Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nyt projekt + Kæreste = Frustration?

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 17:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mikael,

Det kender vi alle til - men har kæresten ikke noget hun - ud over "dig" og blive "bekræftet" som hun brænder for ellers skal hun have det - men du brænder sikkert også lige godt for begge dele! Wink

Jeg har nu brændt for en masse i mange år og brænder stadig med samme kæreste og 4 børnebørn såeeee der er håb forude!  

mvh

john sommer 

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Fra Aarhus
Tilmeldt 9. Mar 10
Indlæg ialt: 695
Skrevet kl. 17:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg står selv med samme udfordring. Thorborg har lavet en fantastisk video som berør netop dette enme (en video, som jeg selvfølgelig ikke kan finde - Martin, hvis du læser med, kan du finde den? :-))

Idéen er, at man aftaler to dage om ugen, hvor du lukker din pc kl 1800 uanset hvad. Selvfølgelig, er der kæmpekrise kan det udskydes, men max én dag. Og så er du 100% sammen med din kæreste de dage, når du har lukket. Aftalen er gensidig - de andre dage kan du arbejde til kl 0300 om du vil, hvor hun ikke brokker sig. 

Jeg tror på den fordeling. Det er selvfølgelig med forbehold for, at der ikke er børn inde i billedet! 

Vh Anders Eiler

Founder @herodesk.io

 

Herodesk er et simplere og billigere helpdesk system til danske iværksættere og webshops.

Fra Brørup
Tilmeldt 20. Jul 11
Indlæg ialt: 500
Fra  KitchenTech ApS Skrevet kl. 17:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Hjemme hos os, aftaler vi hvornår jeg bruger tid på firma og hvornår jeg bruger tid på hende og vores datter.

Overholder jeg aftalen er der fred i huset :-)

Gensidig respekt er nøgleordet.

Hun respektere at jeg driver firma ved siden af arbejdet.
Jeg respektere at hun ønsker jeg også er "tilstede" i det daglige.

Vores datter er 3 mdr nu. Om aftenen går min kæreste først i seng. Så sidder jeg med vores datter og putter hende når hun holder op med at skrige - bagefter bruger jeg nogle timer ved PC.

Om morgenen sover jeg så lidt længere og lader kæresten stå op når den lille vågner.

Det fungere godt.

Det er som sagt et spørgsmål om respekt for hinanden.

Fra Vesterbro
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 282
Fra  Heavyrope Skrevet kl. 17:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikael:
Indrømmet, jeg går meget op i det, men det er jo netop fordi jeg brænder for det, og synes det er super fedt at lave!

Husk på at du også går meget op i at have hende som kæreste! Selv om det måske ikke er så romantisk, så se på de to dele som en konto der helst skal indsættes og hæves på. Hvis du hele tiden kun "hæver" på kæreste kontoen fordi du indsætter på Lytter så kommer du i "gæld" på kæreste kontoen. (og omvendt) 

Husk Lytter er DIT projekt, ikke hendes - så du må huske at indsætte noget værdi på hendes konto Smile

(Der burde snart være en der udvikler en app til Mænd (der kan hjælpe med at huske vigtige datoer, scanne nettet for tilbud på ting man ved hun sætter pris på osv osv)

Har endvidere lidt tilføjet den her på Buzz - få hende til at se den, så hun kan forstå hvor meget du vil det og hvad det derfor kræver.. 

P.s. Syntes det er super fedt det du har lavet med Lytter.dk Yes

/Flemming

For A Fact
Strategi og Rådgivning baseret på fakta!

Fra København
Tilmeldt 24. Dec 15
Indlæg ialt: 90
Fra  Mindcology Skrevet kl. 18:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikael:

Hej alle Amino'er.

Nu må jeg lige have jeres mening omkring et emne, der rammer mig lige pt. For en måned siden, startede jeg mit nye musiksite Lytter.dk, og siden da har jeg naturligvis brugt meget tid på det. 

Faktisk så meget tid, at min kæreste mener, at der slet ikke er tid til hende. Indrømmet, jeg går meget op i det, men det er jo netop fordi jeg brænder for det, og synes det er super fedt at lave!

Kan man gå for meget op i et nyt projekt, eller hvad? Er det noget I andre har oplevet, med jeres projekter og virksomheder? 

Mvh. en tilsyneladende for travl mand :)

Jeg mangler at læse i dit oplæg, om du selv synes, at du neglicerer din kæreste? Hvad er din egen holdning til, at bruge de fleste minutter i døgnet på dit nye projekt?

I de flestes forhold er det nok sådan, at ens kæreste i længden, ikke vil finde sig i at være usynlig, heller ikke når det er til det fælles gode, såsom et projekt man tror på og er dedikeret for at få op at stå.

Hvem ellers arbejder vi så hårdt for, hvis ikke vores kære og elskede? Derfor giver det ingen mening, at det netop er dem der må betale prisen. Find balancen og sæt dine deadlines med større afstand, så du indimellem kan bruge din uforbeholden tid, energi og kærlighed på din kæreste. Og vær effektiv, målrettet og struktureret når du arbejder. Planlæg din arbejdsdage og disciplinerer dig selv til, at når klokken slår det-du-på-forhånd-har-bestemt-dig-til-skal-være-din-fyraften, at smide alt du har i hænderne og vær der for din kæreste. Så vil du sandsynligvis opdage, at det ikke er så meget om du bruger mere tid på arbejdet end du gør på kæresten, men mere hvor meget du formår at være tilstede og ikke skænke dit arbejde en tanke, når du er sammen med hende. Min erfaring er, at de kvinder jeg har været heldige at have i mit liv, har kunne rumme, støtte, bidrage og accepterer meget mere end jeg umiddelbart har troet. Sålænge jeg blot husker nogle få, simple ting i hverdagen, der er til min favoritpersons direkte og mærkebare fordel. Her og nu og ikke brudte aftaler eller "det må blive i næste uge skat, jeg har ikke tid nu".

Der findes utallige eksempler på forliste forhold af præcis den grund som du bringer på banen. Vil du være endnu en i statistikken? Eller vil du være en ægte succesfuld iværksætter og få alt det du har i dit liv til at fungere, og altså ikke kun dit arbejde?

- keep it simple.

Fra Roskilde
Tilmeldt 27. Nov 09
Indlæg ialt: 514
Fra  Lytter.dk Skrevet kl. 12:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hold da op en masse gode vinkler på emnet, det er jo fantastisk.

Min kæreste har nævnt, at det nærmest er blevet mit liv, men faktisk er hun samtidig støtter hun mig også i det, og synes det er kanon fedt. Men man kan jo aldrig vide, om det varer ved - hun bliver jo måske træt af det på et tidspunkt.

Jeg har altid haft et problem med at "koble af", og sige: Nu har jeg fri! Jeg kunne sidde med det konstant hvis jeg ville, så det er virkelig en balance jeg skal finde. 

Vores forhold lider som sådan ikke under det, endnu - men jeg skal uden tvivl prioritere lidt anderledes, og rent faktisk undersøge, hvor meget af den tid jeg bruger, som rent faktisk resulterer i noget positivt for projektet. 

Så man kan sige, at jeg er heldig at have en kæreste, som giver mig den tid jeg har brug for. Men jeg skal nok give hende lidt mere af den tid :) 

Men i det mindste dejligt at høre, at I andre kender til problemstillingen!

Stifter af musikbloggen Lytter.dk og bureauet Copenhagen Publicity.

Fra København
Tilmeldt 24. Dec 15
Indlæg ialt: 90
Fra  Mindcology Skrevet kl. 12:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikael:
Men i det mindste dejligt at høre, at I andre kender til problemstillingen!

Det gør vi ud af dyrekøbte erfaringer, og dem vil vi gerne give videre, så f.eks. du ikke risikere de samme fejltagelser.

Think about it og pøj pøj med lytter.dk...:-) 

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)