Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Joomla 2.5 er ude - this is not a joke//

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 14:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Joomla 1.5 er en fuldt ud stabil og gennemtestet version som der ingen problemer er med at fortsætte med at bruge.

Joomla 2.5 generationen giver nogle ekstra muligheder i forhold til bruger/gruppe kontrol, opgradering til nye versioner inde fra Joomla (fremfor migrering som tidligere), uendelige kategoritræ i stedet for opdeling med sektion og kategori, et helt nyt søgesystem som kan slås til samt muligheden for generelt set at søge efter opgraderinger også til 3. parts udvidelser indefra og en stribe andre mere eller mindre interessante elementer.

Joomla 2.5 har også en seperation af kerne og cms lag (jPlatform + CMS Layer) som gør at man reelt set kan benytte selve Joomla kernen til at lave f.eks. CLI baserede applikationer eller forenklede webapplikationer, webservices osv. direkte på Joomla frameworkets kerne men uden at loade hele CMS laget oven på.

Dermed tilbyder Joomla 2.5 et endnu mere modent og struktureret arkitektur som du ikke findes i nogle andre CMS'er pt.

Men du kan ganske trygt fortsætte på J1.5 generationen (så fremt du har opgraderet til 1.5.25) og særligt hvis dine 3. parts udvidelser endnu ikke findes til Joomla så bør du blive på 1.5 generationen.

Fra kbh
Tilmeldt 2. Jan 10
Indlæg ialt: 320
Fra  God Krop aps Skrevet kl. 14:51

Ronnikc:
Men du kan ganske trygt fortsætte på J1.5 generationen (så fremt du har opgraderet til 1.5.25) og særligt hvis dine 3. parts udvidelser endnu ikke findes til Joomla så bør du blive på 1.5 generationen.

Tak!

Noget jeg savner lidt når jeg sider og arbejder i backend med at få mine sider til at se pæne ud i frontend er at man måske kunne arbejde direkte på frontend eller ihvertfald en bedre simulation af frontend.

Som jeg oplever det lige nu så sidder jeg og laver noget i backend men bliver nødt til at tjekke preview hele tiden. Og det er ikke 100% sikkert at det endelige produkt så er helt det samme.

Jeg mindes at have hørt at det ville ændre sig med 2.5 altså at man kunne arbejde direkte på siden eller noget der ligner.

Er der nogen ændringer på det område?

Vh Rasmus

Fra Vejle
Tilmeldt 8. Jun 09
Indlæg ialt: 538
Fra  Androiderne.dk Skrevet kl. 16:59

@Rasmus: jeg kører 1,5 på en af mine sider, og jeg har skribenter der skriver i frontend. Kender du editoren JCE? Den er gratis og efter min mening den bedste editor til joomla. Der kan du, selvom du køreren 1,5, have skribenter der kun kan skrive i frontend.. Hvis det er det du mener :-)

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 17:41

Hvis dit templates stylesheet er udviklet til også at inkludere en CSS fil for brug til editoren i backenden så kan du se præcist det samme i backend som i frontend.

I JCE kan du f.eks. angive en CSS fil og bruge direkte :)

Fra kbh
Tilmeldt 2. Jan 10
Fra  God Krop aps Skrevet kl. 23:22

Høy:
@Rasmus: jeg kører 1,5 på en af mine sider, og jeg har skribenter der skriver i frontend. Kender du editoren JCE? Den er gratis og efter min mening den bedste editor til joomla. Der kan du, selvom du køreren 1,5, have skribenter der kun kan skrive i frontend.. Hvis det er det du mener :-)

Det er JCE jeg bruger.

Mit ønske er at jeg skal kunne se directe hvad det er jeg laver i artiklen og hvordan dt kommer til at se ud. Lige nu så skal jeg hele tiden ud og opdatere frontend for at se om det nu også ser ok ud.

Hvordan kan dine skribenter skrive i frontend?

Ras

Fra København
Tilmeldt 4. Oct 10
Indlæg ialt: 197
Fra  BASED - Digital Bureau Skrevet kl. 23:30

Jeg synes der er mange nye og brugbare funktioner i Joomla 2.5, som helt klart skal prøves af.

Denne video forklarer fint mange af funktionerne. 

Ta et kig ;)

Fra kbh
Tilmeldt 2. Jan 10
Fra  God Krop aps Skrevet kl. 23:34

Ronnikc:
I JCE kan du f.eks. angive en CSS fil og bruge direkte :)

Jeg har kigget lidt rundt i JCE imens jeg prøvede at lave en artikel. Jeg kunne ikke helt regne ud hvad du mente og hvordan jeg skulle gøre det. Jeg har netop købt en bog om joomla udvidelser, men JCE bliver desværre kun berørt ganske let.

Inde i JCE kontrolpanel har jeg været inde at aktivere frontend og mig selv så jeg BURDE kunne arbejde i frontend nu på en eller anden måde.

I virkeligheden er mit problem i backend bare at editoren jeg sidder og arbejder i har en anden bredde end den bredde artiklelayoutet har i min frontend. Måske kan jeg indstille editoren til at have samme bredde på en eller anden måde, så burde tingene jo se ud som på selve hjemmesiden!

Over and out, og endnu engang tak for input. Jeg er glad for joomla, og skønt rigtigt mang eher på amino bliver ved med at spørge hvorfor jeg ikke bruger wordpress holder jeg fast. Jeg synes foreløbig rigtigt godt om de mange muligheder.

Ras

Fra Vejle
Tilmeldt 8. Jun 09
Indlæg ialt: 538
Fra  Androiderne.dk Skrevet kl. 23:48
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

@Rasmus : jamen det vil jeg jo mene at du kan for hvis du redigerer i frontend(afhængig af dine mofuler), så har editoren samme bredde som når du publicerer den.
Jeg er på mobilen, men vil gerne lave en "guidr" hvis du vil have det i morgen aften når jeg er ved pc. Det er lidt nemmere. Der er nemlig to måder at gøre det på.

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)