Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Uddannelse

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 31. Jan 12
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 20:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

I dag kan alle åbenbart blive studievejleder, eller sådan virker det. Jeg synes det er meget svært at finde ud af hvad man skal tage af efter-/videreuddannelse, som kan bruges i erhvervslivet. Derfor spørger jeg her, hvad ville i fortrække og hvad jeg Jeres vurdering af uddannelser.

Jeg har i dag en Merkonom og ville gerne videre, men skal man tage de to ekstra fag og få adgang til HD 2. del eller skal man tage det "moderne" alternativ Diplom i international handel (2årig).

Bliver der "set ned" på den nye uddannelse fordi den er ny eller er HD bare så meget bedre i erhvervslivet ?

På forhånd tak!

Tilmeldt 31. Jan 12
Skrevet kl. 11:37

Ingen ?

Fra Århus n
Tilmeldt 21. Sep 09
Indlæg ialt: 165
Fra  TheCocktailCompany Skrevet kl. 11:55

Jeg kan ikke svare på hvad der mangler på arbejdsmarkedet om 2 år, eller i morgen for den sags skyld, det kan man kun gisne om og lave nogle forecasts på, men måske der om 2 år er lavet et program eller lign der laver dit arbejde..

Jeg har selv læst HD(r).
Og folk ser HD som en fantastisk uddannelse trods at (personlig mening) niveauet ikke er overdrevet højt..
Du lærer det samme på DH som man gør på en almindelig kandidat uddannelse på handelshøjskolen..
den primære forskel er at HD er aften/weekend undervisning mens det andet foregår i dagstimerne på hverdage..

holdningen til HD er måske lidt tynget af at det er en uddannelse man tager mens man arbejder fuldtid..

det er ligeledes et minus prisen er lidt latterlig høj :)  

Cocktailcatering og bartenderudlejning i højeste kvalitet - www.thecocktailcompany.dk
lej en bartender hos The Cocktail Company

Tilmeldt 31. Jan 12
Skrevet kl. 12:44

Hvad der sker på marked om to år er svært at sige, det giver jeg dig ret i. Men vil ikke give mig i kast med en uddannelse som ikke ses som noget (Diplom) og jeg skulle have taget HD istedet. Prisen er den er høj alt for høj, 48000 for diplom og 60-70000 for HD 2. del og hvis man som jeg ikke har i virksomhed der vil betale, er det et stort beløb fra opsparingen :(

Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 13:20

Hej,

Du må vide, hvilken retning du vil i og hvad du har planer om, at bruge din Diplom eller HD uddannelse til?

Hvis du ikke har arbejde og har mulighed for at læse fuldtid, kan du jo læse en HA.

Mvh

Tilmeldt 31. Jan 12
Skrevet kl. 13:28

Hej Kristian

Jeg har arbejde på fuldtid, så kan desværre ikke læse fuldtid, men havde tænkt på HDa (afsætning)

Man kan ikke trække noget fra personligt? ;)

Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Skrevet kl. 13:30

Hvis du kan bruge en HD(A) i virksomheden, kan det jo være, at de vil betale den for dig?

Mvh

Tilmeldt 31. Jan 12
Skrevet kl. 13:34

Kan da fremlægge forslaget.. :)

Hvordan er HDa vs. Diplom uddannelsen i International handel ?

Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Skrevet kl. 13:51

Har ingen ide. 

Kender ikke til Diplom uddannelsen.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)