Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

salg af hjemmeside - hvordan foregår det teknisk (hosting)?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Valby
Tilmeldt 28. Oct 09
Indlæg ialt: 430
Skrevet kl. 09:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

hvis jeg skulle have planer om at sælge en af mine hjemmesider, hvordan foregår det teknisk? det jeg tænker på er, at jeg i den hostingpakke jeg har, har ti forskellige domæner til rådighed. Hvordan sælges siden inklusiv hosting, domænenavn osv?

Håber, spørgsmålet er forståeligt.

Har du brug for en garvet oversætter? dansk-tysk eller tysk-dansk - send en mail og få en professionel oversættelse.

Tilmeldt 21. Dec 09
Indlæg ialt: 238
Skrevet kl. 10:11

I så fald det er .dk domænenavne, så skal du bare have din købers dk-hostmaster bruger ID, og så lave en overdragelse af domænenavne i din dk-hostmaster kontrolpanel. Hvad angår hosting, så er det jo op til køber, om han vi overtage hosting hos din nuværende host, eller om han vil flytte data til host han selv finder. I så fald det er 1. så skal I nok starte med at kontakte host og lige høre hvordan I gør, da det kan være alt fra meget simpelt til lidt mere kompliceret at lave en overdragelse af hostingen. 

Fra København
Tilmeldt 1. Nov 11
Indlæg ialt: 118
Skrevet kl. 10:16
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Lars

Derudover bør I også overveje hvordan I sikre, at ydelserne faktisk overføres mellem jer, så den ene ikke pludselig står og føler sig snydt.

I kan evt. bruge en bank eller en advokat som garant for pengene først overdrages til advokaten/banken, så overføres koder etc. til køber, der tester om tingene er som de er, derefter frigives pengene til sælger? Blot en strøtanke.

Du er velkommen til at kontakte mig, hvis du har behov for juridisk bistand i forbindelse med salget.

Mvh

Jørgen

Fra Valby
Tilmeldt 28. Oct 09
Indlæg ialt: 430
Skrevet kl. 10:38

Hej Folmand og Jørgen,

tak for jeres hjælp omkring dette emne. Det kan sagtens være jeg lige skal til at vende tilbage med nogle flere spørgsmål, da denne (især tekniske) del ikke ligefrem er min kernekompetence.

Hilsen,

Lars

Har du brug for en garvet oversætter? dansk-tysk eller tysk-dansk - send en mail og få en professionel oversættelse.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)