Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lusen mellem to negle - for anden gang. What to do? Frustration..

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Fra Esbjerg
Tilmeldt 11. Apr 11
Indlæg ialt: 130
Skrevet kl. 10:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle Amino'er. 

"Frustration" er et stort ord! Det dækker over en masse tanker, forvirring, kræfter og ubesvarede spørgsmål. Umiddelbart tror jeg dog ikke det er meget forkert i mit tilfælde: 

Jeg er en 19 årig fyr, som gennem mine studier har genereret en masse lyst til udfoldelse i "den virkelige verden". Gennem en masse initiativ, har jeg erhvervet mig en bred vifte af know-how omkring faserne i opstartsfasen! For et halvt år siden registrerede jeg eksempelvis mit livs bedste idé, Uninote, med en investor/sparringspartner. Det blev dog lagt på hylden da det skulle sættes produktion, idet en kombination af tid og den nødvendige startkapital ikke synes mulig (tiltrods for, at jeg både havde skaffet en væsentlig kapital gennem mit netværk, samt ViborgErhvervsråd!).

Som en overlap til dette, fik jeg tilbudt 50% af virksomheden Tinlap, som allerede var godt igang med at få lavet web-shop, samt importeret de rette varer. Jeg takkede pænt "JA", og gik fluks igang med at bidrage til virksomheden med mine kompetencer. Efter en måneds (hårdt) arbejde, blev partner, Rune, udtrukket til Verdensholdet i gymnastik, og trak sig. Læs mere om min historie på tobiaselkjaer.dk.

Nu hungrer jeg efter følelsen af at få det "første ordre", arbejde med konvertering, osv.! Faktum er, at jeg vildt godt kunne tænke mig at komme videre i forløbet. Jeg véd, at jeg gennem mine andre gøren og kunnen har genereret et sælgergén der "batter" (jeg har blandt andet vist mit "værd" som Danmarks mest forsikringssælgende elektroniksælger i Dansk Supermarked adskillige måneder i 2011). Tilmed står jeg og holder et sabbatår til Juni, og har derfor alle muligheder. 

Jeg er kommet i tvivl om hvilken branche der skal gøres i. Jeg er fascineret af enkle og "små" webshops såsom Slipsefyr.dk, og har super meget respekt for folk der "tør gøre en forskel". Jeg elsker at arbejde med en partner der er mindst ligeså arrangageret som jeg selv, men er snart "træt af at blive brændt af"! Jeg overvejer stærkt at starte op for mig selv. Dog skal nævnes, at jeg ikke umiddelbart har de tekniske færdigheder til selv at kunne kode en webshop

Er der nogle der har nogle inputs? Idéer? Eventuelt jeres egen historie, hvis I har stået i samme situation som jeg. 

Vh.,

Tobias

Hvem er jeg? Danmarks yngste fuldtidsansatte i Europas største diskoteksnetværk, NOX Network. 

Fra Esbjerg
Tilmeldt 11. Apr 11
Skrevet kl. 19:13

Er jeg den eneste der står i denne trælse situation? :-) 

Hvem er jeg? Danmarks yngste fuldtidsansatte i Europas største diskoteksnetværk, NOX Network. 

Fra Stoke
Tilmeldt 16. Nov 11
Indlæg ialt: 866
Skrevet kl. 19:17
Gennemsnit 4,3 stjerner givet af 4 person

Jeg ser hverken frustrationer/problemer eller spørgsmål. Så det er lidt svært at komme med input, men fin lille historie :-)

Fra København
Tilmeldt 11. Jun 11
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 14:34

Lyder for mig som om at du skal ud og sælge dig selv, til en virksomhed du synes er spændende og som har brug for en som dig.. Det er vel bare at researche og skabe kontakt..

Fra Esbjerg
Tilmeldt 11. Apr 11
Skrevet kl. 21:35

Hej Chris.

Endelig lidt respons. :-)

Tror du det er vejen frem? Sælge sig selv til en allerede etableret virksomhed, for så at kunne gå ind i en "procentdel", eller? :-) Spændende. Har ud nogen erfaring med det? 

Kunne man gøre det herinde på Amino? 

- Tobias

Fra Charlottenlund
Tilmeldt 30. Dec 07
Indlæg ialt: 793
Fra  SurfMania Skrevet kl. 00:56
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Hej Tobias,

Fantastisk, at du allerede har prøvet en del som ung iværksætter. Desværre er det som bekendt ikke en dans på roser, at være iværksætter altid.

Men slå koldt vand i blodet - du er "kun" 19 år, og har masser af tid til at finde lige netop DIN levevej.

Hvis jeg var dig, ville jeg bruge en del tid på at sætte mig ned og mærke efter, hvad jeg egentlig brænder for.

Du skal ikke lade dig betage af illusionerne om en ”overnight-succes” omkring salg af eksempelvis golfbolde eller slipse - for som alt andet, kræver det en masse tid, ihærdighed og tålmodighed.

Ingen, jeg gentager, ingen på Amino.dk kan trække en profession til dig op af hatten, der vil være nærliggende til lige netop dig.

Vi kender dig ikke personligt, og derfor vil du sandsynligvis ikke ende med at have hjertet med, hvis vi foreslår dig noget tilfældigt.

Går du fx med drømmen om at starte en webshop, kunne det muligvis være en idé, at få en fod inden for hos en allerede etableret webshop om et emne, der interesserer dig.

Derved vil du kunne opbygge en masse knowhow. Måske skal du arbejde gratis i noget tid mod at få en masse viden omkring det at drive en webshop. Det kommer an på, hvor meget, du er villig til at ofre.

En anden idé kunne være en mindre risikabel vej end at starte en stor webshop i morgen, nemlig affiliate marketing.

Derved vil du kunne sætte dig ind i at skrive de rigtige tekster, optimere de forskellige sider og sælge de forskellige varer mod provision.

Jeg håber, at dette har givet dig et indblik i et lille udsnit af den verden af muligheder, der ligesom for alle os andre, ligger for vores fødder.

Kom op på hesten igen - du har det rette drive, fornemmer jeg. Husk på det kinesiske ordsprog: Fald syv gange, men rejs dig otte.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 11. Apr 11
Skrevet kl. 13:30

Hej Casper.

Du får lige en hurtig post, idet jeg skriver på mobilen. Genialt svar. Lige hvad jeg manglede! Det gav er super indblik. Kunne jeg "rate", havde jeg givet maks stjerner.

Har lige netop drivet, og mangler virkelig bare at finde ud af hvor energien ligges.

Hvordan søger man allerede etablerede virksomheder der søger nye partnere? :-)

Kunne vildt godt tænke mig at finde min profession. Det "eneste" jeg kan komme på, er min evne til at sælge mig selv, samt min knowhow inden for psykologiens/NLP'ens verden. Hmm. Tænke, tænke :-)

Men i hvertfald tak, Casper!

Vh.
Tobias

Tilmeldt 4. Jan 12
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 16:01
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det kan være svært for andre at vide, hvad du skal vælge. Men du har i hvert fald gå-på-mod. Hatten af for det!

Fra Esbjerg
Tilmeldt 11. Apr 11
Skrevet kl. 17:40

Annex:

Det kan være svært for andre at vide, hvad du skal vælge. Men du har i hvert fald gå-på-mod. Hatten af for det!

Gå-på-mod går jeg aldrig ned på :-D! 

Fra København
Tilmeldt 11. Jun 11
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 19:08

Tobias Elkjær:
Har ud nogen erfaring med det? 

Hej Tobias,

jeg tror der skal mere end salg til hvis du vil opnå ejerskab i en virksomhed.

Men jeg tror da 100 % det er muligt for dig, hvis du samtidig er villig til at kaste noget kapital ind i en virksomhed.

Ja, jeg tror du har den største kontakt flade her på amino, så det er nok et passende sted at gøre et forsøg.

Held og lykke med det hele ;)

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)