Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bestilling fra kina - råd & hjælp

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg faldt over siden dealextreme.com, hvor der er en masse ting fra ''de ikke så udviklede lande'' - kina, østen, asien, indien, m.m - Anyways.

Kan man bare bestille varer hjem derfra, og så selv bruge dem/sælge nogle på internetauktioner? QXl, DBA m.m?

Jeg er under 18 år. Jeg er 16, og jeg ved ikke rigtigt hvordan reglerne er for min alder? Må jeg godt bestille hjem og sælge videre? 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:52

Casper Jensen:
Kan man bare bestille varer hjem derfra, og så selv bruge dem/sælge nogle på internetauktioner? QXl, DBA m.m?

For at kunne importerer varer med henblik på videresalg, så skal du være registreret med et CVR-nummer og ved registreringen angive at du importerer varer.

Casper Jensen:
Jeg er 16

Når du er under 18 og ønsker at oprette en virksomhed i dit navn, så skal du have en dispensation fra Statsforvaltningen. For at få denne vil jeg forslå, at du sammen med dine forældre kontakter Statsforvaltningen.

Der har i de seneste par uger været 2 - 3 tilsvarende debatter her på Amino omkring opstart af virksomhed, når man er under 18 år.

Mvh.
Ole 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:55

Ønsker ikke en virksomhed. Jeg skal nok holde mig under de 50.000 :p

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:06

Casper Jensen:
Ønsker ikke en virksomhed.

Du ønsker at importerer varer fra Kina med henblik på videresalg. Så SKAL du have et CVR-nummer.

Casper Jensen:
Jeg skal nok holde mig under de 50.000

Selv om du holder dig under 50.000 kr. i omsætning pr. år, så vil det stadigvæk være en virksomhed, og du skal derfor stadigvæk have en dispensation fra Statsforvaltningen til at du selvstændigt kan disponere og være ansvarlig for driften indtil du er myndig.

Omsætningen på 50.000 kr. har kun relevans i forhold til om du skal opkræve moms af dit salg.

Mvh.

Ole

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 23:10

Casper: Du skriver tilsyneladende ALT i forummet for søgemaskineoptimering. Og varer fra Kina har altså ikke noget med det emne at gøre. Nu flytter jeg igen-igen dit indlæg. Vil du ikke være rar at benytte de relevante fora?

Fra Tårs
Tilmeldt 12. Dec 07
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 23:26
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Casper Jensen:
Kan man bare bestille varer hjem derfra, og så selv bruge dem/sælge nogle på internetauktioner?

Ja , det kan man sagtens. Men mit råd skal være - Lad være! Det betaler sig ikke på den lange bane, da Kina varer er noget skrammel. Hvert fald over 75%!
Du vil komme til at bruge for meget tid på reklamationer fra dine kunder, når lortet ikke virker.

Vi har før handlet med LED displays i Kina og mange, rigtig mange holder kun få måneder før de første pixelsfejl opstår. Vi besøgte sidste år Schezen og skulle igennem de første 30+ LED industrier, før vi fandt noget af nogenlunde kvalitet. Selvom vi tog derud, fandt vi ingen som havde den kvalitet vores kunder ønsker.

For vores vedkommende er det, på den lange bane, "billigere" at producere LED produkter.
Pengene er sparet på tidsforbrug vedr. reklamationer, såfremt man køber i Kina.

Lønnen og ikke mindst dårlige og billige råkomponenter gør at prisen i Kina er lav. Men husk, at du også kun får hvad du betaler for.

Blot vores erfaring. Men jeg håber da at du får held med at finde et ok produkt. Men det kræver held i Kina.

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 23:52

@Dommeren

Jeg vil påstå, at der også bliver produceret en del kvalitet i Kina :-)   Men ja, i et land hvor kultureren tillader kopier i stor stil, så er der meget blandet kvalitet at finde. 

Fra Køge
Tilmeldt 10. Sep 11
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 00:19

Hvis du kigger lidt på eBay kan du finde de samme ting endnu billigere ;)

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 05:33

Jeg vil give dommeren ret. Vi har også været på over 40 fabrikker for at finde LED og fandt kun EEN fabrik der kunne levere, desuden har vi været i kontakt med over 200 leverandører - det er et kæmpe arbejde at finde de rigtige produkter. Så kommer der det med Kineserne at de ændre en smule på produktet, de sender f.eks en anden farve t-shirt (same same but different) Det er ultra svært sidde i DK og bestille da du aldrig er sikker på hvad du får hjem, vi herude i Asien besøger igen og igen vore leverandører, ofte uanmeldt for sikre os inden shipping.

Som andre nævner, du risikere at få dårlige produkter hjem og der skal ikke mange til før hele dit overskud og mere til er væk.

Lad mig nævne en billig tablet som dem der pt. bliver solgt i DK for 999.- dem kan man få for ca. 100 kr men av av av, de fåes så til 200 men av 300 og de begynder ligne noget, men mange kan f.eks ikke være længere væk end 1 meter fra router da antennen er elendig og sådan er det hele vejen igennem.

Smykker, du får dem hjem og de er fyldt med nikkel - ud med dem siger ædelsten kontrollen.

Tøj, det er ikke de rigtige størrelser der er opgivet, jeg kunne blive ved, slutteligt husk der er 2 års garanti i DK, returret osv osv samt der findes et hav af folk der sælger på e-bay osv.

Dog vil jeg ønske dig al mulig held og lykke med projektet, start dog forsigtigt ud og tænk dig om, så har du sikkert en fed butik/indtjening når du er 18

Mvh

Henrik

Fra Tårs
Tilmeldt 12. Dec 07
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 10:13

BBmassage:

@Dommeren

Jeg vil påstå, at der også bliver produceret en del kvalitet i Kina :-)

Jo, jo, men så er du også oppe i samme pris som du selv kan eller kan få produceret varen til i EU.
Den med tablet antennen var et knaldgodt eksempel Yes

Personligt er jeg modstander af produktionen i det sydlige Kina. Det gavner ikke kvaliteten på forskellige produkter.

Men til trådstarter, bør du passe på dit images. Det kan meget hurtigt blive skidt, hvis du sælger noget skrammel og husk så endelig at lignende kopivarer brænder du fingerne ved at videresælge i EU. Das ist verboten!

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)