Jeg tænkte på om nogen af jer vidste hvor man gjorde det her henne? Jeg vil gerne have en webbutik, men er under 18. Har søgt 1 time på google uden at blive klogere :) Er der nogen der ved hvordan sådan en dispensation fra Statsforvaltningen foregår? Har læst i diverseindlæg at man skal have sådan en for at starte op...og jeg ved godt man kan gøre så mange andre ting, men jeg vil gerne have det til at stå under mit navn. Er der nogen der er klogere end mig på det her område vil jeg være meget taknemmelig for en hjælpende hånd.
Jeg har læst den, men hvad skulle det hjælpe? Jeg spurgte om der var nogle der vidste, hvor man opretter sit firma når man er under 18? Ikke om det er muligt...Det ved jeg godt det er :) Undskyld min tone, men jeg kan bare ikke se hvordan man kan misforstå mit indlæg...
§ 43. Værgen for en umyndig, der er fyldt 15 år, kan med statsforvaltningens godkendelse tillade, at denne på egen hånd udøver næring eller anden virksomhed. Stk. 2. En umyndig, der har tilladelse til at udøve næring eller virksomhed, kan på egen hånd indgå de retshandler, som falder inden for virksomhedens område. Stk. 3. Værgen kan med statsforvaltningens godkendelse tilbagekalde tilladelsen. Tilbagekaldelsen får kun virkning for tredjemand, hvis denne kendte eller burde kende den.
Det er dine forældre du ska tale med, derefter ska de have statsforvaltningens accept
Så tal med dem og kontakt statsforvaltningen http://statsforvaltning.dk/site.aspx?p=4621
Jeg har læst den, men hvad skulle det hjælpe? Jeg spurgte om der var nogle der vidste, hvor man opretter sit firma når man er under 18? Ikke om det er muligt...Det ved jeg godt det er :) Undskyld min tone, men jeg kan bare ikke se hvordan man kan misforstå mit indlæg...
Har du prøvet at ringe til statsforvaltningen for at høre om de ved noget?
Jeg ved ikke om, du har fundet svar endnu, men hvis det var mig, så ville jeg tage kontakt til min lokale statsforvaltning. De ved ihvertfald hvordan ansøgnings processen foregår. Du kan finde din lokale statsforvaltning ved at klikke her: http://bit.ly/KdzhV8, og inde på deres hjemmeside kan du også finde kontaktoplysninger, så nu er der ingen undskyldning længere! Jeg regner selv med at ansøge, når jeg kommer hjem fra USA :)