Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Åh jeg kunne skrige over Paypals fastfrysning af min konto

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)
Tilmeldt 7. Feb 12
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 12:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mest har jeg lyst til at skrige eller sparke til noget men jeg vælger at skrive her i håb om at nogen kan hjælpe.

Paypal har fastfrosset min konto og spærret alle mine penge i 180 dage.

Siden 2005 har jeg drevet selvstændig virksomhed og har for mange år siden oprettet en paypal konto mest til at betale småting på nettet med.

I 2010 omdannede jeg til aps og valgte at starte på en frisk med nyt cvr.nummer.

I 2011 begyndte jeg at sælge min ebog online og det website-system, jeg har brugt, har ikke dankortmodul, så jeg begyndte at bruge paypal.

Alt kørte fint og jeg har "en del" penge på kontoen og ikke en eneste klage fra kunder eller "udestående" med paypal.

For ca. 14 dage siden skrev paypal til mig, at de gerne ville have at jeg opdaterede min profil - hvilket jeg gjorde og pludselig blev kontoen spærret med henvisning til at mit gamle se.nr. var udgået.

Siden har jeg løbende været i dialog med Paypal og har leveret alle tænkelige dokumenter der viser at jeg er samme person bare med nyt cvr.nummer men her til formiddag fik jeg så Paypals endelige afgørelse: de mener at det er forbundet med usikkerhed for mine kunder og ikke nok med at de lukker kontoen permanent fremover, nej det fastfryser fandme også alle mine penge i 180 dage.

Det er ganske enkelt en økonomisk katastrofe for mig og jeg aner ikke mine levende råd. De virker til at være fuldstændig kolde overfor min dokumentation af, at alt er 100% normalt og velkørende.

Jeg kan ved en kort søgning på nettet se, at jeg ikke er den eneste, der har fået dén behandling, men hvad hulen gør jeg nu?

Fra Århus
Tilmeldt 1. May 06
Indlæg ialt: 550
Fra  Webdesigner.dk Skrevet kl. 13:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er nok ikke så meget at gøre andet end at finde en anden til at håndere betalinger på din side. Jeg ville helt klart prøve at ringe til paypal og prøve at få personen i telefonen til at forstå din meget uheldige situation. Måske kan du få dem til hæve fastsrysningen af de 180 dage - læs evt. denne artikel fra en der har været i samme situation som dig:

http://www.imnewswatch.com/2007/11/21/they-closed-my-paypal-account-how-to-turn-tragedy-into-opportunity-by-jason-mangrum/

Jeg har ikke selv prøvet at få lukket min PayPal konto, men som indehaver af den (og en AdSense konto) ved jeg at de begge er i deres gode ret til at lukke min konto hvis de ikke ønsker mig som kunde. Og dette uden jeg kan gøre noget som helst ved det. Synes jeg det er fair at de bare kan lukke ens konto, nej - men det er nu engang det jeg sagde ja til da jeg skrev mig op.

Med den slags terms er det en rigtig god ide at sprede sine penge ud til forskellige steder og at have en anden indtjenings model klar hvis ens kontoer nu skulle blive lukket. 

På længere sigt er min plan udelukkende at leve af min online forretning og jeg satster derfor på mange forskellige modeller at få indtjening fra - så hvis en mulighed af den ene eller anden grund forsvinder, ja så har jeg de andre at bygge videre på.

Jeg har derfor både penge hos AdSense, hos mange forskellige Affiliate nætværk, lidt på PayPal og snarest også på kontoer hos stock media sites.

Som jeg ser det, hellere være ekstra forsigtig når det gælder firmaer der ikke befinder inde for landets grænser.

Min erfaring er at hvis man taler pænt til supoortmedarbejdere og forklarer at man virkelig har brug for deres hjælp, vil de gå utrolig langt for at løse ens problemer. Jeg håber du finder en løsning på dit problem og snarest får din forretning op at kører igen Smile

 

Lav din egen hjemmeside med WordPress.
Lær hvordan du opretter en WordPress hjemmeside, markedsfører online & meget mere...

Tilmeldt 9. Apr 08
Indlæg ialt: 315
Skrevet kl. 23:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Paypal er desværre 100% kolde, medmindre du ikke bare truer dem med advokat, men rent faktisk pudser én på dem.

Jeg har selv oplevet turen.

De overtræder dansk lovgivning til højre og venstre, uanset at de faktisk er forpligtet til at følge de danske pengeinstitutregler, ligesom Ewire gør.

Jeg kan kun sige - go ewire - der trækker du heller ikke, før du sender varen.

Jeg ved ikke om switch er ansat hos Paypal, men jeg kender INGEN, som anbefaler dem, og kender ingen som har fået en god behandling.

Desuden støtter Paypal internet-piraterne... hvilken betalingsløsning tror I, fildelingstjenesterne og tube-siderne kører med? ;)

Live Cam Chat - danske og europæiske piger chatter online - Dansk LiveCam

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

ppehrson:

Det er en meget gammel tråd du har svaret på. Den er fra den 7. februar.

Men du kunne trække Sami Hådell i ørerne i en personlig besked, hvis du har penge i klemme.

Det kunne være han kunne hjælpe dig.

Fra Uldum
Tilmeldt 2. Aug 06
Indlæg ialt: 574
Fra  PetDreams.dk ApS Skrevet kl. 00:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan muligvis finde hjælp her hos folk der har eller er i samme situation, og det er ikke småpenge det drejer sig om. Mange mener det er en metode for Paypal at tjene penge, ved at fastfryse midler og score renter og have likviditet. Det kan det være, men det har nok også andre årsager som kraftigere regulering af online transaktioner, giver bare ingen mening, når du kan fremvise dokumentation. Hvad skal det så bruges til, når det ikke accepteres.

http://www.paypalsucks.com/

 

Billigt Hundeudstyr Online

Tilmeldt 9. Nov 11
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 08:41
Hvor mange stjerner giver du? :

ppehrson:
De overtræder dansk lovgivning til højre og venstre, uanset at de faktisk er forpligtet til at følge de danske pengeinstitutregler, ligesom Ewire gør.

Hvilke love og regler påstår du ewire overtræder?

Med venlig hilsen
Thomas (Ewire medarbejder)

Fra Gentofte
Tilmeldt 16. Jan 06
Indlæg ialt: 1602
Fra  0230 ApS Skrevet kl. 09:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder jo helt forfærdeligt! Jeg kender ikke denne præcise sag, men synes og have hørt om lignende situationer tidligere.

Jeg blev for 3 måneder siden ringet op af en sælger fra PayPal, som stolt fortalte om deres samarbejde med f.eks. Den Blå Avis hvor man nu kunne betale via. PayPal.

Jeg afviste ham pænt og henviste til netop denne type af sager. Han havde aldrig hørt om lignende situationer tidligere; men netop denne type af historier afholder jo en for og anvende PayPal til forretningsformål. Øv.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 09:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas, prøv at læs den således i stedet:

"uanset at de faktisk er forpligtet til at følge de danske pengeinstitutregler, ligesom Ewire gør."

Det giver en anden konklusion :)

Tilmeldt 9. Nov 11
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 09:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Boysen

Efter jeg havde skrevet kommentaren, kom jeg selv i tvivl om jeg havde det læst rigtigt. Jeg vælger at tro på din version :)

Anyways, Ewire overholder i hvert fald den danske og europæiske lovgivning (og der er pænt mange regler og tilsyn for finansielle virksomheder) samt PCI (payment card industries) reglerne.

Beklager forvirringen :)

Mvh
Thomas (Ewire medarbejder)

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 09:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Hvis du har svaret på en mail fra PayPal omkring at du skulle opdatere din profil. Så har du helt sikkert giver dine konto oplysninger væk.

 

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)