Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gode råd til mit affiliate site

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 21. Sep 10
Indlæg ialt: 52
Fra  eLaursen ApS Skrevet kl. 00:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Jeg har lavet et affiliate site om tøj: www.fedttøj.dk

I den forbindelse har jeg nogle spørgsmål:

1. Hvad synes I generelt om designet. Jeg er udvikler og ikke grafiker, så der er helt sikkert en del ting, der kan optimeres :-)

2. Der der er rimelig mange navigationsmuligheder på siden (område, kategori, underkategori og mærker). Har i nogle gode idéer til hvordan jeg kan strukturere det mere overskueligt.

3. Kan I give mig nogle gode råd til, hvad jeg skal gøre, for at google ikke "straffer" min side i deres søge-algoritmer? De er jo generelt ikke glade for affiliate sites... 

4. Hvad kan jeg ellers gøre for at optimere min side rent seo-mæssigt?

Beklager hvis nogle af spørgsmålene hører til andre kategorier, men jeg vil jo ikke spamme forummet med spørgsmål :-)

På forhånd tak for hjælpen

/Rasmus

https://fedttoj.dk - en samling af tøj på nettet 

Tilmeldt 20. Oct 09
Indlæg ialt: 299
Skrevet kl. 19:46

Ser meget godt ud :-)

Hvad er siden lavet i? Ligner ikke en wordpress side...

Mvh Kristian

Tilmeldt 21. Sep 10
Fra  eLaursen ApS Skrevet kl. 20:05

Hej Kristian

Jeg har designet og udviklet siden fra bunden.

Mvh

Rasmus

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 20:10

Det første problem er donæme navnet. Bliver et problem for linkbuilding!

Nummer 2 problem er at din side er fyldt med DC. teksterne fra infosiden om produktet. Og vil trække dig ned i google! Gør dem unikke, det gør jeg, og tro mig det hjælper!

Det ville være en god start at starte med at gøre om.

vh AB

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Tilmeldt 25. Sep 11
Indlæg ialt: 150
Skrevet kl. 20:14

Hej Rasmus jeg syntes din side ser rigtig fin ud og den er meget brugervenlig efter min mening, rigtig godt gået. :)

Hvor mange besøgne har du om dagen ?

Hvor gammel er din side ?

konverter den til et godt salg ?

Jeg tænker lidt på om du ikke bliver straffet af google, da du har samme tekster på dine produkter som din affiliate udbyder. ?

Men rigtig meget held og lykke med din side her fra

vh Hansen 

Tilmeldt 21. Sep 10
Fra  eLaursen ApS Skrevet kl. 20:44

Hej

Siden er ca. 1 måned gammel.

Jeg har ca. 50 besøgende om dagen.

Ang. salg så fik jeg et boost i starten - indtil google fandt ud af, at det er et affiliate site :-)  Men taget i betragtning af, at siden er rimelig ny, er jg godt tilfreds med indtjeningen.

Og jo, jeg bliver helt sikkert straffet pga. duplicate content, men jeg kan jo altså ikke skrive beskrivelser af samtlige produkter :-)

Mvh

Rasmus

Tilmeldt 27. Sep 10
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 20:49

Rasmus:

Og jo, jeg bliver helt sikkert straffet pga. duplicate content, men jeg kan jo altså ikke skrive beskrivelser af samtlige produkter :-)

Det vil også nedsætte din indtjening! - Og Smartgirl kan kræve penge for at have stjålet teksterne. Med mindre du har en aftale med dem om at de får lidt dc ind af vinduet.

vh AB

Tilmeldt 25. Sep 11
Indlæg ialt: 150
Skrevet kl. 20:56

Rasmus:

Hej

Siden er ca. 1 måned gammel.

Jeg har ca. 50 besøgende om dagen.

Ang. salg så fik jeg et boost i starten - indtil google fandt ud af, at det er et affiliate site :-)  Men taget i betragtning af, at siden er rimelig ny, er jg godt tilfreds med indtjeningen.

Mvh

Rasmus

Okay så er det jo os en meget ung side, men grunden til du bliver straffet tror jeg altså kun er grundet dine kopiret tekster.

Google har det vist ikke med at degrader affiliate sider, kun hvis hjemmesiden ikke skaber unikt indhold.

Som Emil skriver er unike tekster meget værdifulde/vigtige, hvor de kopiret tekster kun trækker dig bagerst i køen hos google.

Ja der er noget arb. forude "over 80.000 produkter" der er nogle tekster der skal rettes skrives om :)

og jov, du bliver nød til at lave dine tekster om, få at google kommer til at kunne lide dit site igen    

Held og lykke op på hesten :)

vh Hansen

Tilmeldt 21. Sep 10
Fra  eLaursen ApS Skrevet kl. 21:08

AngryBird:

Det vil også nedsætte din indtjening! - Og Smartgirl kan kræve penge for at have stjålet teksterne. Med mindre du har en aftale med dem om at de får lidt dc ind af vinduet.

vh AB

De har nu selv leveret teksterne til mig gennem deres produktfeed, så jeg tror næppe de brokker sig :-)

Men angående duplicate content, så har jeg et andet site (instrumentpriser.dk), som IKKE er et affiliate site. Det har jeg lavet ud af ren interesse, og tjener minimalt på google adsence.

Der lister jeg også produkter og beskrivelser fra andre websites, men min google rank er ok. Det er også et gammelt site efterhånden.

Mvh

Rasmus

Tilmeldt 27. Sep 10
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 21:10

Rasmus:

Der lister jeg også produkter og beskrivelser fra andre websites, men min google rank er ok. Det er også et gammelt site efterhånden.

Jamen du skal ikke kun tænke på dig selv, det genere også dem du stjæler fra, og deres rankings.

vh AB

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)