Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ingen penge. Intet hjem. Hjælp søges til at komme videre / igang

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Entrepreneur - Jan:

Det er nu første gang i hele mit liv, at jeg ser en hjemløs der skriver på et iværksætterforum og som ikke vil arbejde fordi det ikke lige passer ind i skemaet.

Beklager de hårde ord, men når du har fucket så godt op i dit liv, så er der ikke andet at gøre end at starte forfra, og det sker ikke ved at man selv vælger hvad man vil lave, og det er seriøst virkelighedsfjernt at tro man kan med den form for ustabilitet i sit liv er i stand til at få noget kørende på nettet der er indtægtsgivende, for så havde du allerede gjort det.

Tag til Roskilde Kommune istedet eller ind på Grønttorvet i Valby kl. 3 i nat eller kl 8 i morgen tidlig, så kan du få job der. 

Og Jan. Det er utrolig at du kan konkludere at jeg ikke VIL arbejde uden at kende til min situation, men sådan er det jo bare. Jeg håber bare aldrig du kommer i den situation og får de svar som du leverer.

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 18:01
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Flemming.

Hvorfor ikke studere?

Når du er forsøger kan du nøjes med ned til 17 timer pr. uge

Du kan da få su + su-lån - og hvis du er enlig forsørger kan du få supplerende su + su-lån så du sidder nogenlunde i det.

Og ved 17 timer pr. uge burde du godt kunne nå at udvikle din forretning lidt ved siden af?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:03

Det kunne også være en mulighed. den kendte jeg ikke til.

Tak for det Jørgen

/Flemming

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 18:09

Flemming Jensen:

Kan godt se det kræver lidt mere uddybning når nu de negative personer er ved at komme ud af hullerne herinde :(

Jeg har som sagt en datter der skal tages vare på og nej der er ikke andre der kan gøre dette og længere er den ikke!
Derfor har jeg ikke mulighed for "bare" at tage et hvilken som helst job!

Jeg beder om hjælp herinde nu og skriver ikke fordi jeg vil hakkes ned. Der er grunde til at jeg ikke uddyber det mere end jeg gør, men det er mine grunde, så respekter dette tak.

Jeg kan ikke "bare" fise på grønttorvet og arbejde om natten eller noget af den slags, for jeg kan fandme ikke lade min datter være alene!!

Så nu spørger jeg igen og jer der kun har jer selv for øje og ikke kan se ud over jeres egen næsetip, bedes stoppe piben ind og lade dem der vitterlig gerne vil komme med konstruktive forslag, komme med dem tak.

/Flemming 

Der findes en løsning på alt.

Det kan være din datter kan passes af familie eller komme midlertidigt til en anden familie eller på døgninstitution indtil du er kommet på fode igen. Hvis du vil din datters bedste, så sætter du dig selv i 2. række, lader nogle professionelle tage over og så kommer i gang med at lave noget eller laver en aftale med kommunen.

Kan godt være du ser det som din sag i livet at sørge for din datter, det er også prisværdigt, men hvis ikke du magter opgaven lige nu, så er du på vej til at gøre jer begge en bjørnetjeneste. Din datters ve og vel forbedres ikke af din situation, og din situation forbedres ikke af at du har de forpligtelser du har og derfor ikke kan have en normal hverdag.

Du har beskæftiget dig med mange forskellige ting, og der er arbejde til folk med din erfaring. Du vælger bare ikke at tage din chance.

Så istedet for at tro du kan redde verden alene i 2012 i forhold til dig og din datter ved at begrænse dig selv, så erkend der er noget/nogle der har svigtet og gør hvad du kan for at rette op på det.

Du kan IKKE rette op på det ved at få nogle idéer til hvad du skal lave på nettet. Nogle af de skarpeste ved hvordan man kan tjene mange penge på nettet, men det er du ikke gearet til, jeg er heller ikke, for så havde vi begge nok allerede gjort det.

Ved at synes folk som mig bare er negative, og du bare vil have idéer, så er du virkelighedsfjern. Den tid det tager dig at opnå den viden, hvis du er i stand til det, er tid der er spildt hvor du iikke er gået i gang med at gøre alt hvad der er i din magt for at ændre din situation.

Når du ikke vil skrive om årsagen, så kommer der alene spekulative ting ud af svarene.

Køb ren argan olie her

Fra Vesterbro
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 282
Fra  Heavyrope Skrevet kl. 18:10

Flemming Jensen:
Jeg er uddannet datamatikker men har ikke brugt den siden jeg fik den for omkring 7 år siden, så den er ikke meget værd idag.

Måske den trænger til en opjustering men vil mene den er din bedste mulighed!
Til trods for det er svære tider bør der være muligheder med din uddannelse.
skriv hvilke ting kan du programmere?? (uanset niveau)  - så kan vi måske komme med nogle bud på det.

Respekt for du skal tage hånd om din datter - og bl.a. ikke kan arbejde skæve tider m.m. Men kan du eks. tage et arbejde fra 08.00-16.00 eller skal du arbejde hjemmefra - også relevant i forhold til input.

Har du mulighed for at komme i job med løntilskud? (via du er på dagpenge)

Kom med den slags info så er jeg sikker på der nok skal komme gode indlæg der kan guide eller hjælpe dig på vej.

/F

For A Fact
Strategi og Rådgivning baseret på fakta!

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 18:13

Flemming Jensen:

Entrepreneur - Jan:

Det er nu første gang i hele mit liv, at jeg ser en hjemløs der skriver på et iværksætterforum og som ikke vil arbejde fordi det ikke lige passer ind i skemaet.

Beklager de hårde ord, men når du har fucket så godt op i dit liv, så er der ikke andet at gøre end at starte forfra, og det sker ikke ved at man selv vælger hvad man vil lave, og det er seriøst virkelighedsfjernt at tro man kan med den form for ustabilitet i sit liv er i stand til at få noget kørende på nettet der er indtægtsgivende, for så havde du allerede gjort det.

Tag til Roskilde Kommune istedet eller ind på Grønttorvet i Valby kl. 3 i nat eller kl 8 i morgen tidlig, så kan du få job der. 

Og Jan. Det er utrolig at du kan konkludere at jeg ikke VIL arbejde uden at kende til min situation, men sådan er det jo bare. Jeg håber bare aldrig du kommer i den situation og får de svar som du leverer.

Jeg har aldrig været hjemløs, men jeg har været der hvor at jeg ikke havde mere end 5,00 til næste dag og dermed ikke have penge til hverken mad eller næste måneds husleje. Og det er ikke sjovt når man fra den en periode til den anden går fra at være velhavende til ikke at have noget. Sådan kan det gå i livet, og jeg har kæmpet mig tilbage.

Og hvorfor havnede jeg der? Fordi jeg var for stædig til at bede om hjælp før det næsten var for sent! Ligesom dig.

Køb ren argan olie her

Fra København
Tilmeldt 18. Jul 06
Indlæg ialt: 108
Skrevet kl. 18:14

Føler med dig og kan godt forstå at det er svært. Men du må se at få lagt en 3mdrs plan til starte med, jeg ved godt det er sur røv men du må ta ned og tale med bistanden og få din datter i børnehaven. Det burde være din udgangspunkt. Det vil osse gi dig ro til at lægge en plan for din nærmeste fremtid. Prøv at se tingene fra oven. Jeg ved godt det er nemmere sagt end gjort og især når man ik selv står i samme situation.

Fra Bording, midtjylland
Tilmeldt 5. Jul 07
Indlæg ialt: 564
Fra  Stepfo Skrevet kl. 18:56
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Flemming,

Det er da en rigtig træls situation at stå i, og jeg kan ikke prale af at have været i en lignende situation, og er derfor måske ikke den bedste til at hjælpe, men jeg vil prøve alligevel.

Jeg synes du skal holde dig fra forretning på internettet hvis ikke du har tid og penge på lommen til at bygge den op. Det tager tid og koster penge og energi før du ser resultater, og der er hård konkurrence på de "nemme" markeder. I stedet synes jeg at der er nogle muligheder i at du er hjemløs, da der så antageligt ikke er noget, der binder dig geografisk. I Norge har de omkring 80-100000 ubesatte stillinger lige nu, og lønniveauet deroppe er i mange fag sådan, at du sagtens vil kunne forsøge dig selv og din datter med et almindeligt lønmodtager job.

Var jeg i din situation ville jeg prøve at undersøge mulighederne hos vores naboer mod nord og med lidt held, så kan det være, at du kan finde en stilling, hvor de har en relocation service, sådan at du kan få hjælp til at komme på plads. Når du så har styr på det basale og har penge til husleje og mad til jer begge, så kan det være, at du har overskud til at starte forretning.

Håber du kan bruge mit input til et eller andet :-)

Venlig Hilsen

Allan

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 19:27

su lån er ikke vejen frem husk selv med forsørger tillæg kommer man ikke op på ½ del som et fuldtidsjob giver , der er bistand langt højere og husk lån skal betales tilbage igen i livet

jeg ved bo et sted det er dyrt , hvor findes de billige steder lige her i Danmark det er svært , vis tog uddannelse ville det bedste være du også tog et lille bijob ved siden af , så din datter også kan få nogle oplevelser .

Man må arbejde sig udad krisen det er hårdt og man sætte sine udgifter ned .

Lige nu meget svært at få job i dag , jeg kigget dog hurtigt flest ledig job alle dem som ikke er 8-16 job ,men tilkalde vagter vikar arbejde sene nat stadigvæk susu ledig , tjener , rengøring deltid vikar og sådan set så det hele ud mest ved det sene og vikar i alle stillinger  

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra København
Tilmeldt 24. Dec 15
Indlæg ialt: 90
Fra  Mindcology Skrevet kl. 20:06

Entrepreneur - Jan:

Flemming Jensen:

Entrepreneur - Jan:

Jeg har aldrig været hjemløs, men jeg har været der hvor at jeg ikke havde mere end 5,00 til næste dag og dermed ikke have penge til hverken mad eller næste måneds husleje. Og det er ikke sjovt når man fra den en periode til den anden går fra at være velhavende til ikke at have noget. Sådan kan det gå i livet, og jeg har kæmpet mig tilbage.

Og hvorfor havnede jeg der? Fordi jeg var for stædig til at bede om hjælp før det næsten var for sent! Ligesom dig

Hej Jan

De par indlæg du har postet her i tråden, hvad er det lige du mener de gør for Flemming på en positiv og konstruktiv måde? Du er alt for ufølsom og arrogant i dine svar. Du tolker på nogle ting som du rent faktisk ikke aner noget som helst om. Hvis ikke du har noget godt og brugbart at bidrage med i forhold oplægget eller hvis du ikke ved hvad du skal skrive, og alligevel føler en tilsyneladende stærk trang til at skrive det, så tænk dig om en ekstra gang før du svare på et indlæg.

@Flemming: Min bedste anbefaling til dig, er at du bevidst starter med at gøre dig fri af bekymringerne du har, da jeg er mere end bekendt med situationen sådan som du beskriver den, fra mit eget liv. Og der har jeg gjort mig nogle meget dyrekøbte erfaringer, som fik mig til at indse, at bekymringerne om de omstændigheder der pludselig var opstået i mit liv, faktisk modarbejdede ethvert fornuftigt forsøg på at komme ud af den krise jeg stod i. Jo mere du giver slip på bekymringerne, uanset hvor store og tilstedeværende de er, desto mere overskuelig vil du betragte din situation og jo mere rationelt og fornuftigt, vil du gribe udfordringerne an. Plus at dine kreative idéer vil komme til dig mere ubesværet.

Pøj pøj med det. 

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)