Måden det fungerede på, var at Bookworld havde en aftale med de grønne bude.
Så hvis man boede f.eks. i Kbh. kunne man havde sin bog en time, efter at man havde bestilt den.
Det var selvfølgeligt ræve dyrt, men i mange situationer hvor der f.eks. er konsulenter involveret, så kan det sagtens være en god økonomisk beslutning.
Udover at den omsætning, der kom ind igennem ordningen, sendte den også et vigtigt signal, om at man forstod sin målgruppe.
I forhold til udenlandske konkurrenter, var den også god, fordi de bare ikke kunne være med på en leveringstid på en time.
Tabletsalget åbner i min vurdering helt klart et marked for en IT boghandel. Så køb da domæner og få dig en lækker placering på Google.
Rettelse: Nu læste jeg lige tråden igennem endnu en gang og kan se, at det lykkes mig at misforstå det hele. Jeg tror jeg vil lade kaffen stå resten af aften. Haha.
Tabletsalget åbner i min vurdering helt klart et marked for en IT boghandel. Så køb da domæner og få dig en lækker placering på Google.
Hvordan det? Hvis jeg skal havde en it-bog, til min iPad, så køber jeg den igennem Amazon Kindle eller Apple iBook, ved køb af digitale bøger, har jeg svært ved at se hvordan en national spiller kan klarer sig.
Men bare fordi tablet markedet er væk, så kan der alligevel være et fint marked for it faglitteratur.
Jeg misforstod idéen i farten. Jeg så godt, at Anders havde en aftale med O'Reilly, men havde en forstilling om at der skulle sælges både faglitteratur og skønlitteratur - hvordan end jeg så fik den idé, jeg tror svaret ligger i bunden af min kaffekop :)
Det er ok Simon, men du må da gerne komme med kommentare til det, nu hvor du forstå det :-P Det lyder som en helt vild løsning Peter, og det ville da være klart at gøre det til en del af vores handel, men det ville først kunne gøres når vi har fået lidt penge på kontoen.
Den er også i orden med MS Press og Pragmatic nu, som du anbefalede os :-)