Hej alle Amino'er. "Frustration" er et stort ord! Det dækker over en masse tanker, forvirring, kræfter og ubesvarede spørgsmål. Umiddelbart tror jeg dog ikke det er meget forkert i mit tilfælde: Jeg er en 19 årig fyr, som gennem mine studier har genereret en masse lyst til udfoldelse i "den virkelige verden". Gennem en masse initiativ, har jeg erhvervet mig en bred vifte af know-how omkring faserne i opstartsfasen! For et halvt år siden registrerede jeg eksempelvis mit livs bedste idé, Uninote, med en investor/sparringspartner. Det blev dog lagt på hylden da det skulle sættes produktion, idet en kombination af tid og den nødvendige startkapital ikke synes mulig (tiltrods for, at jeg både havde skaffet en væsentlig kapital gennem mit netværk, samt ViborgErhvervsråd!). Som en overlap til dette, fik jeg tilbudt 50% af virksomheden Tinlap, som allerede var godt igang med at få lavet web-shop, samt importeret de rette varer. Jeg takkede pænt "JA", og gik fluks igang med at bidrage til virksomheden med mine kompetencer. Efter en måneds (hårdt) arbejde, blev partner, Rune, udtrukket til Verdensholdet i gymnastik, og trak sig. Læs mere om min historie på tobiaselkjaer.dk. Nu hungrer jeg efter følelsen af at få det "første ordre", arbejde med konvertering, osv.! Faktum er, at jeg vildt godt kunne tænke mig at komme videre i forløbet. Jeg véd, at jeg gennem mine andre gøren og kunnen har genereret et sælgergén der "batter" (jeg har blandt andet vist mit "værd" som Danmarks mest forsikringssælgende elektroniksælger i Dansk Supermarked adskillige måneder i 2011). Tilmed står jeg og holder et sabbatår til Juni, og har derfor alle muligheder. Jeg er kommet i tvivl om hvilken branche der skal gøres i. Jeg er fascineret af enkle og "små" webshops såsom Slipsefyr.dk, og har super meget respekt for folk der "tør gøre en forskel". Jeg elsker at arbejde med en partner der er mindst ligeså arrangageret som jeg selv, men er snart "træt af at blive brændt af"! Jeg overvejer stærkt at starte op for mig selv. Dog skal nævnes, at jeg ikke umiddelbart har de tekniske færdigheder til selv at kunne kode en webshop. Er der nogle der har nogle inputs? Idéer? Eventuelt jeres egen historie, hvis I har stået i samme situation som jeg. Vh., Tobias |
Er jeg den eneste der står i denne trælse situation? :-)