Så er det min tur til at bed om lidt ris/ros. Jeg har knoklet med oprettelse af min nye e-butik med salg af ure og bælter til lavpris men af høj kvalitet. Jeg håber du vil hjælpe med at give din mening til kende. Butikken er endnu ikke helt færdig, men billeder, seotekster og varebeskrivelser er vd at være på plads samt opsætning af shoppen.
Bemærk der kun er opsat et standard prestashop template (ved endnu ikke hvilket et jeg vælger som færdigt design)
Det ville være en god ide at aktiverer brugervenlig URL i administrationen på din prestashop.
Og så skal du gøre meget mere ud af dine META beskrivelser og titler. På mange af dine ure er de 100% ens
Du skal have skrevet noget tekst til dine kategori sider. De er helt tomme. Og så for du problemer med dublicate content, når man sorterer i dine kategorier. Den nemmeste måde at løse det på, når du har så forholdsvis få vare, er helt at fjerne muligheden for at sorterer.
Du skal være velkommen til at sende en PB hvis du får brug får hjælp til at løse nogle af problemerne :)
Det er brugbar feedback, det må jeg have lavet om i en fart. Men syntes det er svært f.eks har jeg 5 ure af samme model, men med forskellige farve urskiver, vil du så ikke benytte de samme vare og metabeskrivelser ? bortset fra farven.
Er det ikke i orden med DC i dette tilfælde når der er på samme domæne ? Eller vil du lave forskellige varebeskrivelser ? Er ikke helt med på hvad du mener med at sortere ?
Kan godt forstå din forvirring, det har jeg ikke selv været opmærksom på, det vist mig der vrøvler lidt der. Tak for feedback der bliver rettet a.s.ap. :-)
Du kan godt have dublicate content på samme domæne, og det vil du få hvis du benytter samme varebeskrivelse på flere produkter.
Jeg ved selv hvor svært det er, når man har samme vare, der kun varierer på farven. :) Men så må du enten være kreativ med beskrivelserne, eller lave produkterne som varianter. Du vil så bare ikke få så mange produkter i dine kategorier.
Mht. sortering, så kan du sorterer i dine kategorier efter pris, navn osv. Hver sortering giver en ny URL, men til den samme side. Så du skal enten have "Noindex" på disse sorteringer, eller helt fjerne muligheden for at sorterer.
Den her kommentar er ikke for at være ond, men din webshop ligner utroligt meget, de der sider som sælger falske varer!! Vil anbefale en anden opsætning eller andet design