Tusind tak for din feedback. JEg dropper vist bare meta keywords :)
Erik Hamre:
Meget vigtigt, skab en silo struktur ved hjælp af 'breadcrumbs' og en godt kategori struktur og links i content.
Det blev jeg ikke meget klogere af, for jeg aner ikke hvad det betyder rent praktisk. Har du mulighed for at forklare nærmere, eller sende et link til hvor jeg kan læse mere om det, eller kan jeg google "breadcrumbs" og silostruktur og blive klogere??
Jeg kan jo lige så godt bruge lidt mere tid på forberedelserne og så undgå at lave det hele om...
Mht. synonymer og sprogbrug, er det så sådan forstået at hvis jeg har fokus på "ergonomisk kontorstol", så skal jeg også bruge relateret søgninger som "kontorstol ergonomisk", Ergomomiske kontorstole", "kontorstol ergonomi" osv?
Disse ord er taget som eksempler fra Google Keyword Tool da jeg lavet en søgning på Ergonomisk Kontorstol - så foreslog den selv de andre søgninger.....
Det er i hvert fald en start at bruge den slags forskellige bøjningsformer m.m. i stedet for kun at bruge det søgeord, du gerne vil have til tops. Men med hensyn til relaterede ord tænker jeg lige så meget på ord som "korrekt sidestilling", "ondt i ryggen", "stole til kontoret" osv., der både kan være med til at cementere hvilken sammenhæng, der er tale om, og samtidig øge sandsynligheden for at blive fundet på alskens long-tails.
Se her på Billigvvs.dk fx: http://www.billigvvs.dk/Ventiler-Stophaner-Kuglehaner.html. I toppen kan du se en sti der hedder: " Sti: / Forside / Ventiler & Stophaner / Kuglehaner /", sådan er det for hver kategori og underside. Det vil sige at alle produkt og undersiderne linker opad eller som vi plejer at sige at 'linkjuicen' løber opad, sådan at jo flere produkter du har desto flere interne links får hver kategori side. Sådan kan du altså sørge for at dine større søgeord (kategori siderne) automatisk får mere linkjuice når dine undersider får flere links. Det er en glimrende strategi fordi du så kan begynde med at linkbygge til dine produktsider hvor det er nemmere at komme til tops og når du så gør dette får du samtidig en afledt positiv effekt på dine kategorisider (med de sværere søgeord).
Du bygger altså dit site og navigation op sådan at du har: Forside - Topkategori - Underkategori - Produkt - Forskellige produktvalg.
Så kan du også automatisk lave relevante Title tags ved at vende denne sti/breadcrumb om fx
Og når du er igang med billederne, så husk også at selve filnavnet skal være sigende. Ikke noget med pict-xxx-a-125.jpg, men mere i stil med "ergonomisk-kontorstol.jpg" eller hvad du nu gerne vil rank'e på.
Det er i hvert fald en start at bruge den slags forskellige bøjningsformer m.m. i stedet for kun at bruge det søgeord, du gerne vil have til tops. Men med hensyn til relaterede ord tænker jeg lige så meget på ord som "korrekt sidestilling", "ondt i ryggen", "stole til kontoret" osv., der både kan være med til at cementere hvilken sammenhæng, der er tale om, og samtidig øge sandsynligheden for at blive fundet på alskens long-tails.
Ahhh - Now I get it :)
Hmmm jeg sidder og tænker på om det mon er nødvendigt at strukturere / planlægge og undersøge hvilke formuleringer der er relevante, eller om det mon ikke kommer af sig selv.
Jeg tror jeg vil starte med at se hvad der kommer af sig selv, og så må resten være gemt til senere når fase 1 er overstået, for også at begrænse mig lidt, ellers frygter jeg at der går for meget planlægning i den, i stedet for at få et site online....
Tusind tak for al din hurtige og professionelle feedback
Hmmm jeg sidder og tænker på om det mon er nødvendigt at strukturere / planlægge og undersøge hvilke formuleringer der er relevante, eller om det mon ikke kommer af sig selv.
Jeg tror jeg vil starte med at se hvad der kommer af sig selv, og så må resten være gemt til senere når fase 1 er overstået, for også at begrænse mig lidt, ellers frygter jeg at der går for meget planlægning i den, i stedet for at få et site online....
Nej, lad være med at sætte dig og planlægge alt for meget på forhånd her. Bare sørg for at skrive varieret og flydende, når du skriver, og hav det her i baghovedet.
Ja for syv søren - og det er da super vigtigt at få med fra starten. Tak
@ Kenneth
Ja jeg ved at billederne skal navngives relevant.
Har størrelsen på billederne nogen betydning? JEg spørger fordi at tit og ofte når jeg selv søger på billeder på google, og der er flere resultater til samme søgning (fx logo DSB eller hvad ved jeg) så virker det som om at de største billeder bliver vist først.
Er det korrekt observeret, eller er det bare en tilfældighed de gange jeg har set det?
@ Frank
Så fik jeg bekræftet at det ikke er der fokus skal være lige pt. Tak
Har størrelsen på billederne nogen betydning? JEg spørger fordi at tit og ofte når jeg selv søger på billeder på google, og der er flere resultater til samme søgning (fx logo DSB eller hvad ved jeg) så virker det som om at de største billeder bliver vist først.
Er det korrekt observeret, eller er det bare en tilfældighed de gange jeg har set det?
Det er hverken noget jeg har bemærket - eller for den sags skyld "forsket" i, men det er da bestemt relevant at kigge lidt nærmere på. Men selv om der skulle vise sig, at være noget om det, så er fil-tørrelsen på billeder noget man skal være opmærksom på. For store filer kan hurtigt øge load-tiden på din side - og det er i hvert fald ikke noget der "peger opad". Så er det bedre at have et mindre billede på siden, som brugerne så kan klikke på og få forstørret op.