Forhistorie: Jeg kiggede fordi Analytics i dag og blev virkelig overrasket. Antallet af besøgende er steget med over 100% det sidste års tid, uden jeg har gjort noget ved det. Det er på trods af jeg ved en smule linkbuilding og nye artikler, sagtens kunne løfte mine antal besøgende med ~10 gange indenfor meget kort tid, da jeg ligger i top 10 på en masse rigtig sjove søgeord der ikke kræver alverden. Mit nuværende problem: Herudover har næsten alle sider en helt utrolig dårlig bounce rate. Nederst kan du se mine Analytics tal for en vilkårlig periode, med de 30 mest besøgte sider. Jeg er ved at lave en køreplan for hvordan sitet kan give mig en passiv indkomst, samtidig med det udnytter sit fulde potentiale. Ud fra de tal JEG ser, tænker jeg at en følgende plan må være god:
Alle ideer er velkomne. Jeg vil meget gerne malke sitet så meget som muligt ;-) !
Analytics tal: |
Jeg synes du måske skal prøve at live dine indlæg op med lidt billeder, grafik eller andet? Bounce rate er jo såvidt jeg ved hvis brugeren lukker siden ned med det samme, så hvis du nu livede dine indlæg lidt op (fx. nogle af de længere indlæg er KUN tekst) så kunne de fremstå lidt mere behagelige for øjnene og måske opfordre folk til at blive.
Dem der læser tips om at få højere karakterer er jo typisk dem der ikke vil lave mere end højest nødvendigt, så de gider nok heller ikke læse rigtig lange indlæg fra dig, medmindre der er lidt billeder og farver til at lokke ;-)
Udover det så er altså svært at holde bounce rate rigtig langt nede, da du jo ikke hvad præcis hvorfor hver evig eneste bruger kommer til netop det indlæg. Jeg vil sige at har du 50% er det formentlig ikke så ringe som du tror.