Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Konkurrence på Facebook - må jeg det ??????

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer :-)

Har brug for lidt hjælp vedr en konkurrence, jeg gerne vil kører på facebook i forbindelse med, at jeg åbner min webshop med børnetøj www.milleogfrede.dk på mandag d. 6 februar kl. 9.00 !

Men synes, at jeg har hørt lidt forskellige ting, som man må og ikke må :-)

Det jeg gerne vil er, at hvis folk går ind og "synes godt om" www.milleogfrede.dk er de med i en konkurrence om 2 gavekort a' 1000 kr til brug i webshoppen - er det efter bogen, at lave sådan en konkurrence på min facebook side ?

Håber der er nogle som kan hjælpe, og hvis jeg nu ikke må gøre det jeg har planer om, er der så nogle som har andre gode foreslag til, hvad jeg istedet kunne gøre ?

Med venlig hilsen,

Heidi Clausen

Fra Bispebjerg
Tilmeldt 25. Jan 12
Indlæg ialt: 240
Fra  RealMadridFan Skrevet kl. 20:11

Hej Heidi,

Jeg har hørt at man ikke må lave konkurrencer på facebook - ifølge deres regler. Men jeg regner ikke med at man ikke må det, da store butikker som Danske Bank og 7 eleven gør det.

//Jan

Tilbyder gratis hjælp til både offline og online marketing, skriv til mig!

Fra Mern
Tilmeldt 21. Apr 08
Indlæg ialt: 144
Fra  bar-udlejning.dk Skrevet kl. 20:11

Det rigtige svar: Nej, det må du ikke

Det forkerte svar: Nej, det må du ikke - men du kan sagtens gøre det, for der sker 9,999 ud af 10 gange ingenting ved det.

Så vidt jeg er orienteret skal alle konkurrencer på facebook kører gennem en tredjeparts-applikation. 

Udlejning af bartendere til din fødselsdag, firmafest, julefrokost eller bryllup.

Fra Lyngby
Tilmeldt 8. Jan 12
Indlæg ialt: 27
Fra  Skanem OU Skrevet kl. 20:14

Hej Heidi,

I speak swedish, but write answer in english.

No, regarding FB rules it is forbidden to have any "konkurrence" on FB. But, if you are using Facebook apps then you can have any "konkurrence" with prices etc.

We use apps from https://offerpop.com/. It is free so far you have less then 500 likes and follows.
As soon you reach 500 then it is 50USD/month. Our FB Page is in Swedish and the good think with Offerpop that they provide localization, it means that all campagnes is in language you choose.

Hilsen, Steve
Tryk på Plexiglas, Canvas, Aluminium, Glas....
Mittverk.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:17

Hej

Du må gerne lave en konkurrence, men konkurrencen skal ikke gå ud på at "synes godt om". I øvrigt kan du vist nok ikke længere se en liste over, hvem der synes godt om din side, så det er svært at kåre en vinder.

Den legale måde at gøre det på er, at du laver en applikation, som besøgende lander på som det første. Her skal de synes godt om for at få adgang til en tilmelding.

Hvis du er frisk på det, kan jeg lave sådan en applikation for dig med dit design i løbet af weekenden. Kontakt med mig via privatbesked.

Vh
Kristian 

Tilmeldt 28. Jan 11
Indlæg ialt: 112
Fra  Lund & Mundt IVS Skrevet kl. 20:19

Hej Heidi,

Jeg skulle til at skrive - Hvorfor skulle du ikke måtte det :) Men jeg kan se at der er nogen, der har læst reglerne for brug af facebook sider.

Jeg startede webshop i Januar, og har så sent som i dag, startet en konkurrence af samme type, som den du nævner. Man ser dem konstant på Facebook og "alle" gør det.

Hvis jeg var dig, var jeg igang med at lave min konkurrence nu, og så må du sige undskyld til Facebook, hvis de fortæller dig at du ikke må køre konkurrencer på din side.

Hav en fed aften.

/Kenneth

www.kennethmundt.com

Tilmeldt 28. Jan 11
Indlæg ialt: 112
Fra  Lund & Mundt IVS Skrevet kl. 20:21

Kristian Selch:
Du må gerne lave en konkurrence, men konkurrencen skal ikke gå ud på at "synes godt om". I øvrigt kan du vist nok ikke længere se en liste over, hvem der synes godt om din side, så det er svært at kåre en vinder.

Man kan stadig se en liste over personer, der "liker" din side.

Inde på din facebook-side, klik på likes, så får du vist en masse data, og oppe i højre hjørne er der så en knap, hvorpå der står - vis likes.

/Kenneth

www.kennethmundt.com

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:23

kenneth:

Hvis jeg var dig, var jeg igang med at lave min konkurrence nu, og så må du sige undskyld til Facebook, hvis de fortæller dig at du ikke må køre konkurrencer på din side.

Uanset hvordan man gør det, så er det mest effektivt med en såkaldt velkomstside (en applikation), som præsenterer konkurrencen.

De Facebook-brugere som kommer ind på siden, fordi én af deres venner har syntes godt om, ser sandsynligvis ikke konkurrencen, hvis den blot ligger som et opslag på "væggen".

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:28

kenneth:

Man kan stadig se en liste over personer, der "liker" din side.

Inde på din facebook-side, klik på likes, så får du vist en masse data, og oppe i højre hjørne er der så en knap, hvorpå der står - vis likes.

/Kenneth

Tak skal du have :-)!

Fra Aarhus
Tilmeldt 29. Apr 10
Indlæg ialt: 579
Fra  bSocial ApS Skrevet kl. 12:22
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Heidi

Heidi:
Det jeg gerne vil er, at hvis folk går ind og "synes godt om" www.milleogfrede.dk er de med i en konkurrence om 2 gavekort a' 1000 kr til brug i webshoppen - er det efter bogen, at lave sådan en konkurrence på min facebook side ?

Du overholder desværre ikke Facebooks konkurrenceregler, hvis du udskriver konkurrencen på den måde. Selvom der er mange virksomheder, som udskriver konkurrencerne på væggen mv. vil jeg ikke anbefale dig at gøre det - både fordi det er mod reglerne og så også fordi, at din Facebooks Side vil blive fyldt med beskeder som "Jeg har lige delt konkurrencen - jeg håber jeg vinder! Min lille pige mangler virkelig de strømper!" osv. - og det ville være synd for det budskab, som du ønsker at kommunikere ud i opstartsfasen på din Facebook Side. 

Hvis du vil have et bedre overblik over reglerne, vil jeg anbefale dig at læse mine to blog-indlæg:

- Facebooks konkurrenceregler

- Markedsføringsloven og Facebook

Heidi:
Håber der er nogle som kan hjælpe, og hvis jeg nu ikke må gøre det jeg har planer om, er der så nogle som har andre gode foreslag til, hvad jeg istedet kunne gøre ?

Forslag til, hvordan du kan overholde reglerne:

Jeg lavede sidste år en konkurrenceapplikation til GrowingFeet (se den her), som vidst er i samme branche som dig? Konkurrencen blev en stor succes, og børnesko-forretningen nåede hurtigt de første 1000 fans. Herefter lavede jeg endnu en applikation, der nu hjælper siden med at nå op på 2000, som er næste mål. Konkurrenceapplikationen overholder både markedsføringsloven og Facebooks konkurrenceregler.

Såfremt du er interesseret i en lignende løsning til din opstart, er du velkommen til at kontakte mig på Kasper@KB-Marketing.dk - du kan jo evt. se, hvad nogle af mine kunder siger om mig her

Senere i februar udgiver jeg en ny udgave af konkurrencemodulet, hvor du selv kan administrere det løbende. Dét kan du læse mere om her, men det er desværre ikke færdigt d. 6. februar allerede. 

Er du interesseret i lidt viden om brugen af Facebook i din markedsføring?

Så vil jeg anbefale dig, at tage et smut forbi KB-Marketings Facebook Side, hvor du GRATIS kan downloade min e-bog om markedsføring på Facebook. 

Held og lykke med projektet!

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)