Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Joomla 2.5 er ude - this is not a joke//

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 20:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja den seneste (eller næstseneste) version hedder 1.7xx

men nu kommer der sørme en 2.5 - den er ude!

Som det fremgår af materialet er det egentligt en Ver. 1.8

http://magazine.joomla.org/issues/issue-feb-2012/item/676-Help-With-1-7-Out-and-2-5-Just-In,-What-Should-I-Do-Upgrade-or-Upgrade-me-not

Men det er nok for at hale ind på WordPress 3.x (?!) forestiller jeg mig.

Det hele skal åbenbart gå lidt stærkt, for ver. 1.7 support går på pension allerede om en måned,

Det virker på en måde lidt useriøst, at man preser tingene på den måde.

opdateringen er nem og ligetil, men kræver at du i forvejen kører ver. 1.7. ellers skal du opgradere i flere tempi.

se hvordan::

http://forum.joomla.org/viewtopic.php?f=625&t=691030&sid=e3c90e95278bbf95121bd86b67db97e3

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 21:27
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du har misforstået versioneringen fuldstændigt :)

Joomla 1.6 og 1.7 var short term supported releases á 6 måneder.

Joomla 2.5 er en long term supported release á 18 måneder.

Dvs. Joomla 1.5 og 2.5 er langtids versioner og næste langtids er Joomla 3.5.

Den næste release der kommer bliver 3.0 og så kommer 3.1 som igen bliver korttids releases.

Alle som bruger Joomla 1.6 eller 1.7 bør opgradere til Joomla 2.5 - Hvilket man gør inde fra Joomlas administrations panel, så det er ret enkelt.

Det betyder også at de fleste 3. parts udviklere (som os) primært satser på LTS versionerne som J1.5 og J2.5 da vi ikke nødvendigvis kan sende nye versioner på gaden på alle kort tids versionerne og vedligeholde flere forskellige kodebaser - nogle vælger endda også kun at supportere den aktuelt gældende LTS version (som jo pt. er J! 2.5).

Vi har i dag sendt redSHOP 1.1.9.6 på gaden i 2 forskellige versioner 1 til J1.5 og 1 til J2.5 (virker også på J1.7).

Hvis man er på J1.7 så bør man benytte sig af den nyeste 1.7 version (1.7.5 blev udgivet i går).

Hvis man er på J1.5 bør man benytte sig af den nyeste 1.5 version (1.5.25)

Hvis man er på J2.5 bør man benytte aig af den nyeste 2.5 version (2.5.1)

Dengang J1.6 serien var ved at blive erstattet af 1.7 serien blev der lavet en release mere med det ene formål at lave intern upgradering inden fra Joomla - fremfor migrering fra J1.5 til J1.6 (eller endnu værre migreringen fra J1.0 til J1.5 - den var slem alt var ændret) og det system er fortsat op igennem J1.7 og nu til J2.5.

Sidder du i dag med et Joomla 1.5 site du gerne vil opgradere til J2.5 kan du gøre det med komponenten jUpgrade som du kan hente hos os på http://redcomponent.com/free-downloads/cat_view/931-jupgrade 

Bemærk dog at du skal registrer en konto for at downloade komponenten (den er gratis).

Skulle du have behov for assistance tilbyder vi naturligvis også at hjælpe med migreringen på alm. konsulentbasis - og i så fald kan vi kontaktes på via vores website www.redweb.dk

Jeg håber denne mindre tour the force gav lidt indsigt i den vidunderlige verden af Joomla :)

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 21:38

Superinfo Ronnie

Det giver bedre mening så

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Fra N/A
Tilmeldt 31. Jul 11
Indlæg ialt: 482
Skrevet kl. 21:42

Hvordan finder man ud af om ens template fucker op når man skifter til 2,5? Jeg er på ingen måde interesseret i at skifte hvis ikke templatet virker. Har lige fået det hele sat op, og det er toptunet til søgemaskinerne. Magter ikke at skulle finde nyt template, og risikere længere loadtid detc.

Fra Struer
Tilmeldt 15. Mar 11
Indlæg ialt: 340
Fra  Emplate ApS Hauthorn IT Skrevet kl. 21:45

For en WordPress-bruger virker det så komplet håbløst at Joomla opdateres ved så lav frekvens - og at man skal opgradere i flere tempi?!

Hvis der er en Joomla-mand som kan forklare mig hvorfor det er forsvarligt og måske en fordel at gøre det sådan, må gerne skrive i tråden.

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 21:51
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Ja ja bønder og augurk salat.

Der kommer løbende opdateringer ud (J1.5 er der 26 versioner af, J1.6 er der 7 og J1.7 er der 6).

Så når du ser en WP 3.0.1 eller 3.0.2 svarer det til en J1.5.25.

Joomla kører ligesom Ubuntu og Debian og andre på tidsbaseret release cycles på generationsniveau.

Korttidsudgivelser tester nye features, strukturer m.v. og de "samles" så i en langtidsudgivelserne som de "stabile" versioner.

Forstået så hvis du gerne vil have det nyeste nye med osv. så er du med hele vejen - vil du have ultra stabilitet og gennemtestet software så bruger du kun LTS versionerne som J1.5 og J2.5.

Det kan også være en økonomisk faktor at opgradere hele tiden.

Men når det nu er sagt så er også også synd og sammenligne WP med Joomla - for WP ejer ikke skyggen af et moderne framework og er slet ikke struktureret på det samme modenhedsniveau som Joomla - og det er vel også meget naturligt da WP kun er udviklet som blogging software fra start - og de underliggende strukturer naturligvis afspejles i dette.

Fra Struer
Tilmeldt 15. Mar 11
Indlæg ialt: 340
Fra  Emplate ApS Hauthorn IT Skrevet kl. 11:49

Ronnikc:

Der kommer løbende opdateringer ud (J1.5 er der 26 versioner af, J1.6 er der 7 og J1.7 er der 6).

Så når du ser en WP 3.0.1 eller 3.0.2 svarer det til en J1.5.25.

Okay, jeg havde indtrykket af at opdateringsfrekvensen var meget lavere end WP's.

Jeg vil ikke ud i en længere CMS-diskussion (da man altid kan finde udviklere der foretrækker et givent CMS). Tak for forklaringen :-)

Fra kbh
Tilmeldt 2. Jan 10
Indlæg ialt: 320
Fra  God Krop aps Skrevet kl. 12:17

Ronnikc:
Ja ja bønder og augurk salat.

Tak for informative indlæg Ronni, men som en anden spurgte om her i posten, hvad er så den korrekte måde at opgradere fra 1,5 til 2,5 på? Hvordan er den nemmeste måde at vide på om de moduler og plugins man har er kompatible?

Og kan du nævne et par gode fordele ved at opgradere?

Jeg er hostet hos jer og har været meget tilfreds med både jer og joomla.

Vh Rasmus

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 13:43
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det står i slutningen af mit indlæg :)

"Sidder du i dag med et Joomla 1.5 site du gerne vil opgradere til J2.5 kan du gøre det med komponenten jUpgrade som du kan hente hos os på http://redcomponent.com/free-downloads/cat_view/931-jupgrade

Bemærk dog at du skal registrer en konto for at downloade komponenten (den er gratis)."

Bemærk også at de komponenter du bruger skal findes i Joomla 2.5 versioner.

Fra kbh
Tilmeldt 2. Jan 10
Indlæg ialt: 320
Fra  God Krop aps Skrevet kl. 14:12

Ronnikc:
Det står i slutningen af mit indlæg :)

Tak, men har du også noget godt at sige omkring opgraderingen og nødvendigheden af samme.

Kan man bare med god samvittighed blive ved med at bruge 1,5 eller...

Vh Rasmus

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)