Jeg har startet virksomheden Fyhring IT, fra d 03-04-2012. Men jeg har allerede fået en kunde. Kan jeg allerede nu, have kunder og sende dem en regning, tage moms for det og så når jeg skal opgive moms og regnskab, så er de med?
Jeg mener bestemt ikke du må momse regninger før du er momsregistreret. Du må godt sende en faktura som person - med dit CPR bare uden moms men du kan jo også overveje hvis du stoler på virksomheden, at vente med at fakturere til du har selskabet - eller hvis det er nogen du kender tæt - forklare dem at du ikke kan registrere før den dato og bede dem om en forskudsbetalling evt. og så gi dem fakturaen på registreringsdatoen -
Måske en kyndig herinde kan sige, om det kunne gå, at du fakturerede med moms på en faktura udskrevet med en dato efter dit firma er registreret?
vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Du må godt sende en faktura som person - med dit CPR bare uden moms men du kan jo også overveje hvis du stoler på virksomheden
Det er jo spørgsmålet, da han allerede nu har momsregistreret sit firma med en forventning om at omsætte for mere end 50.000 kr. omåret. Alene forventningen er jo nok til at udløse registreringspligt.
Momsloven bygger hvedsageligt på aktivitetens art og ikke på et alderskriterie. Så hvis der startes registreringspligtig aktivitet før tid må startdatoen fremrykkes (eller som cookie er inde på vente med faktrering).