Er det en fejl fra skats side eller hvad? Efter jeg pr. 1/1-11 startede min lille virksomhed har skat sat overskuddet til 100.000, lidt meget måske. Min trækprocent er steget fra 41 til 45. Samtidig er mit personfradrag sat til 0,00 kr. Er det normalt? Så vil det koste mig ca. 10.000 før skat at have et cvrnr pr. måned. Hvis det er korrekt lukker jeg biksen så hurtigt det kan lade sig gøre. Mit "rigtige" arbejde er jo meget bedre betalt. Har sendt en mail til Skat, men det tager jo en rum tid før de svarer tilbage. Hilsen Lars
|
Hej
Lars Svane:Efter jeg pr. 1/1-11 startede min lille virksomhed har skat sat overskuddet til 100.000, lidt meget måske
Det har de nok gjort, fordi du ikke selv har rettet din forskudsopgørelse for 2012. Den hurtigste måde at få det rettet på vil være, at du selv går ind på Skats hjemmeside og ændre din forskudsopgørelse for 2012, hvor du sætter dit overskud til det du reelt forventer for 2012. Så har det effekt med det samme, og du vil få tilsendt girokort til din B-skat.
Du er forholdsvis nystartet og hvis du er lidt usikker på hvor meget du vil få i overskud i 2012, kan du også sætte til overskud til 0,- kr. og så en gang i løbet af efteråret ændre det, så det passer bedre. Du skal så bare være opmærksom på, at du vil få nogle lidt større girokort til B-skat på det tidspunkt, men så har du jo også haft omsætningen til at betale med.
Mvh.
Ole