Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ny service til web designere og andre - Baseret på egen dovenskab

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)
Fra Havdrup
Tilmeldt 27. Jun 08
Indlæg ialt: 81
Fra  Vexo Skrevet kl. 15:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rax,

Nej ikke PHP, alt er lavet i .NET med en smule jQuery på toppen for tooltips.

Fra Havdrup
Tilmeldt 27. Jun 08
Indlæg ialt: 81
Fra  Vexo Skrevet kl. 15:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej René

Takker for kommentaren.

Fra Vejle
Tilmeldt 22. Aug 10
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 16:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kenney, Lækker side du har fået lavet. Kan da helt klart bruges. 

Jeg kunne måske godt have brugt en lidt mere 'dejlig' skrifttype.

Kender du siden http://placehold.it/? Den kan faktisk det selv samme. 

/Anders

Fra Havdrup
Tilmeldt 27. Jun 08
Indlæg ialt: 81
Fra  Vexo Skrevet kl. 16:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Vil lige tilføje at jeg har opdateret servicen med 2 ekstra features.

Tekst størrelse
Hvis man laver en stor boks vil teksten som standard være meget lille, men ved at specificere en størrelse efter sin tekst overskriver man standard tekst størrelse og bruger sin egen. 

Syntaks ser sådan ud: http://placebox.es/150x150/4f75e4/ffffff/Custom text,25/

Typografi 
Det er muligt at specificere typografi/stil på sin tekst også. Dette kræver dog at man selv sætter en tekst størrelse, da man ellers vil bruge standard indstillingen. Typerne defineres med deres engelske forbogstav: (b)old, (i)talic, (s)trikethrough, (u)nderline.

Syntaks ser sådan ud: http://placebox.es/150/150/4f75e4/ffffff/Custom%20text,25,bisu/

Fra Havdrup
Tilmeldt 27. Jun 08
Indlæg ialt: 81
Fra  Vexo Skrevet kl. 19:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anders,

Hvad er en 'dejlig' skrifttype? 

Fandt placehold.it da jeg sad og skrev min eksempel side, ser rigtig godt ud, og funktionerne er ret lig, dog tilbyder min service en smule flere muligheder for formatering af teksten.

/kenney

Fra Havdrup
Tilmeldt 27. Jun 08
Indlæg ialt: 81
Fra  Vexo Skrevet kl. 10:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ville lige skrive en hurtig status opdatering her 13 dage efter go-live :)

63.891 billed pladsholdere oprettet indtil nu, og 8.491 i dag.

Daglige hits ligger lidt over 1000 på nuværende tidspunkt, men fik en god "twitter blast" igår hvilket skubbede dagen over 3000 unikke besøgende.

Nye muligheder:
Der er tilføjet nye muligheder, så som jQuery script som automatisk indsætter et billede via placebox.es i alle IMG tags, samt 2 farvet blend baggrunde.

[Edit]

Hvis du har råd til SEO er de meget velkomne!

Tilmeldt 1. Jan 10
Indlæg ialt: 234
Skrevet kl. 19:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey Kenney,

Rigtig fin service, som jeg helt sikkert vil finde anvendelig når jeg skal smide placeholder billeder ind.
Har faktisk liiige siddet med et konkret projekt, hvor jeg skulle lave 10-15 billeder i photoshop med en solid baggrund og pixels som tekst - så kommer lige for sent :)

Fra Vejle
Tilmeldt 22. Aug 10
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 11:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kenney

Havde helt smidt denne tråd ud af mit hoved igen. Men så faldt jeg lige over et post fra Smashing Magazine. Awesome at du blev nævnt i et af deres posts både på FB og Twitter. Tillykke med de mange brugere. 

Som en skrev til SmashMags post så ville det faktisk være rimelig genialt hvis man kunne definere farven med hsla eller rgb ligesom i CSS. Måske noget lignende: /hsla,0,100%,50%,0.4/ eller /rgb,255,255,255/ 

Angående skrifttypen. Synes den er lidt for simpel måske, lidt for markant. Ved ikke hvor nemt det er for dig at gøre brug af andre fonts, evt. nogle fra Google Web Fonts som den du bruger på websitet. Den ville jeg godt kunne lide. Men det skal selvfølgelig være en afslappet font, som ikke tager al fokus fra den template jeg bruger dine billeder i. 

Fra København
Tilmeldt 24. Jan 12
Indlæg ialt: 385
Skrevet kl. 11:48
Hvor mange stjerner giver du? :

kenney:

Ville lige skrive en hurtig status opdatering her 13 dage efter go-live :)

63.891 billed pladsholdere oprettet indtil nu, og 8.491 i dag.

Daglige hits ligger lidt over 1000 på nuværende tidspunkt, men fik en god "twitter blast" igår hvilket skubbede dagen over 3000 unikke besøgende.

Fedt at det går dig så godt, går ud fra at du har en masse udenlandske brugere også?

:: HDMI kabel ::

Fra Havdrup
Tilmeldt 27. Jun 08
Indlæg ialt: 81
Fra  Vexo Skrevet kl. 11:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anders,

Jeg har tilføjet muligheden for at bruge RGB farver til baggrunden, dog uden mulighed for at specificere  alpha level den er sat til 255 som standard. Jeg kigger på muligheden for en bedre font, det er umiddelbart ikke noget problem at vælge en font altid, men vil gerne give muligheden for at specificere en font selv.

Eksempel på RGB baggrunds farve til placeholder:

http://placebox.es/150/150/rgb46,139,87/

Image placeholder

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)