Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Affiliate hjemmeside

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Jul 11
Indlæg ialt: 176
Skrevet kl. 15:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej folkens

Hvor meget er en hjemmeside værd med cirka 1000-3000 unikke besøgende om mdr værd?

Den har ikke lavet nogle leads endnu, men har tjent 1000 kr på kliks.

Siden er international, og handler om affiliating.

Jeg ved der ikke er mange ledetråde at gå efter, men jeg ønsker ikke at linke den her!

Søger bare hjælp til at vurderer affiliate hjemmesider der er i baby stadiet man ønsker at vidersælge?

Følg søgemaskineoptimering fra denne gut

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 16:02
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hvad er en rød bil fra 2003 værd :o)? Det er svært at svare konkret på dit indlæg. Den praktiske salgspris plejer at liggepå 9 - 12 måneders indtjening, men der er mange ting som gør at prisen kan gå længere/op ned f.eks.

En relativt ny side (under 12 måneder)
Trafikkilder er ikke harmoniske. 
Dårlig synergi mellem indhold og besøgende
Sidens SEO mæssige værdi 

Fra Stoke
Tilmeldt 16. Nov 11
Indlæg ialt: 866
Skrevet kl. 16:04

En tommelfingerregel er at sige månedlig indtjening gange 12, det er normen, men kan alt afhængig justeres op eller ned naturligvis.

Tilmeldt 8. Jan 08
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 16:14
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Der er den regel der hedder at et produkt, vare, ydelse mv. er det værd en køber er parat til at købe for. Når det så er sagt, så kan man aldrig 100% vide om den pris man vil have om den er rigtig eller ej. Det vigtigste er at man sælger til en pris som er tilfredsstillende.

Men i min optik, så kan din side vurderes ud fra de kriterier som kan dokumenteres. Glem Seo værdi eller programmering, da man som sådan ikke tilskriver det nogen større værdi, med mindre det tekniske setup er unikt.

Jeg har handlet hundredvis af hjemmesider og andre produkter i min tid som selvstændig og hver gang tror sælger at deres side / produkt er mere værd end markedsværdien, fordi man måske har lagt meget tid i den eller hjerteblod mv.

Faktum er, at dokumenteret omsætning / indtjening vægter højest! Om du selv mener siden har genialt seo, platform mv. hvis ikke køber er enig, så får du den pris som dokumenteret indtjening / regnskab viser.

Jeg bliver måske upopulær nu fra diverse seo gutter eller andre små iværksættere, men min holdning bygger på praktisk erfaring med køb og salg af bl.a. hjemmesider og Internet koncepter i mere end 10 år :)

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 16:25

spnx:
Jeg bliver måske upopulær nu fra diverse seo gutter eller andre små iværksættere, men min holdning bygger på praktisk erfaring med køb og salg af bl.a. hjemmesider og Internet koncepter i mere end 10 år :)

Hvis den dokumenterede omsætning / indtjening, primært stammer fra trafik på baggrund af placeringer i SERP. Så vil det være en faktor der spiller ind på prisen, specielt hvordan disse placeringer er skabt. Der er ikke meget ved at købe et website, som laver et ranking drop måneden efter.

Jeg er lidt i tvivl om vi taler forbi hinanden? I mine øjne er sidens trafikilder lige så vigtige at vurderer, som siden selv.

Tilmeldt 8. Jan 08
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 16:30

Jeg vil give dig ret i sit synspunkt til en vis grænse i forhold til seo betydningen for værdiansættelsen på en hjemmeside. Self. er trafikkilder en del af det kriterier man tager med, når man vurdere sidens værdi.

Men når det så er sagt, så er det den dokumenterede indtjening, altså hvad kan side omsætte, man vægter højest og her har man self. også tjent penge på seo indirekte, da det sikkert har bidraget med trafik og dermed besøgende som har lagt penge i butikken so to speak.

Men jeg mente nu mere seo som at man havde brugt 20 timer på seo, at man så regnede med at den udgift ville blive tilskrevet som værdi. Dokumenteret omsætning og de faste omkostninger er afgørende for værdien i alle forretninger ( der er self. undtagelser) men som oftest er det sådan.

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 16:41

Nu tror jeg at jeg har en fornemmelse af hvor du vil hen :-). Min pointe omkring SEO var at en side, som fik sin trafik (indtjening) via en kortsigtet SEO strategi har en lavere værdi, end en side med fornuftig SEO strategi. Også selvom nøgletal som trafik +indtjening er den samme. Den risiko der er ved at købe noget i der kan vurderes som "uharmonisk", bør afspejle sig i prisen. Specielt ved disse mindre 'affiliate sider'. Der er sandsynligvis en masse mennesker, som har gjort nogle dårlige køb, lige op til udrulningen af Google Panda updaten.

Ud over det er jeg helt enig i din betragtning. At man ikke bør se på udviklingsprisen eller tidsforbruget, men i stedet vurderer det konkrete produkt.

Fra Zug, Schweiz
Tilmeldt 27. Jul 08
Indlæg ialt: 135
Fra  GoSocial ApS Skrevet kl. 01:02

Kig på www.Flippa.com for et finde et lignende site og sammenligne prisen med og/eller sælge din side...

Mvh
Robin

P.S. Ellers er jeg enig med Caspers analogi til "hvad er en rød bil fra 2003 værd?"  Yes 

GoSocial.dk - Ingen luftkasteller og tom snak - effektiv eksekvering på de sociale medier.
Europas største annoncør på Facebook i 2010.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)