Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er AdSense blot et stort scam?

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Fra Aabenraa
Tilmeldt 13. Nov 11
Indlæg ialt: 915
Skrevet kl. 19:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kunne godt tænke mig at høre andres meninger om Google Adsense programmet.

Jeg har et lille hobby-projekt (www.appytrack.appyminds.com) rettet mod et meget smalt segment.
Jeg har opsat en AdWords konto, på en række udvalgte søgeord, der har ret lav trafik, og som kun giver ganske få visninger/klik i løbet af et døgn (på visninger på Google søgemaskinen)

Det jeg har observeret er, at hvis jeg slår visning på netværket til (AdSense) eksploderer antallet af visninger (meget naturligt), men også antallet af klik eksploderer. I en sådan grad at budgettet i løbet af få minutter/timer bruges op.

Ingen af disse klik konverterer overhovedet.

Jeg har tidligere drevet en web-shop hvor jeg har haft samme observation, masser af klik via AdSense i løbet af no-time,men ingen konverteringer.

Klik fra Google søgemaskinen konverterer ok (2-3 procent).

Hvad er jeres erfaringer med AdSense? Er det værdiløs markedsføring hvor "nogen" blot klikker løs for at få del i mine penge, uden hensigt om reel interesse? 

Fra Allinge
Tilmeldt 9. Jan 09
Indlæg ialt: 1822
Fra  Websitecare Skrevet kl. 19:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Du mener vel adwords?

Fra Aabenraa
Tilmeldt 13. Nov 11
Indlæg ialt: 915
Skrevet kl. 19:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Njaeh, mener AdSense, i den forstand at min observation gælder når jeg slå visning af min annonce til på Adsense netværket, altså udover blot at vise annoncen på selve Google søgninger.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 19:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du betaler for adwords kampagner så holder google øje med folk ikke bare klikker løs !

Ellers kunne alle ens konkurrenter jo bare sidde og klikke løs for at ødelægge andres budget og forretning.

Sikker på google har helt styr på hvem der klikker på hvad og hvor meget :)

Iøvrigt dem der tjener penge på adsense har absolut ingen chance for at snyde, sker det en gang er man lukket ude for altid.

Fra Aarhus
Tilmeldt 7. Sep 11
Indlæg ialt: 192
Skrevet kl. 19:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Reklamer ved Google Søgninger er også Adsense. Så er det Adwords du mener. Tror din pointen er at der er forskel på når din AdWords reklamer bliver vist kun ved Google søgninger eller på alle tænkelige sider.

Men tror ikke det er et skam, tror bare at når folk ser reklamen på Google-søgningen, så er de mere målrettet og ved hvad de vil have. 

Folk som klikker på din AdWords reklamer på andre sider er bare nysgerrige fordi du har skrevet en god tekst eller fordi de tilfældigvis/uheldigvis kom til at trykke på din reklame.

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 19:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Tror trådstarter mener at kvaliteten af de besøgende der kommer fra publisher netværket, er meget lav i forhold til dem der kommer fra Google selv. 

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 19:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Wow i ruder rundt i Adsence og Adwords, hvad er det du bruger?

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Fra Aalborg
Tilmeldt 28. Mar 07
Indlæg ialt: 489
Fra  Artik Skrevet kl. 19:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg går ud fra at du benytter Adwords, men har tilvalgt søgenetværket.

Hvis kvaliteten er dårlig på søgenetværket, så husk at du kan segmentere i bestemte brancher.
Husk at opsætte konverteringssporing og så finder du ud hurtigt ud af hvor du skal være synlig på søgenetværket. Der er mange potentielle kunder på søgenetværket, men man kan også få meget junk trafik, hvis man ikke segmenterer ordentligt.

PS: Husk at oprette en individuel kampagne for søgenetværket, ellers bliver det umuligt at finde ud af.

Arbejder lige pt. med et velgørenhedsprojekt som hedder The Turtle Poster, hvor jeg forsøger at samle penge ind til de truede havskildpadder.

Fra Aabenraa
Tilmeldt 13. Nov 11
Indlæg ialt: 915
Skrevet kl. 19:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Rommy, god pointe.

Jeg er ked af hvis jeg ikke var tydelig nok,men ja mente at klikkene fra søgenetværket (Er det ikke AdSense da?) virker meget skumle og uden kvalitet.

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 20:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Tror ikke du skal regne med organiseret snyd fra Google. Men på de sider hvor reklamen vises? Hvem ved Smile

Det kan også være du bare har meget brede søgeord, som ikke har så høj konvertering.

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)