Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ingen penge. Intet hjem. Hjælp søges til at komme videre / igang

Side 3 ud af 3 (21 indlæg)
Tilmeldt 14. Sep 07
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 20:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Flemming!

Jeg syntes Jørgen Olsens forslag lyder rigtig godt.

Hvis det ikke kan lade sig gøre kunne det måske være en idé at tilmelde sig til et eller flere vikarbureau.

Der kan du fremlægge dine vilkår.

Måske var det en overvejelse at starte som privatvikar, men det kræver pokkers meget markedsføring i starten kunne jeg forestille mig.

Der er uden tvivl firmaer som skal bruge arbejdskraft som passer med dine vilkår og du er jo en mand med mange forskellige erfaringer.

De bedste hilsner

Hans Peter

Måske kan nedenstående brev være en opmuntring/trøst selv om det ikke er skrevet nøjagtig ud fra din situation:

Modgang og alligevel?

Der er uden tvivl mange forskellige former og følger af at gå ned (lukke firma) på. Fælles for dem alle er et personligt tab. Med tab mener jeg at når noget man er stærkt følelsesmæssig involveret i skrider. Det kunne derfor også være private og personlige anliggender.

Jeg fik spørgsmålet hvad jeg ville sige til en, eller mig selv, i den situation. Det blev nok noget i den retning:

”Du er absolut ikke dum bare fordi du er havnet i denne situation, som du er i nu. Du har uden tvivl taget nogle gode beslutninger og gjort nogle handlinger, som du troede ville føre dig et andet sted hen og så udviklede tingene sig bare anderledes. Måske er det din egen skyld, måske er det andres og selv om det er det, er det dit ansvar at håndtere din situation. Før var du leder af dit firma, nu er du leder af din krise. Først må du se i øjnene at tålmodighed er al den styrke du behøver, det er vigtigt for dig, fordi du er vigtig, du fortjener det. Lad vær at begå selvmord. Det vil være ærgerligt hvis Vor Herre siger: ”Du kom for tidligt og du har ikke den livserfaring med som du kunne have opnået hvis du var blevet ”.  Skriv ned hvad du føler tænker osv. Det giver en form for hold på det hele. Lad være med at tænke på, at sådan gør rigtige mænd (hvis du er en mand) ikke. Det drejer sig om at du skal videre og så må alle fordommene sejle i sin egen sø. Du mistede dit firma (eller job) og din drøm, men du mistede ikke dine personlige værdier. Dit selvværd kan godt stå på egne ben. Du er leder af at være din egen bedste ven, være en god ægtefælde, være en god forældre. Måske må du erkende at dit selvværd ikke mere skal trives på en polstret kontorstol, men på en cykel på vej til det arbejde der var ledigt. Husk du er ikke et nul. Du er leder af din måde at være ansat på, din måde at tage ansvar på. Du har en iværksætterånd. Dette her er starten på fremtiden fra et punkt og en situation som du aldrig nogen sinde havde drømt om. Måske giver det dig nye værdier og syn på tilværelsen, blokkér ikke for den mulighed. Du vil sikkert erkende at krise betyder udvikling og du er absolut ikke unormal hvis der går et par år eller mere inden du kan sige: ”Det var ikke sjovt, men jeg gjorde det rigtigt godt. Både med at starte firma, lukke firma, (skifte job)klare krisen og komme videre.

De bedste hilsner

Hans Peter Rebien

Sorø

Side 3 ud af 3 (21 indlæg)