Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Outsource RFID?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Søborg
Tilmeldt 6. Mar 09
Indlæg ialt: 92
Skrevet kl. 17:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle,

Jeg arbejder på at udvikle et nyt rfid system i min virksomhed. Jeg skal bruge omkring 250.000 active rfid årligt. (det er dyrt)

Jeg har fået en pris i USA på 38$ pr acrive rfid ved køb af 500+.

Er der nogen her der har en ide om et sted i østen man kan få dem masse produceret?

De skal have samme form og kun forskelligt ID.

Mvh Emil

Fra Helsingør
Tilmeldt 27. Jun 11
Indlæg ialt: 277
Fra  Gurrelund Skrevet kl. 20:05

Uden at kende noget til dit projekt spørger jeg alligevel:  er det muligt at redesigne til Passive RFID for så bliver det jo en helt anden pris.

Lige nu kigger du på mere ned 50 mio kr 

Fra Søborg
Tilmeldt 6. Mar 09
Skrevet kl. 21:09

Hej Peter,

Tusind tak for dit svar.

Nej desværre ikke. Det er yderst vigtigt at det er aktive. MEN som udgangspunkt skulle det ifølge min kontakt i USA kunne presses helt ned på ca 20$ stykket. og det er hvis man outsourcer. jeg ved bare ikke hvordan og hvortil. Men det ville ændre markant i de store beløber.

Dog ser du, hvis det kan presses derned er kan det potentielt trække et overskud på 50% hjem igen. hvilket vil ende i 100+ mio kr. Interessen fra de nuværende potentielle kunder er også høj, hvis det kan lægges på omkring 25$ stk.

De bedste hilsner

Emil

Fra Helsingør
Tilmeldt 27. Jun 11
Fra  Gurrelund Skrevet kl. 08:21

OK - Har du kigget på globalsources.com ?

De lister en del producenter her men jeg tror man skal finde en vestligt alliance  partner til en sådant projekt.

Fandt nogle på ebay med 8 meters rækkevidde til $20 for 1 stk, så afhængig af specifikation må det være muligt at komme langt ned i pris

Hvilken læseafstand skal du bruge?

Fra Søborg
Tilmeldt 6. Mar 09
Skrevet kl. 09:27

Nej jeg har faktisk slet ikke hørt om de steder :) .. så det er en stor hjælp. 

Jeg tror du har ret i det med at man skal finde et led der måske allerede outsourcer og derfor har en bedre forhandlingsmulighed

Jamen jeg har nogen nu der har en rækkevidde på 1,7 km. og en på 200 m. det er dem på 1.7km jeg kan få for 38$ stykket ved køb af 500+. og dem på 200 meter skal jeg give 28$ for ved køb af 500+

Jeg skal helst ihvertfald have dem på 200 meter.

Tusind tak for din interesse i at hjælpe mig. 

Mange venlige hilsner

Emil Tarding

Fra Helsingør
Tilmeldt 27. Jun 11
Fra  Gurrelund Skrevet kl. 17:29

med et sådant styk antal ville jeg overveje at få en egen model designet her i europa og så blot få et bud på produktion i østen. Det vil sikkert får prisen betragteligt ned. Har du prototyper  på dit produkt? Du kunne lave prototyper med de dyre standard Tags og så senere - efter "proof of concept" se på egen produktion

Fra Dongguan
Tilmeldt 26. May 09
Indlæg ialt: 316
Fra  South China Trading Ltd. Skrevet kl. 07:34

Hej Emil

Jeg er gennem en af vores underleverandører blevet introduceret for en virksomhed der har udviklet og laver RFID produkter i 15 år. Deres max rækkevide er et tag der rækker op til 1000 m.  Jeg har et datasheet jeg kan sende dig hvis du er interesseret.

Mvh

Lars Kristensen

South China Trading Ltd.  Tilbyder vores årelange erfaring til seriøse Aminoer der overvejer Produktion i Kina.

Fra Søborg
Tilmeldt 6. Mar 09
Skrevet kl. 10:13

Peter: Jeg havde faktisk tænkt på om det bedre kunne betale sig simpelthen at investere i en maskine selv, da det er den samme type der skal laves hver gang. måske det bedre kan betale sig.? Jeg har prototyper ja, både af modtager, tag og software.

Igen 1000 tak fordi du tager dig tid til at hjælpe :)

Lars: Ja meget meget gerne.. Også tak til dig for tiden :)

De bedste hilsner

Emil Tarding

Fra Helsingør
Tilmeldt 27. Jun 11
Fra  Gurrelund Skrevet kl. 15:37

Emil Tarding:
Jeg havde faktisk tænkt på om det bedre kunne betale sig simpelthen at investere i en maskine selv

Det tror jeg slet ikke kan betale sig - det betyder loddemaskine, komponent indkøb test og operatør. Nej tak der findes masser af producenter der vil lave det for dig hvis du leverer specifikation, og de kan ofte købe komponenter billigere end du kan, på grund af volumen fra andre projekter. (Øhh Apple Producerer heller ikke Iphone selv, men køber dem færdige.)

Men hvis du kan finde et færdigt modul med din rækkevidde og kvalitet, så ville jeg nu først prøve at forhandle seriøst med dem. Du har en hel del "Buying power" i det styk antal du efterspørger.

Du kunne endda overveje at outsource selve indkøbs opgaven

Keep going - spændende projekt!

Fra Søborg
Tilmeldt 6. Mar 09
Skrevet kl. 16:35

Jeg har det færdige modul nu. hvordan mener du at outsource  indkøbs opgaven?

De bedste hilsner

Emil

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)