Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tid til at gå freelance

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har i planen at starte min egen lille hjemmeside op, hvor jeg vil sælge artikler til en meget billig pris - anyways!

Hvad er det jeg må tjene ialt om året? - Jeg er under 18.
- Andet jeg bør vide? 

Fra Kolding
Tilmeldt 13. Apr 11
Indlæg ialt: 6
Fra  Mechaninon ApS Skrevet kl. 17:44

Hej Casper

Jeg tror ikke der er et loft for hvor meget du må tjene, når bare du betaler din skat :-)

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:01

Nu ligger landet sådan at jeg har et frikort, og der er et bestemt beløb jeg må tjene før jeg skal betale skat - men jeg kan ikke huske hver meget :)

Tilmeldt 5. Dec 07
Indlæg ialt: 651
Skrevet kl. 18:14
Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:33
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej

Casper Jensen:
Jeg har i planen at starte min egen lille hjemmeside op, hvor jeg vil sælge artikler

Casper Jensen:
Jeg er under 18

For umiddelbart at starte en virksomhed i Danmark skal man være fyldt 18. Det kan lade sig gøre, at starte selvstædig virksomhed før man fylder 18 år, men det kræver en dispensation fra Statsforvaltningen, så jeg vil foreslå, at du sammen med dine forældre kontakter dem for at få denne før du går igang. 

Casper Jensen:
Hvad er det jeg må tjene ialt om året?

Hvis du med dette mener hvilken grænse der er før du skal lade din virksomhed registrerer, hvor du får et CVR nummer, så skal du gøre dette hvis omsætningen (dvs. salget) overstiger 50.000 kr. pr. år. Igen så skal du have en dispensation for at gøre dette, når du er under 18 år.

Hvis du ikke forventer at få den omsætning, og derfor vælger ikke at blive registreret, så er det stadigvæk en virksomhed du driver, når du sælger artikler via en webshop, og så er vi tilbage til at du skal have en dispensation for selvstændigt at kunne træffe beslutninger og være ansvarlig overfor dine kunder.

Jeg håber ikke, at dette har afskrækket dig, og jeg ønsker dig held og lykke med det.

Mvh.

Ole

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:22

Kan man ikke tilbyde artikler på en hjemmeside, uden at det skal være en virksomhed?
Og du må vel godt tilbyde at skrive artikler på andre websites, så længe du ikke selv har en ''webshop''. 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:15

Casper Jensen:
Kan man ikke tilbyde artikler på en hjemmeside, uden at det skal være en virksomhed?
Og du må vel godt tilbyde at skrive artikler på andre websites, så længe du ikke selv har en ''webshop''. 

Du må godt tilbyde artikler, men får du penge for det, så vil jeg mene, at du driver virksomhed, men hvis du vil være på den sikre side, kan du jo også spørge Skat om hvad de mener om sagen. I sidste ende er det jo alligevel deres holdning som er afgørende for hvordan og hvormeget du eventuelt skal betale i Skat. Smile

Tilmeldt 5. Dec 07
Indlæg ialt: 651
Skrevet kl. 13:22

hvis det er hjemmeside med bestilling (og betaling) kræver det under alle omstændigheder et CVR. Du kan f.eks. ikke få nets uden at have et cvr. nr.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)