gå utrolig langt for at løse ens problemer. Jeg håber du finder en løsning på dit problem og snarest får din forretning op at kører igen