Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nyt projekt + Kæreste = Frustration?

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Roskilde
Tilmeldt 27. Nov 09
Indlæg ialt: 514
Fra  Lytter.dk Skrevet kl. 16:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle Amino'er.

Nu må jeg lige have jeres mening omkring et emne, der rammer mig lige pt. For en måned siden, startede jeg mit nye musiksite Lytter.dk, og siden da har jeg naturligvis brugt meget tid på det. 

Faktisk så meget tid, at min kæreste mener, at der slet ikke er tid til hende. Indrømmet, jeg går meget op i det, men det er jo netop fordi jeg brænder for det, og synes det er super fedt at lave!

Kan man gå for meget op i et nyt projekt, eller hvad? Er det noget I andre har oplevet, med jeres projekter og virksomheder? 

Mvh. en tilsyneladende for travl mand :)

Stifter af musikbloggen Lytter.dk og bureauet Copenhagen Publicity.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 16:28
Gennemsnit 5.0 stjerner givet af 1 person

Hej Mikael

Har selv været i samme problem :)

Jeg sad ved min pc konstant og glemte alt om jeg skulle pleje forhold, så manglede hun bekræftigelse og det gik i vasken

Husk din bedre halvdel mens du har hende inden det evt er for sent :)

Nyd hinanden og husk du også skal have fritid :)

Fra Roskilde
Tilmeldt 27. Nov 09
Fra  Lytter.dk Skrevet kl. 16:32

Ja, det er jo netop den der gyldne balance. Den må jeg nok være lidt bedre til at finde ^^

Fra Aarhus
Tilmeldt 7. Sep 11
Indlæg ialt: 192
Skrevet kl. 16:32

Det er ikke noget jeg har oplevet nej, men jeg tror ikke at man kan gå for meget op i et projekt. For man kan umuligt bruge ALT sin tid på det. Alle har jo brug for at slappe eller slå hjernen fra en igang imellem (eller tag i skole/på arbejde).

Men når du så havde tænkt dig at se fjernsyn et par timer, bare stene en hel dag eller lignende, så overvej at prioriter anderledes og sørg for at give din kæreste opmærksomhed. Eller hvis du havde tænkt dig at arbejde på din side, men ikke er sikker på hvad du ville forbedre/ændre/skrive, så sig at du hellere vil slappe af og så nyd tiden med din kæreste i stedet.

For godt nok er internettet interessant, men der er andre ting i livet som kan give dig mere glæde end internettet.

Fra Vejen
Tilmeldt 26. Nov 11
Indlæg ialt: 330
Skrevet kl. 16:36

Hej Mikael!

Jeg kender skam godt til dit problem! Sørg for at have en notesblok/smartphone/tablet på dig; tag noter ned af det du tænker der skal laves på siden, og så vær sikker på hvordan det skal laves. Når du så sætter dig til computeren så laver du de punkter der skal gøres, og når de er klaret så forlader du arbejdspladsen. 

MEGET af ens tid på en selvstændig projekt ved computeren går med ligegyldige ting, som ikke gavner ens side på længere sigt. Gør kun det nødvendige!

Find de bedste apps her!

Fra Svenstrup J
Tilmeldt 24. Sep 10
Indlæg ialt: 862
Fra  Dansk Elektronikreparation Systemservice Skrevet kl. 16:41

Hej Mikael,

Du må da simplethen have hende inddraget i projektet - så er der større chance for, at det ikke fortsat bliver et problem! Smile

dbh
Kenneth

Læs om alle fordelene ved en varmepumpe på varmepumpeoversigten.dk

Tilmeldt 20. Sep 11
Indlæg ialt: 155
Fra  Worldwide Scamfighters Skrevet kl. 16:42
Gennemsnit 5.0 stjerner givet af 1 person

Hej,

Opstart af virksomhed, hjemmeside, projekter osv kræver ofte meget tid og det kan trække veksler på privatlivet.

Nu skriver du, at du har arbejdet på projektet en måned, hvilket ikke er så længe. Jeg kan til dels godt forstå din kæreste og at hun siger til dig, at hun har for lidt tid med dig, betyder bare at du betyder noget for hende, at hun holder af dig og gerne vil bruge tid sammen med dig.

Var hun indforstået med, at du ville komme til at bruge en del tid på det før du gik igang? Eller har tidsforbruget taget om sig uden, at det var planlagt? 

Hvad med at lave en aftale med dig selv om, at du skal have tider i ugen, hvor du er på "time out" og udelukkende bruger tid sammen med kæresten, venner og familie? 

Du skal også huske at uanset hvor interessant et emne er, så når du også til et punkt, hvor du personligt vil køre træt, så "time out" perioder vil i allerhøjeste grad også gavne dig Smile

Mvh

Heidi

Fra Roskilde
Tilmeldt 27. Nov 09
Fra  Lytter.dk Skrevet kl. 16:59

Jamen I har da helt ret. Det er jo heller ikke fordi jeg bruger 24 timer i døgnet på det, men jeg tror helt bestemt at det vil gavne, at undgå al den unødige tid foran computeren, og kun fokusere på det nødvendige.

Det kan godt være jeg bruger mere tid end planlagt, men hvad kan man sige - det er fedt. Dog synes hun selv det er fedt osv, intet der. 

Hun skal bare også have 1. prioritet engang imellem ^^

Tilmeldt 19. Mar 11
Indlæg ialt: 178
Skrevet kl. 17:04

Hej.

Hun må selvfølgelig acceptere at du går op i noget, og bruger meget tid på det!
Men hvis hun føler at du kun bruger tid på hende når det passer ind i DIN plan, så forstår jeg hende godt.

Planlæg så meget så muligt, så hun ved hvilke tider hun skal regne med du laver hjemmeside osv. Så bliver hun ikke skuffet, hvis hun lige troede at i skulle hygge jer, og hun så finder dig igang med dit projekt.
Nogen gange får man en go' idé, og føler man må igang med det samme. Og der må i så aftale hvad i synes der er i orden. Det jo forskelligt for alle forhold, hvor selvstændig man hver især er. Og det kommer selvfølgelig også and på om man bor sammen osv.

Fra København
Tilmeldt 22. Aug 11
Indlæg ialt: 406
Fra  FokusH Skrevet kl. 17:07

Hej

Uh - jeg mener sådan set ikke, man kan gå for meget op i et projekt, men man kan godt bruge så meget tid på noget, at der ikke bliver plads til andet. Fx en kæreste. Der må du gøre op med dig selv, hvordan du vil leve. 

Når jeg kigger rundt, ser jeg alle mulige variationer af parforhold. Nogen mødes kun i ferierne, andre kun i weekenderne. Andre igen går hånd i hånd dag ud og dag ind - noget som, indrømmet, ville give mig klaustrofobi. Men sådan er vi heldigvis forskellige. Selv har jeg været så heldig, at min mand og jeg laver nogenlunde det samme, men inden for forskellige områder. Dvs vi forstår nogenlunde de processer, vi hver især sidder med, opture og nedture, glæder og sorger. I øjeblikket sidder jeg fx i vores sommerhus og arbejder igennem - om 3 uger før han det samme, mens jeg tager på ferie med en veninde og børnene. Sådan fungerer det fint for os.

I forhold til dit/jeres problem, så lyder det til, at der er et af to på spil:

- Enten får du ikke inddraget hende nok i dine tanker og ideer, og lukker måske af for at gøre hende til deltager i dit projekt. Jeg tænker ikke nødvendigvis direkte deltager, men på et åndeligt plan. Og selvfølgelig skal dette være gensidigt: Du skal deltage tilsvarende i hendes projekter.

- Eller også har I simpelthen for forskellige forventninger til et parforhold. Taler i sammen om forventninger, drømme, mål, fremtiden? Det ville måske være fornuftigt at gøre. I hvert fald lidt.

Til gengæld vil jeg *ikke* anbefale at se sit parforhold som 'time-out', for man skal på en eller anden måde også yde sit optimale dér. Det er klart nok bare en anden side af sig selv end den, man bruger på arbejdet.  

Held og lykke med det.

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)