Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er AdSense blot et stort scam?

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Fra Aabenraa
Tilmeldt 13. Nov 11
Indlæg ialt: 915
Skrevet kl. 20:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej Remy, indtil videre tror jeg også på at Goggle is not evil :)

Men kan ikke lade være med at tænke på om mange af AdSense siderne har "click-monkeys" hyret der bare klikker løs på annoncerne, prisen pr. klik er jo efterhånden så høj at det desværre kan betale sig at have nogen rundt om i verden siddende og klikke på annoncerne på egne sider?

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 20:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Jesper Hansen:

Rommy, god pointe.


Jeg er ked af hvis jeg ikke var tydelig nok,men ja mente at klikkene fra søgenetværket (Er det ikke AdSense da?) virker meget skumle og uden kvalitet.



Jesper, husk på den grundlæggende forskel, at folk i søgningerne har udtrykt noget, som er relevant for dine produkter, mens folk der ser en Adsense-annonce formentlig er midt i noget andet og bliver fristet til lige klikke og se,

Derfor skal din annoncering altid være delt op, så klik på displaynetværket ikke kannibaliserer dine søgeklik.
Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 20:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
(og så skal du holde nøje øje, så underlige sider med mange klik hurtigt kan blokeres, hvis de ikke konverterer).
Fra Aabenraa
Tilmeldt 13. Nov 11
Indlæg ialt: 915
Skrevet kl. 20:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, Frank det kan jo godt være at det er derfor der ikke er værdi i klikkene fra søgenetværket, men så er vi jo lidt tilbage til min oprindelige pointe.. er AdSense spild af penge (for annoncøren)

Hvad siger I andre, har I gode konverteringsprocenter fra søgenetværket?

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 21:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Hansen:

Njaeh, mener AdSense, i den forstand at min observation gælder når jeg slå visning af min annonce til på Adsense netværket, altså udover blot at vise annoncen på selve Google søgninger.

 

Det hedder stadig AdWords, selvom du annoncerer på andre hjemmesider. Du ser det også hver gang du logger ind: http://www.google.dk/intl/da/ads/

Du bruger penge til venstre (AdWords) og tjener penge til højre (AdSense).

Den del af AdWords du øffer over hedder indholdsnetværket og ja, det kan være sværere at lave en god forretning der, end på søgedelen. For det første, er det vigtigt ikke at benytte samme kampagne til de 2 typer annoncering, ligesom du heller ikke skal benytte samme kampagne til søgninger fra mobiler og computere, men det er en anden historie.

På indholdsnetværket er folk som regel ikke i "købe-mode", men kaster du en pose gratis bolcher i nakken af dem, så kan konverteringen være rigtig høj, så det handler i lige så høj grad om hvad du har at tilbyde.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 21:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skrev det tydeligt nok . Stick out tongue

Men lav dine kampagner direkte til dette netværk, og specielt med andre klikpriser,

men der er så mange parametre at skrue på, at det er svært at få det hurtigt på plads, så det bliver effektivt ifht udgiften.

Herudover er der mange useriøse sider, som bygger deres sider op, så folk mere eller mindre "snydes" til at klikke på annoncen, - disse skal man jo helst undgå - så ja du har tildels ret i at det er Scam, men det er fra affiliate-siden at der svindles.

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Tilmeldt 25. Dec 06
Indlæg ialt: 396
Fra  NDXmedia Skrevet kl. 22:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Som der bliver skrevet handler indholdsnetværket om push marketing, hvor search er pull marketing. Brugerne på indholdsnetværket søger ikke aktivt efter noget, men kan godt klikke på din annonce såfremt den ser interessant ud.

Som andre også skriver skal du dele dine kampagner i Adwords op, så de kører separat på search og content netværket. samtidig skal du byde mere på search ift. din CPC, da et search klik alt andet lige må være værd end et Content klik.

Et godt værktøj til at opnå mere målretning til dine Adwords annoncer på content netværket finder du under "Muligheder" i Adwords interfacet. Værktøjet til kontekstmålretning gør at du få ideer til hvor dine annoncer kan ligge. Udover dette kan du også bruge placeringsværktøjet til at tilføje relevante sider hvor dine annoncer skal vises.  På denne måde kan du administrere dine placeringer hvilket burde øge relevansen og dermed også konverteringenSmile

Mvh

Leger med  affiliate på Tilhusoghave.dk.

Fra Aabenraa
Tilmeldt 13. Nov 11
Indlæg ialt: 915
Skrevet kl. 14:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg genopliver lige tråden her, med min seneste iagttagelse omkring annoncer på displaynetværket i en AdWords kampagne.

Havde henover fredag/lørdag en kampagne kørende på et meget smalt segment, kun med annoncen vist på google søgninger. Den havde en CTR på godt 1 procent og alle besøgende så ud til at være relevante (kunne se besøgenes længde og hvilken browser der anvendtes)

I går aftes slog jeg så annoncen til også på displaynetværket, med præcis afgrænsning, også på geografi, og BAM efter en halv time var budgettet brugt op, overvældende interesse åbenbart lige pludselig :-)
Nu sidder jeg så og kigger i loggen over de besøg der kom i den periode, og ALLE besøg var med "Uknown browser", i modsætning til ALLE andre besøg (fra google søgninger og andre kilder) der havde en identificerbar browser i loggen.

Hvad er det der foregår med de klik fra AdSense siderne? :/

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 21:19
Hvor mange stjerner giver du? :

kan du specificere mod browsertyper, kan du udelukke balladen...

men du har ret - det ser mystisk ud - kan du ikke logge ip-nr. og klage til Google, da det heller ikke er i deres interesse..

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Fra Aabenraa
Tilmeldt 13. Nov 11
Indlæg ialt: 915
Skrevet kl. 21:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hmm det tror jeg ikke man kan specifcere i sin kampagne-opsætning på AdWords (hvilke browsere der accepteres klik fra). Anyone?

Jo, jeg har alle IP numrene, og det passer med antallet af klik i perioden (det gik ret hurtigt) og som sagt, alle med "Unknown browser"... 

Og lige en ting, på trods af overskriften i dette indlæg, så er det ikke Google jeg skyder på, men jeg sidder altså snart tilbage med en fornemmelse af at de klik vi køber fra displaynetværket (AdSense siderne) er fup og fidus.

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)