Som udgangspunkt virker det nu ikke at have flere domæner som redirecter til ens hoveddomæne. Man bliver nød til at gøre noget aktivt, eller i vhert fald have gjort noget aktivt for at det domæne får en værdi. Det er ikke nok bare at købe et domæen og så 301 redirecte det til sin hjemmeside, det får man ikke rigtig noget SEO værdi ud af.
Nej det er jeg enig i men meget kort - har du et firmanavn og et produktnavn . henviser du produktnavnet til produktsiden og firmanavn til fx. forside. Man kan også dele det op hvis man har to firmanavn - at det ene går til forsiden og det andet til kontaktsiden.
Det virker og vil få dig op i søgemaskine.... og igen trafikken vil også forøges.
Men det handler vel om at man har en plan med de domæner man registrere?
Nej det er jeg enig i men meget kort - har du et firmanavn og et produktnavn . henviser du produktnavnet til produktsiden og firmanavn til fx. forside. Man kan også dele det op hvis man har to firmanavn - at det ene går til forsiden og det andet til kontaktsiden.
Det virker og vil få dig op i søgemaskine.... og igen trafikken vil også forøges.
Men det handler vel om at man har en plan med de domæner man registrere?
/Pernille
Man bliver som sagt nød til at bygge links eller gøre andet aktivt på nettet så Google ser det og opfatter de domæner, samt giver dem noget værdi. Der vil ikke ske noget ved at du køber produktnavn.dk og 301 redirecter det til din produktside, hvis ikke du gør noget aktivt som fx at linke til produktnavn.dk.
Google vil ikke engang indeksere produktnavn.dk da det jo 301 redirecter til din produktside, og for at Google overhovedet skal komme forbi produktnavn.dk skal de have et link de kan følge.
Tak skal i have alle sammen. Tror jeg vil benytte mig af det ved min nye webside så, tingene er slet ikke så svære at forstå når man liiige får dem forklaret
1) Folk finder dig ved at søge på det domæne der i dag er tomt
2) trafikken til din hjemmesiden optimeres.
3) søgemaskineoptimering - det virker at have flere domæner til sin hjemmeside.
Håber det belyser det lidt og du kan beslutte hvad du vil med domænet:-)
Mvh
Pernille
Pernille, jeg ville have givet dig 5 stjerner, men af en eller anden grund vil den ikke acceptere det??? så du må have den til gode, jeg går ikke selv så højt op i det med stjerner, men jeg har lagt mærke til at de alligevel betyder noget. ved ikke om der er et loft, altså om jeg har kastet for mange stjerner i grams:-)