Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

IT Boghandelen - er der hold i det? Det mener jeg selv at der er.

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra København Ø
Tilmeldt 7. Mar 10
Indlæg ialt: 109
Fra  Aargrassiv Skrevet kl. 15:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg vil lige høre hvad i synes om mit første rigtige "projekt".

Jeg har erhvervet mig domænerne itbøger.dk, itboeger.dk, itboghandel.dk og itboghandelen.dk.

Det hele går ud på at være den mest solide danske reseller af de anerkendte IT bøger fra O'Reilly.

Jeg har aftalen i hus med O'Reilly og vi vil få tilsendt materiale fra England, altså indenfor EU hvilket er perfekt.

For mere information kan i eventuelt se facebook siden:
https://www.facebook.com/pages/itboghandelendk/155194017929534

Tror du at det holder? Jeg mener selv at jeg har ramt rimelig meget plet, både i forhold til de gode domæne navne, men også at få et ordentligt udvalg af O'Reilly. Kontaktpersonen fra O'Reilly sagde at det var Polyteknisk Boghandel som lige nu havde det største udvalg i Danmark og det er altså ikke noget at prale af.

Venlig hilsen
Anders 

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 15:45

Er det danske oversættelser af bøgerne? Eller hvad er det i tilbyder som O'Reilly ikke har?

Fra København Ø
Tilmeldt 7. Mar 10
Fra  Aargrassiv Skrevet kl. 15:58

Vi tilbyder ikke noget andet i forhold til produktet. Vi er bare en dansk butik, så slipper folk for at betale importomkostningerne og så videre. 

Fra Odense
Tilmeldt 3. Feb 12
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 16:24

Har du planer om at tage fat i andre forlag? Manning kunne være rigtig interessant.

Fra København Ø
Tilmeldt 7. Mar 10
Fra  Aargrassiv Skrevet kl. 16:27

Ja, det har jeg tænkt mig at gøre senere hen og Manning kunne da helt klart være en mulighed :-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:28

Hej

Anders Aarvik:
Tror du at det holder?

Måske, og jeg håber det vil lykkes for dig, men hvordan vil du forholde dig til salget af ebooks.

O'Reilly tilbyder i dag også deres bøger som ebooks, og alt en søgning på Internettet viser at allerede nu sælger f.eks. Amazon flere ebooks end trykte bøger.

Selv har jeg ikke købt en trykt fagbog men kun som ebooks i mere end 1 år.

Mvh.

Ole

Fra København Ø
Tilmeldt 7. Mar 10
Fra  Aargrassiv Skrevet kl. 17:42

Godt tænkt Ole, og mange tak for din lykønskning.

Jeg har snakket med dem om det, men de vil gerne have at vi ser hvordan det går med salget af de trykte før vi går videre med e-books.

Har det dog helt klart i tankerne, og vil se på det til den tid. :-)

Du kan følge nyheder på facebook siden Ole.

Venlig hilsen

Anders

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 17:54

Hej Anders

Det er en super idag, med en IT-bog handel, selvom markedet ikke så stort som det har været er det stadig kæmpe.

Jeg er selv stor fan, af Polyteknisk boghandel, og vil tro at jeg bruger et sted imellem 4.000 og 8.000 pr. år. En af de ting, som jeg især elsker er at man kan besøge den fysiske butik, der ryger stortset altid lidt ekstra med, som jeg ikke havde regnet med at jeg måtte eje.

Jeg er selvfølgeligt også begyndt at købe bøger, over Kindle til iPad, men foretrækker stadig den gammeldags slags, det er mærkeligt, men jeg læser dem simplethen hurtigere end de elektroniske udgaver, og det betyder meget når man skal læse meget for at holde sig fagligt ajour.

En lille ide, som du helt klart skal tilbyde, er bud-udbringning. Jeg har tidligere arbejdet for Microworld (IDG webboghandel), hvor vi tilbød det. Det er genialt for de travle it-konsulenter.

O'Reilly gør det godt, engang var de nærmest de eneste der duede, men idag gør Apress, Pragmatic Programmers og Microsoft Press også rigtigt godt, personligt ville jeg mene at de ikke er til at komme uden om. Jeg tror også der er mange begyndere der er glade for John Wriley & Sons, det tidligere Wrox.

Fra København Ø
Tilmeldt 7. Mar 10
Fra  Aargrassiv Skrevet kl. 18:08

Hej Peter

Mange tak for dit svar!

Jeg er glad for at høre at du synes at det er en god idé. Vi vil i første omgang kun have en webshop, men det ville jo være fantastisk hvis vi på et tidspunkt tjente nok til at åbne en fysisk butik!

Dem som distribuere O'Reilly er også dem som distribuere Pragmatic bookshel og Microsoft press, så det kan jeg lige høre dem om.

Venlig hilsen
Anders 

Fra København Ø
Tilmeldt 7. Mar 10
Fra  Aargrassiv Skrevet kl. 19:23

Lundsby:
En lille ide, som du helt klart skal tilbyde, er bud-udbringning. Jeg har tidligere arbejdet for Microworld (IDG webboghandel), hvor vi tilbød det. Det er genialt for de travle it-konsulenter.

Hvordan fungerede dette Peter? Det lyder som en god mulighed for de travle.

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)