Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor kan jeg sælge mine domæner?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 20. Nov 10
Indlæg ialt: 57
Skrevet kl. 21:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer.

Jeg har et par .dk domæner som jeg gerne vil sælge. Er der nogle af jer, der kender nogle danske sider hvor jeg kan sælge dem?

Venlig hilsen Jens

Fra 5230, Odense M
Tilmeldt 11. Aug 08
Indlæg ialt: 709
Fra  ProGadget Skrevet kl. 21:08

Du kan overveje at skrive hvilke domæner det er, og hvis du kender en ca. pris her. Måske der er en amino eller to, som er interesseret i dem.

Vh

Casper

Ejer af egen webshop og side om gaveidéer

Tilmeldt 20. Nov 10
Indlæg ialt: 57
Skrevet kl. 21:10

Jeg er ikke plus medlem, så jeg må ikke sælge dem på forummet :(

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 21:12

man skal være amino plus bruger vis man skal sælge noget og  der er mange fordele ved det udover man kan sælge noget 

desuden der er mange sider på internet hvor man kan sælge sine domæner www.websitesalg.dk/ med mere

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:18

Det kan være en god ide at gå lidt stille med dørene, da DK Hostmaster ikke er begejstret for handel med domæner jf. deres regler.

Mvh

Thomas

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:22
Tilmeldt 4. Jan 12
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 23:54

Amino er vel det bedste salgsforum, du kan få. Det må da være en plusprofil værd.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:08

Thomas Bang Petersen:
Det kan være en god ide at gå lidt stille med dørene, da DK Hostmaster ikke er begejstret for handel med domæner jf. deres regler

Det er ikke kun et spørgsmål om at DK-hostmaster ikke er begejstret for handel med domæner. Det er i Danmark ulovligt, jf. Lov om internet-domæner, der særligt tildeles Danmark §12, stk. 2, hvor der står:

Registranter må ikke registrere og opretholde registreringer af internet-domænenavne alene med videresalg eller udlejning for øje.

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 01:21

Ole Schelde:
Registranter må ikke registrere og opretholde registreringer af internet-domænenavne alene med videresalg eller udlejning for øje.

I praksis kan du dog sagtens sælge et .DK domæne, uden at at bryde reglerne. 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:32

Casper Schneidereit:
I praksis kan du dog sagtens sælge et .DK domæne, uden at at bryde reglerne. 

Selvfølgelig kan du sælge et domæne i Danmark uden at bryde reglerne. Hvis du har et domæne, som du aktivt bruger, og som en anden ønsker at overtage, så er der efter min holdning ikke noget problem. Et eksempel herpå kunne være det gamle histore om at Thy Data Center solgte tdc.dk til TDC.

Men hvis du har et domæne, som du selv sætter til salg, så mener jeg at du overtræder Lov om internet-domæner, der særligt tildeles Danmark §12, stk. 2, fordi du jo så kun opretholder domænenavnet alene med henblik på videresalg.

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)