Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor kan jeg sælge mine domæner?

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 01:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Ole Schelde:
Men hvis du har et domæne, som du selv sætter til salg, så mener jeg at du overtræder Lov om internet-domæner, der særligt tildeles Danmark §12, stk. 2, fordi du jo så kun opretholder domænenavnet alene med henblik på videresalg.

Ahh nu strækker du den vist lidt :)

Du kan sagtens sætte et domæne tilsalg uden at domænet kun opretholdes pga salg. Hvis der nettop er aktivitet på domænet, fx. e-mail eller blog, jaså er der god grund til at tro, at dette fortsætter selvom domænet ikke sælges. 

Domænet kan sættes til salg pga tidspunktet er godt, ved efterspørgsel eller andet... det betyder jo på ingen måde at det kun opretholdes pga salget.  

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:51

Boysen:
Domænet kan sættes til salg pga tidspunktet er godt, ved efterspørgsel eller andet... det betyder jo på ingen måde at det kun opretholdes pga salget.  

Der kan ikke opstilles en simple facitliste, og det naturligvis afprøves fra sag til sag, og der vil sikkert kunne være situationer, hvor dit argument vil kunne holde, men lad os vende tilbage til trådstarteren, som spørger:

jcbp97:
Jeg har et par .dk domæner som jeg gerne vil sælge. Er der nogle af jer, der kender nogle danske sider hvor jeg kan sælge dem?

Der er ikke givet nogen begrundelse for hvorfor domænenavnene skal sælges, men ...

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 01:57

Ole Schelde:
Der kan ikke opstilles en simple facitliste, og det naturligvis afprøves fra sag til sag

Ja det er muligt, men mindre der ligger domme som peger den anden vej, ser jeg ingen grund til at male fanden på væggen.  

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 07:21
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Boysen:
Ja det er muligt, men mindre der ligger domme som peger den anden vej, ser jeg ingen grund til at male fanden på væggen.  

Måske ikke, men det er da relevant at påpege DK Hostmasters regler. Man kunne forestille sig den situation, at jeg ser domænet til salg og ikke har lyst til at betale den fastsatte pris - hvis jeg så går til domæneklagenævnet med henvisning til DK Hostmasters regler, så står sælgere allerede svagere i en sag.

Jeg ville klart lave en simpel hjemmeside på domænerne og så sælge domæne og hjemmeside som samlet pakke. Vi ser jo ofte disse annoncer med "jeg sælger siden, da jeg ikke længere har tid til at vedligeholde den".

MVH

Thomas 

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)